جمعه 21 اردیبهشت 1403

اقتصادی وب‌گاه خبر آنلاین

اقتصادی وب‌گاه خبر آنلاین

قیمت دلار در هفته اول اردیبهشت با بازدهی منفی بسته شد.

شرکت جک در نمایشگاه خودروی پکن 2024 از نسخه برقی وانت پیکاپ T9 هانتر رونمایی می‌کند.

بحران اقتصادی مردم را خانه‌نشین می‌کند، آنها کمتر تفریح می‌کنند و زمان بیشتری را در خانه می‌گذرانند. هرچه پول کمتری داشته باشند، کمتر به رستوران می‌روند.

قیمت طلا و سکه در هفته اول اردیبهشت با بازدهی منفی به کار خود پایان داد. در هفته اخیر افت انس جهانی طلا لیدر اصلی تعیین قیمت در بازار طلا بود و کاهش 2450 تومانی قیمت دلار نیز اثر مضاعفی بر کاهش قیمت در بازار طلا گذاشت.

در گزارش زیر به بررسی قیمت اجاره خانه‌ها با ودیعه 300 میلیون تومان می‌پردازیم.

از روزهای آغازین سال 1403، افزایش ناگهانی نرخ دلار و قیمت سکه، شوک بزرگی را به اقتصاد ایران وارد کرد. در همین راستا، انتقادات زیادی از سوی افکار عمومی، کارشناسان اقتصادی و سیاسی و حتی نمایندگان مجلس متوجه دولت سیزدهم شد. هر چند که دولت از پایین آمدن قیمت دلار و سکه وعده داد اما تحولات بازار ارز و سکه، حکایت دیگری داشت. حال، یحیی آل اسحاق، رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و عراق، امروز...

معاون روابط کار وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: جمع افزایش تورم در سه سال گذشته 126 درصد بوده اما در همین مدت مجموع افزایش دستمزد کارگران به عدد 119.4 درصد رسیده است و تقریبا این 2 عدد در کنار هم افزایش یافته اند و رویکرد دولت نیز از بین بردن شکاف بین دستمزد و تورم بوده است.

چری در نمایشگاه خودرو پکن 2024 جتور شانهای L7 را معرفی کرد. این خودرو یک SUV پلاگین هیبریدی سایز متوسط است که در دو مدل پنج و هفت‌نفره موجود است.

وضعیت بازار خودرو به حدی عجیب شده که قیمت حواله‌ها تا بیش از 10 میلیارد تومان هم رسیده است.

آل اسحاق با بیان این که شوک سیاسی جدید رخ ندهد، احتمال دارد دلار به دامنه 50 هزار تومان برگردد، گفت: برخی با نشان دادن فضای ملتهب ناشی از بحران‌های سیاسی منطقه، نرخ ارز را بالا می‌برند و اقدام به فروش دلار می‌کنند و سپس با آرام شدن فضا اقدام به خرید ارز می‌کنند تا جیب‌های خود را پر کنند.

عبدالناصر همتی، رئیس بانک مرکزی در دولت دوازدهم در کانال تلگرامی خود در خطاب به سخان ابراهیم رئیسی در خصوص منحل شدن بانک‌های متخلف نوشت:«خوب بود که جناب آقای #رئیسی مشخص می‌کردند، بانک‌های متخلف مورد نظرشان، با ناترازی سنگین و با بیش از 450 هزار میلیارد تومان اضافه برداشت که در 3 سال گذشته بیش از 15 برابر قبل شده‌است، چگونه منحل خواهند شد؟! کسری های آنها از چه محلی پرداخت خواهد شد؟»

در 25 آوریل 2024، نمایشگاه خودرو پکن با حضور چری با موضوع "انرژی جدید، محیط زیست جدید، عصر جدید" با شکوه افتتاح شد. در طول برگزاری نمایشگاه، داستان برند تیگو با تمرکز بر فلسفه اصلی "تسخیر با تو، محافظت از عشق" آشکار شد. اولین نمایش جهانی تیگو 9 PHEV توجهات بسیاری را به خود جلب کرد، به ویژه به دلیل وجود مفاهیم "تسخیر" و "محافظت" در طراحی این خودرو.

محمد ولی، کارشناس صنعت طلا، درباره مصوبه اخیر مجلس مبنی بر اخذ مالیات بر عایدی سرمایه از نقل و انتقال طلا گفت: این مصوبه فعالیت بازار را کند می‌کند و مصرف‌کننده دیگر تمایلی ندارد به سمت طلا بیاید.

بررسی فایل های فروش در اصفهان نشان می دهد با بودجه زیر یک میلیارد تومان می‌توان در شهرستان‌های آن، واحدی تا 80 مترمربع خریداری کرد و برای خرید آپارتمانی 90 تا 100 متری در مرکز استان، دست کم باید یک میلیارد و 300 میلیون تومان در نظر داشت.

باتوجه به نوسانات اخیر قیمت بیت‌کوین، دلار و گزارش‌های مالی ناخوشایند ایالات متحده آمریکا، ین پرسش در ذهن تحلیلگران ایجاد شده‌است که آیا بیت‌کوین همچنان به عنوان محافظ در برابر تورم دلار ایالات متحده عمل می‌کند یا اینکه شروع به انعکاس بیشتر حرکات دلار آمریکا کرده‌است؟

با مرور آگهی‌های فروش خانه در رسانه‌های مکتوب هر دوره می‌توان چشم‌اندازی از قیمت مسکن آن سال‌ها ترسیم کرد. روزنامه اطلاعات 3 اردی‌بهشت 1353 چند آگهی خرید خانه در محلات تهران و دو عکس از دورنمای تهران یکی از تپه‌های امانیه (چهارراه پارک وی) و میدان فاطمی در همان سال‌ها را منتشر کرد./ اطلاعاات