جمعه 21 اردیبهشت 1403

اقتصادی وب‌گاه خبر آنلاین

اقتصادی وب‌گاه خبر آنلاین

وزیر کار درباره ادامه پرداخت یارانه تشویقی 220 هزار تومانی کالابرگ الکترونیک گفت: موضوع ادامه دار بودن طرح فجرانه در حال بررسی است که نتیجه به زودی اعلام می شود.

رئیس سازمان توسعه تجارت گفت: حدود 1.8 میلیارد دلار طلا در سال گذشته به کشور وارد شده بیشتر این واردات برای رفع تعهد ارزی بوده است.

با ادامه‌ی نوسانات نرخ ارز و کاهش قدرت خرید، بازار موبایل در رکودی طولانی فرو رفته و تقاضا برای تعمیر موبایل بیشتر از همیشه است.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: پیشنهادی برای افزایش حق مسکن حداقل دستمزد جامعه کارگری 1403 در شورای عالی کار مطرح نشده است.

کشمکش‌ها بر سر تعیین حداقل دستمزد در سال جاری نیز به منوال سال‌های گذشته به ضرر حداقل‌بگیران تمام شد؛ در آخر زور هزینه‌ها به درآمد کارگران چربید و در همین حال تورم، سارق بزرگ جیب کارگران، روز به روز فربه‌تر می‌شود.

همزمان با ادامه ریزش قیمت‌ها در بازار طلا و ارز، هم اکنون قیمت دلار در بازار آزاد به کانال 60 هزار تومان بازگشته و آنطور که فعالان بازار می گویند احتمال بازگشت قیمت دلار به کانال 50 هزار تومان امروز تقویت شده است.

علیرضا زاکانی، شهردار تهران، از ساخت بیش از 150 هزار خانه خبر داد و گفت: اساس کار راه انداختن چرخه‌ای است که مسکن ارزان‌قیمتی برای مردم فراهم شود. گفتنی است که پیش از این زاکانی در 21 اسفند ماه سال گذشته در همایش هیئت امنای محلات تهران هم وعده ساخت 150 هزار خانه را داده بود. منبع: فارس

نزدیک به دوسال است که بسیاری از مردم با مراجعه به جایگاه های سوخت با سود جویانی مواجه می شوند که تراشه کارت سوخت را جابه جا می کنند.

دبیر سندیکای صنایع کنسرو ایران از خروج برخی محصولات کنسروی از لیست قیمت گذاری دستوری خبر داد.

در شرایطی که بازار ملک به ثبات نسبی رسیده دولت دو میلیون و 518 هزار واحد نهضت ملی مسکن را به مرحله ساخت رسانده که اگر تعداد قابل توجهی از واحدهای این پروژه در سال جاری به سرانجام برسد می‌توان به کنترل و ثبات بازار مسکن در میان مدت امیدوارا بود.

قیمت طلا، سکه و ارز امروز در بازار تهران تغییر کرد.

پژو 207 پانوراما اتوماتیک TU5P مدل 1403 در بازار 40 میلیون تومان گران شد و یک میلیارد و 80 میلیون تومان به فروش رفت.

در هفته‌های گذشته شایعاتی مبنی بر وجود ناخالصی در سکه‌های حراجی بانک‌مرکزی مطرح شد.

در آگهی‌های بازار خودرو، شاهین اتومات مدل 1403 صفر امروز نهم اردیبهشت 870 میلیون تومان به فروش می‌رسد؛ این در حالی است که قیمت شاهین دنده‌ای مدل 1403 صفر 760 میلیون تومان اعلام شده است.

نکته مهم بازار ارز این‌جاست که در عین ریزش قیمت‌ها ولی خریداری در بازار ارز وجود ندارد و همه چشم‌انتظار کاهش بیشتر قیمت‌ها هستند.

اداره راه و شهرسازی استان تهران اخیرا با ارسال پیامکی به شرح زیر به متقاضیان نهضت ملی مسکن هشدار داده تا 31 اردیبهشت آورده خود را به 180 میلیون تومان افزایش دهند.