جمعه 21 اردیبهشت 1403

اقتصادی وب‌گاه خبر آنلاین

اقتصادی وب‌گاه خبر آنلاین

آرمین خوشوقتی گفت: امیدواریم لایحه کاهش ساعت کاری، با همین جزئیات و چیدمان فعلی، به زودی در صحن علنی مجلس تصویب و برای اجرا به تمام بخش‌های اقتصاد کشور ابلاغ شود.

بازار گوشت و دام ایران شاهد افت قیمت مرغ نسبت به روز گذشته بود.

حسینی در پاسخ به این پرسش که برای آینده دلار چه چشم‌اندازی را تصور می‌کنید، بیان می‌کند: بازار ارز سال 1402 را نسبتا با ثبات طی کرده و اگر دولت امسال نیز بتواند درآمدهای ارزی پایدار نسبتاً خوبی داشته باشد احتمال دارد نوسانات نرخ ارز به حداقل برسد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره پیشنهاد دولت برای تغییر سیستم تعیین حقوق کارگران توضیح داد.

آخرین آمار از وضعیت سدهای کشور بیانگر پرشدگی 64 درصد حجم آب موجود در مخازن سدهای کشور است، همچنین میزان بارش‌ها نیز نسبت به سال قبل 9 درصد افزایش یافته است.

مدیرعامل بانک رفاه با بیان اینکه تاکید قانون پرداخت وام به فرزندآوری و ازدواج بوده و منابع برای افزایش وام قرض‌الحسنه برای بازنشستگان محدود است، گفت: وام 30 میلیون تومانی را می‌توانیم برای بازنشسته‌ها تا 3 سال هم قسط بندی کنیم و سقف پرداخت اقساط هم در ماه کمتر از یک میلیون تومان خواهد بود.

قیمت دلار روز یکشنبه با کاهش 1500 تومانی برای دومین روز متوالی افت قابل توجهی داشت. معامله‌گران این کاهش قیمت را نتیجه دخالت سیاست‌گذار و ادامه‌دار می‌دانند. کارشناسان اقتصادی نیز دلار را در روند اصلاحی می‌بینند و پیش‌بینی می‌کنند که دلار در روزهای آینده به کریدور پنجم برگردد.

ثبات نسبی بازار مسکن و کاهش انتظارات تورمی باعث کساد شدن بازار بخر و بفروش‌ها شده و به گفته واسطه‌های ملکی، برای آپارتمان‌هایی که با قیمت‌های اعلامی جدید عرضه می‌شوند مشتری چندانی وجود ندارد.

عبدالناصر همتی، رئیس اسبق بانک مرکزی، در توییتی به برگزاری نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران واکنش نشان داد.

بورس تهران روز منفی دیگری را پشت سر گذاشت، با این تفاوت که سهامداران دیگر شاهد حمایت حقوقی‌ها نبودند؛ اتفاقی که در اولین روز هفته رقم خورده بود. در راستای پیش بینی بورس روز میانی هفته اما می‌توان با توجه به اخبار مثبتی که به بازار سرمایه تزریق شده، انتظار بازگشت نماگرهای سهامی به ریل مثبت را داشت.

هیوندای و کیا با همکاری بایدو فناوری‌های پیشرفته برای خودروها توسعه می‌دهند.

تحلیلگران با وجود روند نزولی در بازار ارز دیجیتال، پتانسیل مناسب سودآوری در برخی آلت‌کوین‌ها را پیش‌بینی می‌کنند.

قیمت انواع فلزات گران‌بها در معاملات امروز بازار کاهشی است. قیمت نقره نیز همپای قیمت طلا و سکه در روند نزولی قرار گرفته است.

سخنگوی مرکز مبادله طلا و ارز گفت: سکه‌های تحویل‌داده‌شده بانک مرکزی در حراج این مرکز، شامل تمام سکه، نیم‌سکه و ربع سکه بهار آزادی ضرب بانک مرکزی هستند و همگی این سکه‌ها از استانداردهای بانک مرکزی برخوردارند و ایجاد شائبه در خصوص مشخصات آنها از سوی کسانی صورت می‌گیرد که از این حواشی سود می برند.

عباس علی آبادی، وزیر صمت گفت: در حوزه خودرو هر چقدر خودمان به خودمان انتقاد وارد کنیم بنام و نامدار هستیم؛ ما را به این نام می شناسند؛ ما تولید کننده هستیم. سال گذشته یک میلیون و 300 و خرده ای خودرو تولید کردیم؛ امسال برنامه بزرگتری داریم. در بخش تولید خودرو، جهش تولید باید اتفاق بیفتد. آنقدر باید خودرو تولید کنیم تا اگر خواستند انبار کنند نگران باشند که بی قیمت شود و از بین برود. هم...