جمعه 21 اردیبهشت 1403

اقتصادی وب‌گاه خبر آنلاین

اقتصادی وب‌گاه خبر آنلاین

شایعه‌ای طی روزهای گذشته در بازار طلا پیچیده است مبنی بر اینکه سکه‌های حراج شده توسط مرکز مبادله ناخالصی دارد. این در حالی است که عیار این سکه‌ها با سایر قطعات سکه تفاوتی ندارد و موضوع بر سر کاهش کیفیت ضرب است. سهراب اشرفی کارشناس بازار طلا می‌گوید، عیار قطعات سکه چه در گذشته و چه الان 900 است.

قیمت نفت خام هفته را با کاهش آغاز کرد؛ پس از آنکه آخرین آمار تورم آمریکا نشان داد به این زودی‌ها کاهش نرخی اتفاق نخواهد افتاد، بازار نفت روند صعودی هفته گذشته را معکوس کرد.

وزیر اقتصاد در نامه‌ای به وزیر راه و شهرسازی خواستار عدم‌تخصیص سهمیه سوخت به خودروها و موتورسیکلت‌های فاقد بیمه‌نامه شخص ثالث با جدیت بیشتر شده است.

قیمت وانت نیسان 7 تا 12 درصد افزایش یافت.

این روزها وضعیت قیمت ها در بازار اجاره مغازه به حدی عجیب است که برخی سراغ اجاره راه پله می‌روند.

متن قرارداد دوجانبه متولی مسکن با انبوه‌سازان برای ساخت مسکن دولتی، حاوی سه قفل قیمتی است. تعیین هزینه ساخت ناسازگار با واقعیت‌های بازار، ساخت‌وساز با تورم دستوری و در نظر گرفتن جریمه ناکارآمد برای کندسازی، این سه قفل قیمتی در متن قراردادهای انبوه‌سازان برای ساخت مسکن در طرح خانه‌سازی دولتی یا طرح ساخت یک میلیون مسکن در سال است.

رئیس کل بیمه مرکزی به رانندگان فاقد بیمه شخص ثالث هشدار داد، در صورت پرداخت نشدن حق بیمه، کارت سوخت وسیله نقلیه آنها متوقف می‌شود.

جدیدترین قیمت واحدهای مسکونی در منطقه 19 تهران منتشر شد.

مدیرکل ارتباطات و نظارت مردمی سازمان تأمین اجتماعی در خصوص افزایش حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران در سال جاری به رئیس هیات مدیره کانون کارگران بازنشسته بجنورد پاسخ داد.

دلار با ریزش پلکانی در دو هفته اخیر، از کانال 70 هزار تومان پایین آمده و به کانال 50 هزار تومان بازگشته است.

در آگهی‌های بازار خودرو، شاهین اتومات مدل 1402 با کارکرد 580 کیلومتر امروز دهم اردیبهشت 845 میلیون تومان به فروش می‌رسد؛ این در حالی است که قیمت شاهین دنده‌ای مدل 1401 با کارکرد هفت هزار و 800 کیلومتر 680 میلیون تومان اعلام شده است.

قیمت طلا، سکه و ارز امروز در بازار تهران تغییر کرد.

روند کاهشی جدید نرخ ارز قوی‌تر از انتظارات فعالان بازار ظاهر شد. شاخص های ارزی بازار تهران در روز گذشته نیز افت نرخ های چشمگیری را تجربه کردند و در این راستا قیمت هر برگ اسکناس دلار به کانال 60 هزار تومانی رسید.

بررسی آمارها نشان می‌دهد که در یک دهه اخیر میانگین کالری مصرفی سرانه ایرانیان کاهش یافته و در سال 1401 به میزانی پایین‌تر از حداقل کالری مورد نیاز برای یک نفر رسیده است.

قیمت هر اونس طلا با 0.2 درصد کاهش به 2 هزار و 331 دلار رسید.

محمد بحرینیان می‌گوید: باید بررسی کنیم چطور چین با 320 میلیارد دلار می‌تواند به توسعه دست یابد اما ایران با سرمایه‌ای به مراتب بیش از این میزان قادر به رشد و توسعه نبوده است. د