یک‌شنبه 23 اردیبهشت 1403

داوطلبین آزمون سراسری بخوانند / آغاز فرآیند مشاهده و تأیید سوابق تحصیلی

وب‌گاه عرشه آنلاین مشاهده در مرجع
داوطلبین آزمون سراسری بخوانند / آغاز فرآیند مشاهده و تأیید سوابق تحصیلی

رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش‌وپرورش اعلام کرد که فرآیند مشاهده و تأیید سوابق تحصیلی داوطلبان ورود به دانشگاه‌ها از امروز آغاز شده و تا یک هفته نیز ادامه خواهد داشت. رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش‌وپرورش اعلام کرد که فرآیند مشاهده و تأیید سوابق تحصیلی داوطلبان ورود به دانشگاه‌ها از امروز آغاز شده و تا یک هفته نیز ادامه خواهد داشت. به گزارش عرشه آنلاین، محسن...

رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش‌وپرورش اعلام کرد که فرآیند مشاهده و تأیید سوابق تحصیلی داوطلبان ورود به دانشگاه‌ها از امروز آغاز شده و تا یک هفته نیز ادامه خواهد داشت.

به گزارش عرشه آنلاین، محسن زارعی در این‌باره گفت: در اجرای برنامه برگزاری آزمون‌های نهایی، تولید نمره کل سابقه تحصیلی، ایجاد سابقه و ترمیم نمره برای متقاضیان ورود به آموزش عالی، از امروز فرایند مشاهده و تأیید سوابق تحصیلی آغاز شد و داوطلبان می‌توانند با ورود به سامانه، سوابق تحصیلی خود را مشاهده، تأیید و در صورت وجود مغایرت، درخواست خود را برای بررسی هریک از بخش‌های سوابق تحصیلی ثبت کنند. این فرآیند تا یک هفته ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه مراجعه به سامانه و تأیید سوابق برای تمامی داوطلبان نوبت‌های اول و دوم آزمون سراسری سال جاری الزامی است. گفت: همچنین، متقاضیان ثبت‌نام در آزمون‌های نهایی برای ایجاد سابقه تحصیلی و یا ترمیم نمره نیز می‌بایست ابتدا این فرایند را طی کنند. در ضمن، ثبت‌نام دروس نهایی برای ایجاد سابقه تحصیلی و ترمیم نمره پس از تأیید سوابق تحصیلی و در چند روز آتی در همین سامانه فعال خواهد شد.

زارعی افزود: داوطلبانی که در آزمون سراسری ثبت‌نام کرده‌اند می‌بایست از طریق سامانه جامع آزمون سراسری در وبگاه سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی my.sanjesh.org وارد فرایند مشاهده سوابق تحصیلی شوند. همچنین، سایر افراد نیز می‌توانند از طریق پنجره واحد خدمات الکترونیک وزارت آموزش‌وپرورش به نشانی my.medu.ir سوابق تحصیلی خود را مشاهده و تأیید کنند.

به گزارش ایسنا، بنابر آنچه که اعلام شده است، سوابق تحصیلی در فرآیند پذیرش دانشگاه‌ها در سال جاری دارای تأثیر قطعی پنجاه‌درصدی است. این سوابق بر اساس نتایج آزمون‌های نهایی در سنوات و دوره‌های قبل و نوبت خرداد سال1402 و سال جاری تولید می‌شود. آزمون‌های نهایی امسال برای پایه‌های دهم، یازدهم و دوازدهم در بازه زمانی 30 اردیبهشت تا 29 خردادماه برگزار خواهد شد.

منبع: ایسنا

هم اکنون دیگران می خوانند -->

بیشتر بخوانید

داوطلبین آزمون سراسری بخوانند / آغاز فرآیند مشاهده و تأیید سوابق تحصیلی 2