یک‌شنبه 30 اردیبهشت 1403

طبیعت و محیط زیست

طبیعت و محیط زیست

وب‌گاه دنیای اقتصاد

سید محسن افخمی، متخصص بیماری‌های داخلی می‌گوید: «گرمازدگی را جدی بگیرید، زیرا این وضعیت درمان‌نشده می‌تواند به‌سرعت به مغز، قلب، کلیه‌ها و ماهیچه‌ها آسیب برساند و منجر به سکته گرمایی شود.»

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: مدیر کل مدیریت بحران استان تهران گفت: بر اساس هشدار سازمان هواشناسی، وزش باد خیلی شدید و احتمال وقوع طوفان لحظه‌ای از امروز تا پایان روز یکشنبه 30 اردیبهشت پیش بینی شده است.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

تصویب تعطیلی روز شنبه به جای پنج‌شنبه تیتر یک اکثر روزنامه‌های کشور در روز پنج‌شنبه بود. ازجمله روزنامه هم‌میهن با تیتر «شنبه‌ها تعطیل به شرط تایید»، روزنامه هفت‌صبح با تیتر «شنبه دیگر روز اول هفته نیست»، روزنامه خراسان با تیتر «تعطیلی هماهنگ با اقتصاد جهانی» و رسالت با عنوان «صدای فعالان اقتصادی شنیده شد» به این موضوع پرداختند. روزنامه همشهری تیتر یک خود را به قطع درختان در بوستان‌ها...

وب‌گاه عصر ایران

پس از گزارش‌های نگران‌کننده از میزان مرگ و میر غیرطبیعی حیوانات در سال‌های اخیر در شرق چین، مقامات از تعلیق فعالیت‌های ذخیره‌گاه طبیعی محلی خبر دادند.

وب‌گاه خبر آنلاین

هاشمی رفسنجانی روز بیست و هشتم اردیبهشت اخباری در مورد اسراییل و آمریکا نوشته و به جزییات حادثه برای وزیر راه و رابطه ایران و اروپا اشاره کرده‌است.

وب‌گاه الف

کارشناس دفتر حفاظت و مدیریت حیات وحش سازمان حفاظت محیط زیست گفت: از 1036 گونه مهره‌دار جانوری کشور، 75 گونه در لیست سرخ اتحادیه بین‌المللی حفاظت از طبیعت (IUCN) قرار دارند.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

پیکر چهار مفقود سیلاب چهارشنبه شب در روستای «المجق» این شهرستان پیدا شدند.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

مدیرکل دفترنظارت بر کالاهای اساسی وزارت جهادکشاورزی اعلام کرد: قیمت مصرف کننده شکر فله به ازای هر کیلوگرم حداکثر 42 هزا رو 500 تومان است و قیمت شکر بسته بندی نیز به زودی اعلام می شود.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: سمانه غلامی، کارشناس هواشناسی کشاورزی گفت: با توجه به بارش باران، تگرگ و وزش باد به کشاورزان و عشایر توصیه می‌شود که هشدار‌های هواشناسی را جدی بگیرند.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: در ایران سالانه بین 100 تا 500 میلیون تن نخاله در طبیعت رها می‌کنیم. حقیقت ماجرا این است که اگر به اطراف همه شهرها نگاه کنیم کاملاً معلوم است که نخاله‌ها به صورت مدیریت‌نشده و سازمان‌نیافته رها شده‌اند.

وب‌گاه خبر آنلاین

مدیر دفتر بحران و پدافند غیر عامل آبفا خراسان رضوی گفت: بارش شدید باران و وقوع سیل در 26 اردیبهشت ماه جاری 348میلیارد ریال خسارت به تاسیسات آب شرب شهرها و روستاهای این استان وارد کرد.

وب‌گاه عرشه آنلاین

از دقایقی پیش با ورود سامانه بارشی به شرق استان تهران، ساکنین ابن مناطق با طوفان و رگبار شدید باران مواجه شدند. به گزارش عرشه آنلاین، از دقایقی پیش با ورود سامانه بارشی به شرق استان تهران، ساکنین ابن مناطق با طوفان و رگبار شدید باران مواجه شدند./ فرارو

وب‌گاه فرارو

طبق پیش بینی سازمان هواشناسی، احتمال آبگرفتگی معابر، جاری شدن روان‌آب، سیلابی شدن مسیل‌ها، طغیان رودخانه‌های فصلی، صاعقه، تگرگ، خسارت به سازه‌های موقت از جمله بنرها، داربست‌ها و تابلو‌های تبلیغاتی و احتمال سقوط سنگ در نواحی کوهستانی در هفت استان اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، نیمه شمالی خراسان رضوی و مناطق مرکزی و شرقی استان فارس برای امروز و فردا، جمعه و شنبه وجود دارد.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: رییس سازمان امداد و نجات با اشاره به تشدید فعالیت سامانه بارشی و احتمال وقوع سیل در هفت استان شمالی و شمال شرقی کشور، از آماده باش امدادگران در این مناطق خبر داد.

وب‌گاه خبر آنلاین

سازمان هواشناسی کشور با صدور هشدار هواشناسی نارنجی و زرد نسبت به وقوع رگبار و تگرگ و همچنین آبگرفتگی معابر هشدار داد.