یک‌شنبه 30 اردیبهشت 1403

طبیعت و محیط زیست

طبیعت و محیط زیست

خبرگزاری تسنیم

مؤسسه تحقیقات علم و فناوری پروفسور شهید مسعود علیمحمدی در دانشگاه تهران راه‌اندازی شد.

وب‌گاه عرشه آنلاین

وقتی دریاچه ارومیه 20میلیارد متر مکعب آب داشت این پدیده خودش را نشان نمی داد و از زمانی که عمق آب آن به کمتر از یک میلیارد متر مکعب رسیده است شاهد رشد و شکوفایی جلب کهایی هستیم که با افزایش غلظت نمک رنگشان سرخ و تیره می شود. در حقیقت در تالاب مهارلو هم شاهد این پدیده هستیم. کنشگر محیط زیست، پژوهشگر گفت: وقتی سخنگوی دولت احیای دریاچه ارومیه را کار خودشان اعلام کرده در حالی که این ادعا...

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: این روزها شکر فله‌ای با قیمت 42 هزار و 500 تومان در اختیار مصرف‌کنندگان قرار می‌گیرد و مدیرکل نظارت بر کالاهای اساسی وزارت جهاد کشاورزی ابراز امیدواری کرده است که قیمت شکر تا چند روز آینده به ثبات برسد.

وب‌گاه فرارو

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: «ثبت تولد اولین گوساله متولد شده گوزن زرد ایرانی در پارک ملی دز با استفاده از دوربین تله‌ای انجام شد.»

وب‌گاه مشرق نیوز

اداره کل هواشناسی استان تهران از وزش باد شدید تا خیلی شدید در تهران تا فردا (30 اردیبهشت) و افزایش دما تا سه‌شنبه (اول خرداد) خبر داد.

وب‌گاه عصر ایران

در چند سال گذشته تصمیماتی مبنی بر داشتن تعطیلات زمستانه مطرح بود؛ براین اساس اگر برخی استان‌ها سال تحصیلی را زودتر و از اول شهریور آغاز کنند، طبیعتا می‌توانند در زمانی به دلیل برودت یا آلودگی هوا تعطیلات داشته باشند که مشکلی برای تحصیل دانش‌آموزان وجود نداشته باشد.

وب‌گاه فرارو

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش‌وپرورش گفت: «پس از تصویب متناسب‌سازی تقویم آموزشی کشور این امکان وجود دارد که برخی استان‌ها تعطیلات زمستانی به‌دلیل برودت یا آلودگی هوا داشته باشند.»

وب‌گاه فرارو

«بر اساس پیش‌بینی‌ها فعالیت این سامانه در شهرستان‌های شمالی به‌ویژه سرخس و مشهد بیشتر خواهد بود، لذا توصیه می‌شود مردم در این مناطق به خصوص مشهد از هر گونه تردد غیرضروری شهری و جاده‌ای خودداری کنند و یا لااقل تردد‌های خود را به حداقل برسانند.»

وب‌گاه عصر ایران

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان از ثبت تولد اولین گوساله متولدشده گوزن زرد ایرانی در پارک ملی دز با استفاده از دوربین تله‌ای خبر داد. منبع: ایسنا

وب‌گاه مشرق نیوز

سرپرست مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی گفت: ساکنان نیمه شمالی استان بویژه مشهد امروز، شنبه در منزل بمانند و از هرگونه تردد شهری و بین شهری خودداری کنند.

وب‌گاه خبر آنلاین

طوفان و سیل در غرب افغانستان 50 کشته برجای گذاشت.

وب‌گاه خبر آنلاین

تصمیم مجلس یازدهم برای تعطیلی شنبه‌ها آن هم در آخرین روزهای این مجلس با واکنش‌های متفاوتی مواجه شده است.

وب‌گاه الف

به علت افزایش شدید آلودگی هوا در خوزستان، وضعیت هوای 5 شهر این استان قهوه‌ای و خطرناک شد.

وب‌گاه گسترش

آنطور که گفته شد، در حال حاضر از وابستگی به واردات بنزین بی‌نیاز شده‌ایم و یکی از بزرگ ترین پالایشگاه های تولید بنزین را در اختیار داریم.

وب‌گاه خبر آنلاین

سرپرست مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی هشدار داد: مشهدی‌ها امروز در منزل بمانند.

وب‌گاه مشرق نیوز

معاون دفتر مدیریت بیماری‌های غیرواگیر وزارت بهداشت با بیان این که 32 درصد ایرانی‌ها به فشار خون بالا مبتلا هستند، گفت: عامل اصلی ابتلا به سکته‌های قلبی و مغزی افزایش فشار خون است.