یک‌شنبه 23 اردیبهشت 1403

آموزشی وب‌گاه عصر ایران

آموزشی وب‌گاه عصر ایران

در نگاه روان‌شناسان، مجنون کسی است که اختلال ذهنی دارد و خبط دِماغ و شیدایی. در فرهنگ معاصر ایرانی، لفظ "روانی"افاده همین لفظ است؛ کسی که به‌سبب اختلالات روانی مسئول اعمال خود نیست. در فرهنگ مدرن غربی نیز، جنون به مفهوم بی‌عقلی یا نابخردی از عصر روشنگری بدین‌سو معنا و قوام یافته است.

کجا می‌خواهید بروید؟ سعادت‌آباد. کرایه‌اش چقدر است؟ ناقابل 550 هزار تومان. چه خبره؟ مگه سرگردنه است کلا 20 دقیقه راهه؟ شما سوار شوید به خاطر گل روی‌تان 50 تومان هم کم می‌کنم. نه صبر می‌کنم؛ خود دانی از ما گفتن بودن ماشین نیست! این‌ها مکالمات مردم در ساعات پایانی روز با رانندگانی است که در فرودگاه مهرآباد در حال مسافرکشی هستند.

این وزیر فرانسوی توضیح داد غزه سرزمین فلسطینی است و می خواهد بخشی از کشور آینده فلسطین باشد. ما از راه حل دو دولتی (دو کشوری) که تنها گزینه ممکن برای حل اختلاف در خاورمیانه است حمایت می کنیم.

طبق بررسی‌ها، تنها 16 درصد پزشکان کشور با توجه به رشته و تخصص خود امکان گرفتن زیرمیزی را دارند که قطعا عمده این عزیزان چنین اقدامی نمی‌کنند، اما در صدا و سیما و در فضای مجازی این فرهنگ رواج یافته که اغلب پزشکان زیرمیزی بگیر هستند، در حالی که اصلا 84 درصد پزشکان از این موقعیت برخوردار نیستند؛ روانپزشکان یا متخصصان کودک یا متخصصان غدددرون ریز و و و...، نمی‌توانند از بیمار چیزی به نام...

متاسفانه طاها شادکام هشت ساله و سعید شهنوازی 60 ساله از مجروحان حادثه کرمان صبح امروز به خیل شهدا پیوستند. گفتنی است این دو نفر در بیمارستان‌های افضلی پور و شهید باهنر کرمان بستری بودند.

108 اصله قنداق قاچاق جنگلی با اقدام به موقع نیرو‌های پاسگاه ویژه منابع طبیعی شهرستان اردبیل و نمین از دو دستگاه نیسان وانت کشف و ضبط شد.

در همان نگاه نخست، دکمه بایو (BIO) روی صفحه کلید ماشین حساب کازموس 1 و سه موج سینوسی جلب توجه می کنند...

مدیر عامل مک دونالد میزان خسارات مالی ناشی از جنبش تحریم به خاطر فلسطین را مشخص نکرده است اما انتظار می رود بیلان 3 ماهه این شرکت در پایان ژانویه امسال اعلام شود.

درختی در پاکستان از 125 سال گذشته تاکنون با غل و زنجیر تحت بازدداشت قرار دارد.

وکیل دادگستری «ما در خصوص جرایم راهنمایی و رانندگی آیین‌نامه‌ای داریم و برای هر تخلف هم یک کد تخلف تعریف شده است، اما در این آیین‌نامه هیچ کد تخلفی برای کشف حجاب یا بی‌حجابی در خودرو نداریم؛ بنابراین توقیف خودرو با این موضوع بی‌ارتباط است و هیچ توجیهی ندارد.»

تابه‌حال به برچسب روی میوه دقت کرده‌اید و اینکه معنی آن‌ها چیست و علت چسباندن آن‌ها به میوه‌ها چیست؟ در این مطلب از دلتامگ خواهیم گفت که برچسب روی میوه‌ها به چه معنی هستند؟

تا به حال می‌دانستید این میوه‌های خوش‌رنگ و قیافه چه خواص فوق‌العاده‌ای هم دارند؟ خب حالا و بعد از خواندن این مطلب متوجه می‌شوید.

نورثروپ گرومن، غول دفاعی آمریکا هر دو را ساخته است و در نگاه اول، هر دو تقریباً یکسان به نظر می‌رسند.

فرمانده سپاه اظهار کرد: سپاه سیمای زمینی بسیاری از آیات الهی است و سرشت و ذات خلقتش براساس تقوا است که در سپاه یک حقیقت جاری است و باید هم این گونه باشد.