سه‌شنبه 8 خرداد 1403

علم و تکنولوژی

علم و تکنولوژی

وب‌گاه دنیای اقتصاد

اسرائیل به مناطقی در جنوب لبنان حمله کرد.

وب‌گاه عصر ایران

بشر به‌شدت مشتاق پیدا کردن و برقراری ارتباط با تمدن های بیگانه است. هرچند یکی از برترین دانشمندان جهان یعنی استیون هاوکینگ بر این باور بود که موجودات فضایی بشر را نابود خواهند کرد.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

شورای امنیت سازمان ملل درباره حمله اسرائیل به رفح جلسه اضطراری برگزار می‌کند.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

سازمان جهانی بهداشت، حملات اخیر اسرائیل به رفح را محکوک کرد.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: در شرایطی که تنش ها در انوار غزه اوج گرفته، روابط اعراب و اسرائیل به کانون توجه‌ها تبدیل شده است. در همین راستا در شرایطی که گروهی از ناظران از روابط تجاری سرد میان ابوظبی و تل‌آویو می گویند، گروهی دیگر با استناد به داده های میدانی بر این باورند که دو بازیگر در خفا تعامل دارند هرچند در ظاهر روابطشان را به گونه ای دیگر نشان می‌دهند.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

جنگنده‌های اسرائیلی بامداد امروز مناطقی در رفح را بمباران کردند.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

کارشناسان بهداشتی اعلام کرده اند که باز کردن دهان در هنگام خواب سالم تلقی نمی شود زیرا نشان دهنده نادرست بودن فرآیند تنفس است که ممکن است منجر به مشکلات سلامتی مختلفی شود.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

افرادی که بیشترین غلات کامل از جمله برنج قهوه‌ای را مصرف می‌کردند، 16 تا 21 درصد کمتر از افرادی که کمترین غلات کامل مصرف می‌کردند، در معرض خطر ابتلا به بیماری قلبی بودند.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

نتایج تحقیق کنونی نشان می‌دهد که 2 هدف تمرینی به شما کمک خواهد کرد تا زندگی طولانی‌تری داشته باشید و از خطر ابتلا به بیماری قلبی و سکته جلوگیری کنید.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

روپلی کولکارنی، سخنگوی انجمن دندانپزشکی آمریکا، می‌گوید پاگوفاژی (تمایل مکرر به خوردن یخ) نسبت به پیکا کمتر جدی است و می‌تواند با کمبود آهن در بدن مرتبط باشد.

وب‌گاه گسترش

چشم‌انداز همیشه در حال تغییر فناوری بلاکچین، دو پروژه برجسته و قابل توجه را به خود جلب کرده است: Ton و Tia. این پروژه‌ها فراتر از پلتفرم‌های بلاکچین معمولی هستند. آن‌ها سیستم‌های قدرتمند و چندبلاکی طراحی شده‌اند تا انقلابی در نحوه درک ما از اکوسیستم‌های غیرمتمرکز ایجاد کنند.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

بیشتر مواد معدنی و ویتامین های موجود در میوه‌ها و سبزیجات روی پوست آن‌ها متمرکز شده است. در عین حال آفت‌کش‌ها و سایر مواد شیمیایی موجود روی پوست آن‌ها می‌تواند خطراتی برای سلامتی ایجاد کند.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

تغییرات در رنگ ناخن شما ممکن است خطر ابتلا به سرطان را نشان دهد.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

رسانه‌های رژیم صهیونیستی گزارش دادند که بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در پی هشدار بنی گانتس برای خروج از کابینه، آماده انحلال کابینه جنگ است.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

ایلان ماسک، صاحب شرکت تسلا ادعا کرد مشکل کمبود آب شیرین در جهان را می‌توان با استفاده از انرژی خورشیدی و فرایند نمک‌زدایی به راحتی مرتفع ساخت.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

در پی جنایت هولناک شب گذشته اسرائیل در حمله به چادرهای آوارگان در رفح، جنبش حماس اعلام کرد که در هیچ مذاکره‌ای شرکت نمی‌کند.