یک‌شنبه 23 اردیبهشت 1403

فرهنگی

فرهنگی

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - مستند «کابوس ژنرال» کاری از گروه مستند بنیاد فرهنگی روایت فتح امروز سه شنبه 11 اردیبهشت ماه ساعت 15:30 از شبکه سوم سیما پخش می شود.

وب‌گاه خبر آنلاین

عرب‌ها از سال‌ها قبل دنبال مسئله خلیج عربی بودند و پارچه‌ای که پشت عبا چسبیده بود تعبیر غلط، نادرست و ساختگی را داشت و با زمان جمال عبدالناصر خیلی فاصله دارد. لذا عرب‌ها از سالها قبل این فعالیت را شروع کرده بودند حتی قبل از تاسیس اتحادیه عرب و پیش از آن‌که جمال عبدالناصر آن تعبیر غلط را درباره خلیج‌فارس به کار ببرد.

وب‌گاه فرارو

رئیس انجمن باروری و ناباروری ایران گفت: «تا سال‌ها پیش اگر مرد دچار مشکل بود و اسپرم نداشت، به او گفته می‌شد قابل درمان نیست، اما حالا درمان برای همه افراد نابارور انجام می‌شود، ولی این به معنای موفقیت در همه این عمل‌ها نیست.»

خبرگزاری تسنیم

آیین سوگواری شهادت حضرت امام جعفر صادق علیه السلام در شب شهادت آن حضرت در مسجد جامع خرمشهر موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار می شود.

خبرگزاری تسنیم

با تلاش گروه های تفحص شهدا پیکر مطهر دو شهید دفاع مقدس پس از چهار دهه کشف و پس از احراز هویت، خبر شناسایی پیکر به خانواده شهدا اعلام شد.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - آیین گرامیداشت طهمورث ساجدی صبا، ایرانشناس معاصر و پژوهشگر مطالعات تطبیقی، در کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران برگزار شد.

وب‌گاه فرارو

زمان‌سنج هجری خورشیدی براساس زمان‌سنج جلالی با مبدأ هجری است. شروع سال خورشیدی مطابق است با اولین روز بهار. زمان‌سنج هجری خورشیدی، اکنون در کشورهای ایران و افغانستان زمان‌سنج رسمی است. این زمان‌سنج در ایران با تصویب مجلس شورای ملی در 11 فروردین 1304، زمان‌سنج رسمی ایران اعلام شد.

خبرگزاری تسنیم

یادمان زنده‌یاد غلامحسین بنان به مناسبت زادروز ایشان آخر هفته جاری، با عنوان «طنین بال قو» و در قالب بیستمین شب موسیقی ارسباران برگزار می‌شود.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

به بهانه زادروز زنده یاد آتیلا پسیانی که خالق خاطرات دهه شصتی‌ها و از پیشگامان تئاتر تجربی است به کارنامه سینمایی‌اش نگاهی می‌اندازیم.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - کارگران، یکی از شریف‌ترین اقشار جامعه محسوب می‌شوند. آن شرافت‌مندی که شمایل یک کارگر روی پرده نقره‌ای در دهه‌های قبل داشت، در سال‌های اخیر و با فیلم‌هایی چون «تومان»،«رحمان 1400»، «تمساح خونی»، «جنگ جهانی سوم» و... جایش را به قدرت و ثروت بادآورده‌ای داده که یک شبه از کارگران، قهرمان ساخت.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - رامین حسین‌پور آهنگساز ویدئوآرت «صورتگر» برنده جایزه بهترین آهنگساز از جشنواره بین‌المللی لس آنجلس آمریکا شد.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - تهیه‌کننده سریال «نون‌خ 5» درباره شکایت یک خواننده مبنی بر استفاده بدون اجازه از آثارش در این سریال توضیحاتی ارائه کرد.

خبرگزاری ایرنا

کیش - ایرنا - روز ملی خلیج فارس، فرصتی برای بازنگری در تاریخ پرفراز و نشیب دریانوردی ایران، تاکید بر هویت ملی و ژئوپلیتیکی خلیج فارس و بررسی اهمیت توجه به این پهنه آبی استراتژیک در سطوح منطقه‌ای و جهانی است؛ در این میان ورزش‌های دریایی نقشی کلیدی در انتقال نام و فرهنگ غنی دریایی ایران به منطقه و جهان ایفا می‌کنند.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

خوشرو گفت: مشکلاتی در حوزه طنز وجود دارد، که به مرور راه‌ها برای طنزپردازان باز می‌شود.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه تغییر نام جزیره ابوموسی به بوموسی در دستور کار دولت قرار دارد، گفت: بیش از 70 درصد مردم از عملیات «وعده صادق» احساس غرور کردند همه پاسخ جمهوری اسلامی به رژِیم صهیونیستی را مبتنی بر اصول جهانی در حوزه قواعد بین المللی دانستند.

خبرگزاری تسنیم

پیرمغان نام آهنگی است از علیرضا عصار که براساس غزلی از حافظ اجرا شده است.