یک‌شنبه 23 اردیبهشت 1403

فرهنگی

فرهنگی

خبرگزاری تسنیم

نمایش «پس از» اثری جذاب و دیدنی است که به موضوعی اجتماعی می‌پردازد؛ موضوعی که به راستی همه‌ی ما باید با نگاه دیگری آن را مطالعه کنیم.

خبرگزاری تسنیم

روزهایی که نمایشگاه کتاب مثل هر ساله ناشران، نویسندگان و علاقه‌مندان را دور هم جمع کرده، جای خالی برنامه‌هایی به سبکِ «کتاب باز» بیشتر احساس می‌شود.

وب‌گاه خبر آنلاین

محمدعلی دلنواز نوازنده و آهنگساز بلوچ که اثرش در سریال «نون. خ» به تهیه‌کنندگی مهدی فرجی و کارگردانی سعید آقاخوانی پخش شده، می‌گوید: زمانی که فرد یا افرادی بدون اجازه از اموال کسی استفاده می‌کنند خب قاعدتا باید متوجه اشتباه خود بشوند و این طلب کردن، «طمع» نیست.

وب‌گاه خبر آنلاین

یکی از موضوعات پرطرفدار در سریال‌های کره‌ای، دنیای جذاب آیدل‌ها، کی‌پاپ و صنعت موسیقی است. این سریال‌ها با نمایش مستقیم زندگی ستاره‌های موسیقی کره‌ای، به تجربه‌ای به‌یادماندنی برای مخاطبان تبدیل می‌شوند.

خبرگزاری تسنیم

وقتی می‌گویند اگر صلاحت باشد می‌روی، می‌گفت من از خدا صلاح نمی‌خواهم، سلاح می‌خواهم. اما به مرور تغییرات فکری در او رخ می‌دهد و به جایی می‌رسد که می‌پرسد چرا شهید نمی‌شوم؟

خبرگزاری تسنیم

حمید خلیلی مدیر انتشارات شهید کاظمی درباره کتاب «مرد ابدی» زندگی‌نامه شهید طهرانی‌مقدم می‌گوید: مطمئنم که انتشار این دانشنامه جامع درباره پیشرفت موشکی ایران لبخند را به لب رهبری خواهد آورد.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، نشست خبری روز پاسداشت زبان فارسی 22 اردیبهشت‌ماه، با حضور غلامعلی حدادعادل رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی و جمعی از اصحاب رسانه در فرهنگستان زبان و ادب فارسی برگزار شد. حدادعادل در ابتدای این نشست با اشاره به تأثیر زبان فارسی در حفظ انسجام ملت ایران گفت: فارسی یکی از ارکان هویت ملی ایرانیان است و تا وقتی ایران بوده، زبان فارسی نیز بوده و تا وقتی...

وب‌گاه خبر آنلاین

دکتر بهشتی: آزادی یعنی تسلط انسان بر ساختن خویش و ساختن محیط خویش. امتیاز انسان بر همه‌ی موجودات دیگر عالم طبیعت این است که می‌تواند بر طبیعت مسلط باشد... انسان آزاد، محکوم جبر اجتماعی محیط و زندگی خویش نیست.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - امکان حضور کتاب‌فروشان در نمایشگاه کتاب می‌توانست خبر خوبی برای فعالان این حوزه باشد، حضوری که البته ناشران به دلیل تنها «موقعیت خاص» در طول سال برای به سود فعالیت نمایشگاهی خود نمی‌دانند، این در حالی است که فلسفه نمایشگاه، رویدادی فرصت‌محور است برای همه اجزا و ارکان صنعت نشر و کتاب به ویژه کتابخوان‌ها.

وب‌گاه فرارو

مطالعات رفتار‌شناسی دانشمندان نشان می‌دهد شامپانزاده‌ها قادر به تشکیل اتحادهای سیاسی پیچیده هستند. آن‌ها نیز همانند انسان به جنگ و خشونت می‌پردازند. حتی ممکن است که انسان‌های نخستین خصومت و جنگ‌های خشونت‌آمیز را از شامپانزه‌ها آموخته باشند.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - کتاب خوب می‌تواند بهترین همراه پدران و مادران در تربیت نسلی اخلاق‌مدار، مستعد و مجهز به دانش روز باشد؛ نمایشگاه کتاب بستری است مطلوب تا والدین بتوانند با انتخاب‌هایی درست مسیری روشن را برای فرزندان خود رقم بزنند.

وب‌گاه فرارو

همیشه در گذر زمان تنها تفال به حافظ در فرهنگ عامیانه ما باقی مانده‌است. در ادامه فال حافظ مخصوص روز 23 اردیبهشت ماه 1403 از نظر خوانندگان محترم می‌گذرد.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - گشت و گذار پرفورمنس‌ها (گروهی از هنرمندان) با لباس‌های سنتی و محاسنی بلند که هر کدام یکی از کتاب‌های مشاهیر و ادیبان را در هم دست گرفته اند از نکات جالب این روزهای نمایشگاه سی و پنجم کتاب تهران است.

وب‌گاه خبر آنلاین

اعلام رسمی نتایج مرحله دوم انتخابات مجلس، بازتاب نقدهای مراجع تقلید از دولت رئیسی و... از تیترهای مطبوعات امروز است.

وب‌گاه مشرق نیوز