یک‌شنبه 23 اردیبهشت 1403

ورزشی خبرگزاری میزان

ورزشی خبرگزاری میزان

نمایندگان مجلس کلیات گزارش کمیسیون تلفیق بودجه 1403 در مورد جدول 14 در خصوص هدفمندی یارانه‌ها را به تصویب رساندند.

نمایندگان در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی و در ادامه بررسی جداول لایحه بودجه، جدول شماره 16 را پس از بحث و بررسی تصویب کردند.

آخرین وضعیت امن‌سازی زیرساخت‌های ارتباطی و مخابراتی کشور در جلسه کمیته پدافند غیرعامل وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با حضور سردار غلامرضا جلالی، رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور مورد بررسی قرار گرفت.

نمایندگان مجلس با جدول شماره 12 در خصوص یک درصد از اعتبارات شرکت‌های دولتی جهت ارتقاء شاخص‌های فرهنگی موافقت کردند.

طرح الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیر منقول در دستورکار این هفته مجمع تشخیص مصلحت نظام قرار دارد.

نمایندگان مجلس کلیات گزارش کمیسیون تلفیق بودجه 1403 در مورد جدول 10- ج در خصوص تملک دارایی‌های سرمایه‌ای را به تصویب رساندند.

نمایندگان مجلس کلیات گزارش کمیسیون تلفیق بودجه 1403 در مورد جدول 8 در خصوص تملک دارایی‌های سرمایه‌ای را به تصویب رساندند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اندیشه مطهری همچنان راهگشا و درس آموز است گفت: مهمترین اقدام مجلس در این حوزه رفع انحصار از مجوز‌های کسب و کار و شکستن قلم‌های طلایی با تصویب قانون تسهیل صدور مجوز‌های کسب و کار بود که به دوران تاریک رانت‌های صنفی پایان داد.

جلسه علنی مجلس با ادامه بررسی بخش دوم لایحه بودجه 1403 مربوط به جداول آغازشد.

رئیس کمیسیون اقتصادی با بیان اینکه طولانی شدن پرونده‌های قضایی بر زندگی و معیشت مردم اثر می‌گذارد گفت: سند جدید تحول و تعالی قوه قضاییه می‌تواند به کاهش تعداد پرونده‌ها کمک کند.

مصوبات هشتاد و سومین جلسه کارگروه دائمی پدافند غیر عامل کشور از سوی سرلشکر باقری ابلاغ شد که به موجب آن تکالیف جدیدی از سوی این کارگروه برای دستگاه‌های اجرایی کشور تعیین شده است.

معاون اول رئیس جمهور در جلسه ستاد هماهنگی و پشتیبانی اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، از وزیر آموزش و پرورش خواست گزارشی جامع و دقیق از آمار بازماندگان از تحصیل تدوین شود و آیین نامه‌های مرتبط با انسداد بی سوادی هر چه سریع‌تر نهایی و سند تحول بنیادین آموزش و پرورش وارد مرحله اجرا شود.

کمیته امداد و مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با هدف گسترش فرهنگ خیر و احسان و استفاده از ظرفیت‌های برون‌مرزی در حوزه نیکوکاری و انفاق، تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.

معاون رئیس جمهور دهم اردیبهشت، روز خلیج فارس را نماد استقلال، هویت ملی و استکبار ستیزی ملت ایران دانست و گفت: ملت ایران در دوره‌های مختلف از هویت ایرانی و اسلامی خود دفاع کرده است و امروز نیز با اقتدار مثال‌زدنی، جرات هرگونه تجاوز و تعدی به قلمرو کشور را از قدرت‌های سلطه‌گر گرفته است.

جلسه علنی نوبت عصر امروز مجلس شورای اسلامی به دلیل به حد نصاب نرسیدن تعداد نمایندگان، به پایان رسید.

امیر سرتیپ آشتیانی وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح به مناسبت 10 اردیبهشت ماه "روز ملی خلیج فارس" پیامی صادر کرد.