دوشنبه 24 اردیبهشت 1403

ورزشی خبرگزاری میزان

ورزشی خبرگزاری میزان

سخنگوی شورای نگهبان درباره فرآیند اخذ رأی در حوزه‌هایی که به صورت تمام الکترونیکی برگزار می‌شود، اظهار کرد: در حوزه‌هایی که انتخابات به صورت تمام الکترونیکی است، رضایت نسبی وجود دارد و حتی میزان رضایت از موارد دستی بیشتر بوده است.

ستاد انتخابات کشور روز جمعه با انتشار اطلاعیه شماره 15 تصویربرداری رای دهندگان به صورت شخصی و خانوادگی با رعایت قانون انتخابات را بلامانع اعلام کرد.

ستاد انتخابات کشور در اطلاعیه شماره 14 هموطنانی را که از نعمت سواد خواندن و نوشتن محرومند و یا دارابی نقص عضو هستند برای شرکت در انتخابات راهنمایی کرد.

رئیس ستاد انتخابات کشور گفت: نکته مهم این است که با همکاری و همراهی همه مجموعه‌ها 25700 دستگاه صندوق الکترونیکی در 11510 شعبه، مورد استفاده واقع می‌شود که در حال فعالیت است.

قائم‌مقام دبیر شورای نگهبان گفت: بنابر گزارش‌هایی که از صبح امروز از حوزه‌های انتخابیه‌ای که انتخابات در آن‌ها در حال برگزاری است، داشتیم درصد بالایی از شعب در وقت مقرر کارشان را شروع کردند.

استاندار تهران با تاکید بر حضور مردم در صحنه انتخابات، گفت: روند انتخابات در استان تهران به نحوی مطلوب و بدون چالش در حال برگزاری است و تلاش می‌کنیم نتیجه آرا را در اسرع وقت به وزارت کشور اعلام کنیم.

خطیب نماز جمعه تهران با بیان اینکه باید در دوران حج وحدت سازی کنیم گفت: حج کنگره بین‌المللی برای رساندن پیام دین است.

دبیر شورای نگهبان در مرحله دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی شرکت کرد و رای خود را به صندوق انداخت.

رئیس جمهور در دیدار حضرت آیت‌الله جوادی آملی از اقدامات دولت برای توانمندسازی اقشار کمتر برخوردار و رفع فقر در عین حفظ کرامت مردم، کاهش نرخ بیکاری، افزایش تولید و کاهش فقر گزارشی ارائه کرد.

سخنگوی ستاد انتخابات کشور تاکید کرد: تمام گزارشات از 22 حوزه انتخابیه اینگونه بوده که دستگاه‌های احراز و صندوق‌های الکترونیک به خوبی کار کردند و مشکلی برای رای‌دهندگان پیش نیامده است.

رئیس ستاد انتخابات کشور ضمن رای دادن به صورت الکترونیکی در دور دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: با بهره‌گیری از توان داخلی و شرکت‌های دانش بنیان این تجربه موفق برای انتخابات آینده کامل شود.

رئیس جمهور در دیدار آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی با بیان اینکه دولت نسبت به رفاه و معیشت مردم حساس است، تصریح کرد: بنای ما بر این است که مسائل را به شکل میدانی و از نزدیک رصد کنیم؛ روش این دولت عبور از کنار مشکلات نیست بلکه رفع مشکلات با نگاه حل مسئله است، فارغ از اینکه این مشکلات مربوط به کدام دولت و کدام دوره است.

رئیس کمیته ستاد امنیت انتخابات استان تهران با اشاره به اینکه روند انتخابات استان با امنیت کامل در حال برگزاری است، گفت: هیچ مشکل امنیتی در جابه‌جایی صندوق‌های رای پایتخت نداشتیم.

سردار مهدی معصوم بیگی گفت: باتوجه به اینکه تامین نظم و انضباط انتخابات برعهده حوزه انتظامی کشور است، همه نیرو‌های انتظامی کشور بر اساس یک دستورالعمل مشخص و از پیش تعیین‌شده در شعب رای‌گیری حضور دارند.

فرماندار تهران گفت: فرآیند انتخابات و رای‌گیری تمام‌الکترونیک در حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس از ساعت 8 صبح امروز آغاز شده و تا ساعت 18 ادامه دارد.

رئیس مجلس شورای اسلامی، رأی دادن را حق همه مردم دانست و گفت: رأی دادن یعنی حق داریم از این طریق در نحوه اداره کشور در بخش‌های مختلف اثرگذار باشیم.