یک‌شنبه 13 خرداد 1403

هشدار نسبت به افزایش قابل‌توجه این نوع مرگ در تهران

وب‌گاه اقتصاد نیوز مشاهده در مرجع
هشدار نسبت به افزایش قابل‌توجه این نوع مرگ در تهران

اقتصادنیوز: رئیس مرکز اورژانس تهران با اشاره به وقوع حادثه غرق‌شدگی برای 21 نفر در این استان از ابتدای سالجاری تاکنون، گفت که آمار غرق‌شدگی در تهران در مقایسه با مدت مشابه پارسال رشدی 7 برابری داشته است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، محمد اسماعیل توکلی نسبت به افزایش آمار غرق‌شدگی در استان تهران طی دو ماه نخست سال‌جاری هشدار داد و گفت: آمار غرق شدگی در استان تهران طی دو ماه نخست 1403 نسبت به سال گذشته رشد هفت برابری داشته است، به‌طوریکه از ابتدای فروردین تا 28 اردیبهشت ماه سال جاری 21 نفر در استان تهران دچار غرق شدگی شده‌اند که از این تعداد متأسفانه 13 نفر فوت کرده و هشت نفر نیز مراحل درمانی را طی کرده‌اند.

وی با بیان اینکه 63 درصد از افراد غرق شده مرد و 27 درصد زن بوده‌اند، گفت: تعداد مصدومان غرق شدگی نسبت به بازه زمانی مشابه در سال گذشته رشد صد درصدی داشته و تعداد فوتی‌ها نیز چهار برابر افزایش یافته است.

به گفته رئیس مرکز اورژانس استان تهران بیشترین موارد غرق شدگی در شهرستان‌های تهران، دماوند، شهریار و ملارد بوده و استخرهای شنای خانگی بیشترین محل غرق شدگی افراد بوده‌اند. سایر محل‌های غرق‌شدگی شامل استخرهای عمومی شنا، رودخانه‌ها، کانال‌های آب و سدها بوده است.

همچنین بخوانید ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید