یک‌شنبه 13 خرداد 1403

کوشک جلالی در کارگردانی هم ردیف عباس کیارستمی در سینماست

خبرگزاری دانشجو مشاهده در مرجع
کوشک جلالی در کارگردانی هم ردیف عباس کیارستمی در سینماست

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، فرهاد ناظرزاده کرمانی، نمایشنامه‌نویس و استاد پردیس هنرهای زیبای دانشگاه تهران در مراسم افتتاحیه نمایش «آرت» با کارگردانی علیرضا کوشک جلالی، در سخنان کوتاهی با بیان اینکه او یک کارگردان شناخته شده بین‌المللی است، گفت: کوشک جلالی در کارگردانی هم ردیف عباس کیارستمی در سینماست. ناظرزاده کرمانی ادامه داد: زمانی که پاریس بودم از دوستان و هنرمندان بسیاری...

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، فرهاد ناظرزاده کرمانی، نمایشنامه‌نویس و استاد پردیس هنرهای زیبای دانشگاه تهران در مراسم افتتاحیه نمایش «آرت» با کارگردانی علیرضا کوشک جلالی، در سخنان کوتاهی با بیان اینکه او یک کارگردان شناخته شده بین‌المللی است، گفت: کوشک جلالی در کارگردانی هم ردیف عباس کیارستمی در سینماست.

ناظرزاده کرمانی ادامه داد: زمانی که پاریس بودم از دوستان و هنرمندان بسیاری که از فعالان هنری بودند نام کوشک جلالی را زیاد می‌شنیدم اما او به دلیل تواضعی که دارد خیلی اهل منم منم کردن نیست.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه؛ من برای نخستین بار است که کوشک جلالی را از نزدیک می‌بینم، افزود: او در زمینه نگارش نمایشنامه، کارگردانی و تحقیق و پژوهش آثاری متعددی دارد و من سال‌هاست که با کارهایش آشنا هستم. در زمانی هم که خارج از ایران بودم وقتی درباره کارهای او بسیار گفته می‌شد من به عنوان هموطن افتخار می‌کردم و با افتخار می‌گفتم که من هموطن کوشک جلالی هستم.

در ادامه زنگ افتتاح اجرای عمومی نمایش «آرت» نوشته یاسمینا رضا با کارگردانی علیرضا کوشک جلالی توسط فرهاد ناظرزاده کرمانی نواخته شد.

نمایش «آرت» که در ایران با عنوان «هنر» نیز شناخته می‌شود این روزها در سالن ناظرزاده تماشاخانه ایرانشهر روی صحنه است. این نمایش تِم اصلی خودفریبی و دروغ، از سال 1996 تا 2002 در سالن‌های مهم تئاتر لندن و دیگر شهرهای انگلیس روی صحنه رفته و جزو پرفروش‌ترین تئاترهای روی صحنه در انگلستان به شمار می‌رود. این استقبال در دیگر شهرهای مطرح اروپا و آمریکا نیز به همین منوال بوده است.

شایان ذکر است، علاقه‌مندان به تماشای نمایش می‌توانند با مراجعه به سایت تیوال نسبت به خرید اینترنی بلیت اقدام کنند.