جمعه 21 اردیبهشت 1403

گوناگون وب‌گاه گسترش

گوناگون وب‌گاه گسترش

قراررداد احداث کارخانه 130 هزارتنی تولید کنستانتره در مس جانجا توسط شرکت توسعه صنایع و معادن مس نجا و شرکت فکور صنعت امضا شد.

در تاریخ سه‌شنبه 11 اردیبهشت 1403، قیمت خودروها، به ویژه در شرکت سایپا به جز وانت زامیاد، تغییر چندانی نکرده است و می‌توان گفت که بازار به نوعی رکود داشته است.

رئیس مجلس شورای اسلامی اعلام کرد که مجلس یازدهم در زمینه حمایت از تولید و اشتغال عملکرد برجسته‌ای داشته است. او اظهار کرد: برجسته‌ترین اقدام مجلس یازدهم در این زمینه شکستن قلم‌های طلایی با تصویب قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار بود.

حبیبی گفت: امیدوارم دیوان عدالت اداری مصلحت اندیشی را کنار کذشته و وفق مواد 1 و10 قانون دیوان عدالت اداری ضمن ابطال بخشنامه 276716 رایی شایسته مبتنی بر عدالت صادر کند.

قیمت روز و جدید انواع خودروی پژو پارس در تاریخ 11 اردیبهشت بررسی شده است. آخرین قیمت‌های انواع خودروی پژو پارس برای امروز 11 اردیبهشت 1403 به شرح زیر است.

منوچهری گفت: پروسه تولید و کشت زعفران در دسته بندی محصولات پر هزینه به حساب می آید. بنابراین قیمت تمام شده زعفران، کاملا منطقی است.

در روزهای اخیر، رسانه‌های غیررسمی و فضای مجازی درباره اعتصاب بازار طلا خبر می‌دهند.

در معاملات امروز مرکز مبادله طلا و ارز ایران، قیمت هر اسکناس دلار آمریکا به 44هزار و 314 تومان و قیمت حواله دلار نیز به 41هزار و 376 تومان رسید.

پورابراهیمی گفت: در حال حاضر به دلیل آن‌که برنامه هفتم نهایی نشده است و رسماً احکامش نیست، مانند همه احکام بودجه که گاهی اوقات اردیبهشت ماه می‌آمد و مابه‌التفاوتش را می‌دهند، ما پیشنهادمان این است که مابه‌التفاوت متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان محاسبه و در احکام بازنشسته‌ها لحاظ شود و بیاید، حال با یک 2 ماه تاخیر مابه‌التفاوت فروردین و اردیبهشت ماه در خرداد پرداخت شود.

در سال گذشته، فقط دو شرکت خودروساز دولتی بیش از یک میلیون دستگاه خودرو تولید کرده و ادعا کرده‌اند که تمام این تعداد را به فروش رسانده‌اند. اما عدم ارائه عرضه جدید توسط این شرکت‌های خودروساز دولتی در چند ماه اخیر، موجب تأمل می‌شود.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس بیان کرد: به باور من، این مبالغ دردی از کسی دوا نمی کند و برای کمک به اقشار کم درآمد جامعه، دولت باید مبلغ وام مسکن را افزایش دهد.

با وجود شکستن رکورد تعداد و مبلغ تراکنش‌های بانکی در ماه اسفند سال 1402، ارزش واقعی تراکنش‌ها نسبت به اسفند سال قبل، با یک کاهش 10 درصدی روبرو شده است.

قیمت نفت در معاملات امروز، همچنان در مسیر کاهش قیمت مانده است.

مدیرکل فرودگاه‌های استان کرمان اظهار کرد: به منظور بهبود سرویس‌دهی و خدمات به مسافران و با تاکید وزیر راه‌وشهرسازی، در حال تلاش برای راه‌اندازی دومین پل هوایی اتصال به هواپیما برای هواپیماهای با بدنه متوسط تا پایین هستیم.

شورای جهانی سفر و گردشگری اعلام کرد که صنعت گردشگری ایران در سال 2023 با رشد 21 درصدی، بهبود قابل توجهی را نشان داده است. طبق گزارش این شورا، گردشگران خارجی در طول این سال حدود 70 هزار میلیارد تومان هزینه کرده‌اند.

رعیتی فرد گفت: طرح اصلاح قانون کار ما به عنوان لایحه به مجلس جدید خواهد رسید و در مجلس یازدهم مطرح نخواهد شد.