جمعه 21 اردیبهشت 1403

گوناگون وب‌گاه گسترش

گوناگون وب‌گاه گسترش

نایب‌رئیس اتحادیه فرش دستباف اعلام کرد که در حال حاضر صادرات فرش به میزان میلیارد دلاری رسیده است که در گذشته تنها یک تاجر برای خود انجام می‌داد. به عبارت دیگر، حجم صادرات فرش به طور کلی افزایش یافته است و این عملکرد صادراتی به تمام صنعت فرش تعمیم یافته است.

با توجه به آخرین دستورالعمل ارزی که در سامانه جامع تجارت منتشر شده است، اعلام می‌شود که واردکنندگان حداکثر 20 روز پس از دریافت تخصیص وارداتی مهلت دارند تا ارز مورد نیاز برای واردات را تامین کنند.

قطعات یدکی خودرو با مشکل تقلب مواجه هستند. این مسئله نه تنها به اقتصاد و بودجه مصرف‌کنندگان آسیب می‌رساند، بلکه می‌تواند خطرات جانی هم در پی داشته باشد.

حمایت هفت ساله از تولید محصولات خانگی و خودرو در داخل کشور نقش مهمی در تقویت صنایع داخلی و ایجاد اشتغال داشته است. این سیاست‌ها در برخوردار کردن تولیدکنندگان داخلی از تسهیلات مالی، معافیت‌های مالیاتی و تضمین بازار فروش تأکید داشته‌اند. این تحرکات باعث ایجاد رقابت قدرتمندتری در بازار داخلی و کاهش وابستگی به واردات شده است.

کلنگ پالایشگاه جدید نفت خام در کهگیلویه با حضور محسن منصوری، معاون رئیس جمهور به زمین زده شد.

رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی اعلام کرد که کالاهای اساسی مانند شکر، روغن و برنج در بازار وفور دارند. او همچنین اظهار داشت که برخی افراد به بهانه تغییر نرخ مالیات ارزش افزوده، به تخلف می‌پردازند و به صورت سلیقه‌ای عمل می‌کنند.

صولت مرتضوی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در جشنواره ملی امتنان از کارگران که امروز (سه شنبه) برگزار شد؛ از تحقق وعده یک میلیون اشتغال در دولت سیزدهم سخن گفت.

مدرسه صادرات به عنوان مرکز تخصصی آموزش دوره‌های بازرگانی و صادراتی با هدف آموزش، مشاوره، اطلاعات تجاری و ارتباطات تجاری همزمان با نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی اکسپو 2024 افتتاح شد.

وضعیت بازارهای پولی و مالی امروز 11 اردیبهشت 1403 را در این گزارش مشاهده می کنید.

متاسفانه بسیاری از خودروهای داخلی دارای ضعف امنیتی شدید هستند. به گونه‌ای که در عرض سه سوت توسط یک سارق حرفه‌ای به سرقت برده می‌شوند. برای جبران ضعف سیستم ایمنی خودروها بسیاری از مالکان به سراغ نصب و خرید دزدگیر ماشین، ردیاب و.. می‌روند. اگرچه این تجهیزات می‌توانند تا حدود بسیار زیادی از خودرو در برابر سرقت محافظت کنند، اما یکی از بزرگ‌ترین ایراد آن‌ها باطل کردن گارانتی خودرو است.

تلفن‌های همراه، یکی از ابزارهای پرکاربرد در سطح جهان محسوب می‌شوند. از زمان ظهور این ابداع تا به امروز، تحولات زیادی در این زمینه رخ داده که این واقعیت را نمی‌توان انکار کرد.

هادی حق‌شناس، کارشناس اقتصاد کلان، اظهار داشت که یکی از الزامات تحقق شعار سال 1403، اجرای قانون "اعلام دستورالعمل‌ها، حداقل یک ماه پیش از اجرا و ثبت آن‌ها در سامانه ملی قوانین و مقررات در زمان مقتضی" است.

آیین امضاء قرارداد و آغاز عملیات اجرایی احداث کارخانه 130 هزار تنی کنسانتره مس جانجا صبح امروز با حضور دکتر اردشیر سعدمحمدی، مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات؛ حسین ابراهیمی نسب، مدیرعامل شرکت توسعه صنایع و معادن مس جانجا و جمعی از مدیران شرکتهای سرمایه‌گذار و مسئولین پروژه، در محل شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات برگزار شد.

در جلسه امروز (سه‌شنبه)، سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور، به مسائل و چالش‌های مربوط به کارگران اشاره کرده و وعده حل این مشکلات را به آنان داده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی اعلام کرد: بازنشستگان باید اطمینان داشته باشند که دولت و مجلس شورای اسلامی قصد دارند متناسب سازی حقوق بازنشستگان را اجرا کنند؛ زیرا مجوز قانونی برای این اقدام وجود دارد و منابع لازم برای آن تأمین شده است.