جمعه 21 اردیبهشت 1403

گوناگون وب‌گاه گسترش

گوناگون وب‌گاه گسترش

سازمان حج و زیارت و شورای برنامه‌ریزی بعثه، سهمیه ارز سفر حج در سال 1403 را برای هر زائر 500 یورو اعلام کردند.

در این گزارش به بررسی قیمت نان خشک در بازار پرداخته ایم.

داستان‌های بازار خودرو همچنان ادامه دارد و حالا بعد از مدت‌ها شاهد افت قابل‌توجه نرخ خودروها در انواع محصولات داخلی و مونتاژی هستیم؛ روندی که به نظر نمی‌رسد ثبات داشته باشد. مهم‌ترین سیگنال ریزش قیمت را دلار با کاهش نرخ اندکی که داشته به بازار خودرو داده و در ادامه این شائبه ایجادشده که اظهارات وزیر صمت درباره سامانه یکپارچه منجر به تغییراتی در روند بازار خودرو برای تعیین قیمت‌ها شده...

محمدزاده گفت: این پاسخ یعنی اینکه در خوشبینانه‌ترین حالت، افزایش حقوق سال جاری بازنشستگان تأمین اجتماعی مطابق مصوبه شورای عالی کار خواهد بود.

به‌عقیده برخی کارشناسان، سالانه معادل 500 میلیون بشکه نفت خام با ارزش 25 میلیارد دلار در کشور اتلاف انرژی وجود دارد که بهینه‌سازی 50 درصد از این ظرفیت در کشور امکان‌پذیر است. یکی از مشکلات جدی در حوزه انرژی در سال‌های اخیر، تمرکز بیشتر روی عرضه به‌جای تقاضا بوده، در 20 سال اخیر که برنامه‌های توسعه‌ای بیشتر در کشور اجرا شده، تمام برنامه‌های توسعه‌ای به‌جای مدیریت تقاضا بر تولید و عرضه...

فقر؛ واژه‌ای است ناخوشایند که مدت‌هاست نمود آن در جامعه مشاهده می‌شود. زمانی این واژه از نظر بسیاری از اقشار جامعه بعید و دور از وقوع بود، اما اکنون کافی است با همین حقوق‌های به‌اصطلاح «بخور و نمیر» سری به یکی از فروشگاه‌های شهر بزنید یا حتی مسافت کمتری را طی کنید و به سوپرمارکت محله خود بروید تا فقر و پیامدهای آن را تاحدودی درک کنید.

دیروز شاخص بورس برای دومین روز ریزش کرد و فاصله خود با محدوده 2 میلیون و 300 هزار واحدی را زیاد کرد. نمادهای فولاد، فملی، کچاد و کگل بیشترین اثر کاهشی را بر شاخص داشتند.

این روزها تصمیمات مالیاتی بهارستان‌نشینان، اثرگذاری جدی بر عملکرد بازار سرمایه داشته است. طی روزهای گذشته و به‌دنبال انتشار خبر تعدیل بند س تبصره 6 قانون بودجه 1403 کشور، معاملات سهامی با خروج سرمایه حقیقی سنگین از صندوق‌های سرمایه‌گذاری درآمد ثابت روبه‌رو شد.

یک استارتاپ چینی قصد دارد باتری تلفن همراهی تولید کند که تا 50 سال شارژ برای استفاده داشته باشد. در این گزارش به بررسی این موضوع پرداختیم. با ما همراه باشید.

کمتر از 2 ماه تا فصل جابه‌جایی مستاجران باقی مانده است و پیدا کردن خانه‌ای مناسب در شرایطی که نرخ اجاره مسکن سر به فلک کشیده، برای مستاجران کار آسانی نیست، هرچند حجم قابل‌توجهی از بازار اجاره شهر تهران را آپارتمان‌های بیش از 100متری تشکیل می‌دهند

یک نماینده از مردم مهاباد بیان کرد که مردم به منظور تأمین هزینه‌های اولیه زندگی مانند پرداخت رهن منزل استیجاری، نیاز به حمایت و دریافت وام دارند. او اظهار داشت که در حال حاضر بانک‌ها تمایلی به همکاری ندارند و باید برای حل این وضعیت به سرعت تصمیماتی اتخاذ شود.

اطلاعات جدید درباره قیمت واحدهای مسکونی در منطقه 19 تهران منتشر شده است. طبق این اطلاعات، برای خرید یک واحد با مساحت 82 متر مربع در خیابان عبدل‌آباد، حداقل هزینه مورد نیاز برابر با 4.1 میلیارد تومان است.

آخرین تغییرات دهک بندی خانوار‌ها بر اساس اطلاعات اقتصادی سال‌های 1399 تا 1402 در سامانه حمایت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعمال شد که نشان دهنده دهک خانوار و وضعیت مشمول بودن یا نبود دریافت یارانه نقدی است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش درباره برنامه‌ریزی برای افزایش پروازها به جزیره کیش در فصل گردشگری لو سیزن تابستان اظهاراتی کرد. او اعلام کرد که شرکت‌های هواپیمایی که در فصل تابستان تصمیم به افزایش تعداد پروازها به جزیره کیش می‌گیرند، مورد حمایت سازمان منطقه آزاد قرار خواهند گرفت و از تسهیلات تخفیفی در خدمات فرودگاهی بهره‌مند خواهند شد.

موسوی درباره توسعه صادرات محصولات کشورمان اظهار نظر کرد و گفت: "باور دارم که بُرد صادرات محصولات کشور ما باید به اندازه بُرد موشک‌های ما باشد. برای دستیابی به این هدف، واگذاری بسیاری از امور در حوزه تولید به مردم ضروری است. تولیدکنندگان و فعالان این صنعت بسیار عزم‌مند و مصمم هستند. اما نباید فراموش کنیم که این جهادگران در حوزه اقتصادی نیز با مشکلات و چالش‌هایی روبرو هستند که باید به...

آتش‌سوزی در هتل‌بیمارستان "گاندی"، که در سال گذشته به دلیل "نمای دارای مجوز، اما مستعد حریق" به یک معضل تبدیل شده بود، در حال حاضر از جنبه‌های دیگری سوال‌ها و شکوفاگی را برانگیزانده است. پرونده خسارت بیمه مربوط به این مجتمع هتل‌بیمارستان به طور پیاپی پیگیری می‌شود و با وجود توافق سه‌جانبه برای پرداخت نصف "برآورد مالک"، هنوز هیچ پرداختی انجام نشده است.