دوشنبه 31 اردیبهشت 1403

گوناگون وب‌گاه 55 آنلاین

گوناگون وب‌گاه 55 آنلاین

کشتی یونانی یکی از جاذبه های اصلی گردشگری جزیره کیش است که آوازه آن شهرت جهانی دارد؛ طبق آخرین تصاویر از آن، کمر این کشتی معروف شکسته و یک قدم دیگر به نابودی نزدیک‌تر شده است.

این ویدئو از معلم دبستان پسرانه شهید میراب طرقی پربازدید شده است. فوتی های سیل مشهد به 7 نفر رسید. مدیرعامل سازمان آتش نشانی شهرداری مشهد گفت: آمار جانباختگان سیل مشهد به هفت فوتی تا کنون رسیده است.

این غذای خوشمزه که به عنوان "بادمجان استانبولی" یا "کباب بادمجان" نیز شناخته می‌شود، در بسیاری از رستوران‌های استانبول و سراسر ایران سرو می‌شود. طعم بی‌نظیر بادمجان در کنار گوشت و پنیر پیتزا، آن را به یک انتخاب محبوب برای دورهمی‌ها و مهمانی‌ها تبدیل کرده است.

اصل قضیه این بود که ما برای برقراری ارتباطات بیشتر با دنیا و تحقیقاتی که کارشناسان امر انجام دادند، به این نتیجه رسیدیم که تعطیلی شنبه ها از نظر اقتصادی برای کشور مفیدتر خواهد بود تا تعطیلی پنجشنبه.

ایران - همانطور که در گزارش‌های متعدد آژانس بین المللی انرژی اتمی (IAEA) تایید شده - به طور دقیق و کامل به تعهدات خود عمل کرد، در حالی که طرف‌های مقابل از اجرای وظایف خود سر باز زدند!

علیرضا بیگی نماینده مجلس: نیروی انتظامی سازمانی با ده‌ها ماموریت متنوع است، زحمات این نیرو برای مردم اثبات شده، عزیزانی که برای امنیت کشور زحمت می‌کشند و ما هم می‌دانیم با چه کمبودهایی مواجه هستند، مردم دوست ندارند توانایی آن‌ها زیر سوال برود.

به‌راستی چه شد که بعد از سال‌ها، رنگ و لعاب شاعری خیام نیشابوری بر وجه دانشی‌بودن او برتری یافت؟ آنچه ما درباره زندگی خیام می‌دانیم این است که او خود هیچ‌وقت بر شاعری‌اش تکیه نمی‌کرده است. خیام اهل فکر و دانش بوده است و ذهنی ریاضی و فلسفی داشته است.

سرپرست اداره کل بحران استان خراسان رضوی، تعداد فوتی های سیل مشهد در روز گذشته را 7 نفر اعلام کرد. هم چنین 2 مفقودی در شهرستان فریمان و 1 مفقودی در مشهد اعلام شده است.

آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش ویژه رشته‌های شغلی دبیری و هنرآموز سال 1403 در حالی فردا جمعه 28 اردیبهشت‌ماه برگزار می‌شود که 381 هزار و 246 داوطلب در 37 رشته شغلی که 24 رشته هنرآموزی و 13 رشته شغلی دبیری است، شرکت می‌کنند.

دفع بلا، یعنی انسان کاری انجام دهد تا بلا نازل نشود؛ مانند واکسنی که انسان از آن استفاده می‌کند تا بیمار نشود. دفع بلا در واقع پیشگیری از نزول بلاست. رفع بلا نیز زمانی است که بلا نازل شده و باید آن را برطرف کرد؛ مثل اینکه شخصی بیمار شده و باید درمان شود. صدقه در هر دو مورد مؤثر است.

بلالیت از غذاهای قدیمی بوشهری محسوب می شود. این دسر ریشه عربی دارد. بلالیت به عنوان صبحانه در کنار نیمرو میل می شده است. گاهی این غذا به عنوان ناهار در کنار مرغ یا ماهی در وعده ناهار طبخ می شده است.

مدیرکل سابق فرهنگی هنری اردوها و فضاهای پرورشی وزارت آموزش و پرورش گفت: در دولت سیزدهم، در فرایند انتخاب معلم می بینیم که طی تفاهم نامه ای بین وزارت آموزش و پرورش با حوزه علمیه، در قالب طرح امین، معلم هایی جذب شده اند که طبق گزارشات میدانی، برخی از اینها نتوانستند نیازهای علمی دانش آموزان را سر کلاس ها برطرف کنند؛ لذا تعدادی کلاس را وسط سال تحصیلی رها کرده اند!

خستگی و خواب آلودگی بهاری به دلیل تغییراتی در بدن با گذر فصل‌ها می‌باشد که می‌توانیم با تغذیه مناسب و فعالیت با این خواب آلودگی‌ها مقابله کنیم. خواب آلودگی بهاری به دلایلی وابسته به مزاج افراد بروز می‌کند و با تغییرات در برنامه غذایی روزانه قابل کنترل و کاهش است.

خودروی برقی کوچک و ارزان‌قیمت BYD با نام مرغ دریایی (seagull)، بازارهای جهانی را تحت تاثیر قرار داده و رقابتی تنگاتنگ را برای خودروسازان سنتی به وجود آورده است.

خواهر سونگ ایل گوک دو سال از برادرش کوچکتر است. خواهر سونگ ایل گوک مدت کوتاهی تجربه حضور در عرصه تئاتر و موسیقی را نیز داشته است.

گرم کردن بدن چه تأثیری در ورزش کردن ما دارد و چگونه می‌توانیم به صورت اصولی بدن خود را قبل از ورزش گرم کنیم؟ گرم کردن اصولی بدن قبل از ورزش باعث اکسیژن‌رسانی بهتر و سریع‌تر به بدن می‌شود.