یک‌شنبه 23 اردیبهشت 1403

آموزشی خبرگزاری ایرنا

آموزشی خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - سی و یکمین آیین تجلیل از اعضای هیات علمی نمونه کشوری با تجلیل از 65 استاد نمونه دانشگاه‌های سراسر کشور برگزار شد که از این میان 6 نفر از استادان زن بودند.

تهران - ایرنا - محققان 2 نوع لاستیک نانویی بسیار سبک ساختند که حرکت دوچرخه را سریع‌تر می‌کند.

تهران - ایرنا - رییس پژوهشگاه ملی اقیانوس‌شناسی و علوم جوی از کاوش‌ها و مغزه‌گیری محققان ایرانی برای نخستین بار در اعماق دریای عمان خبر داد و گفت: مجوز تاسیس اولین مرکز رشد صنایع دریایی برای توسعه این صنایع در راستای سیاست‌های توسعه دریامحور اخذ شده است.

تهران - ایرنا - محققان دانشگاهی در کشور کانادا ماده‌ای شبیه پلاستیک زیستی (بیوپلاستیک) تولید کرده‌اند که به عنوان یک ماده جاذب عمل می‌کند و فسفات را از منابع آبی خارج می‌کند.

تهران - ایرنا - رئیس سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناورانه بین‌المللی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری، یکی از برنامه های اصلی این سازمان در سال جاری را شناسایی و ارزیابی توانمندی های صادراتی دانش بنیان های مستقر در پارک های مناطق مختلف کشور، تسهیل در حوزه صادرات و رفع موانع صادراتی آنها اعلام کرد.

تهران - ایرنا - حمایت و همبستگی با دانشجویان آمریکایی حمایت کننده از مردم غزه، بعد از اروپا به آسیا و حال به دانشگاه‌های ایران رسیده است. در این بین دانشجویان دانشگاه امیرکبیر تهران با برپایی چادر و تحصن چند روزه در صحن دانشگاه، حمایت خود را از دانشجویان بازداشتی در آمریکا و همچنین حمایت از مردم مظلوم غزه اعلام داشتند.

تهران - ایرنا - سازمان سنجش آموزش کشور در اطلاعیه‌ای از تمدید مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری نیمه‌متمرکز سال 1403 تا پایان وقت روز چهارشنبه (دوازدهم اردیبهشت ماه) و اصلاحیه مجدد دفترچه انتخاب رشته این آزمون خبر داد.

تهران - ایرنا - رییس سازمان توسعه همکاری علمی و فناورانه بین‌المللی در دیدار با معاون وزیر صنعت و فناوری های پیشرفته امارات متحده عربی، آمادگی ایران را انتقال فناوری به این کشور اعلام کرد.

تهران - ایرنا - در حال حاضر «Free Free Palstine» تبدیل به شعار همبستگی دانشجویان در ایران و جهان شده. دانشجویان دانشگاه‌های تهران نیز با تجمع روبه روی سردر دانشگاه تهران این شعار را فریاد زدند. گزارش خبرنگار ایرنا از همبستگی دانشجویان ایرانی با دانشحویان آزادی خواه آمریکا را ببینید.

تهران - ایرنا - رییس دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: این دانشگاه تمامی امکانات خود را در مسیر توسعه فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان قرار داده است تا نقش مهمی در تحول اقتصاد دانش بنیان داشته باشد.

تهران - ایرنا - معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رییس جمهور از برنامه های ستاد توسعه فناوری‌های اپتیک و کوانتوم را ترویج جذب سالانه حداقل 2 هزار نفر در بخش کوانتوم اعلام کرد و گفت: از 10 دانشجوی پسادکتری با هدف تسهیل فرایند تربیت و توانمندسازی نیروی انسانی رشته کوانتوم حمایت می‌شود.

تهران - ایرنا - مرکز پژوهش، فناوری و نوآوری شبکه‌های کوانتومی با حضور معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رییس جمهور در دانشگاه علم و صنعت افتتاح شد.

تهران - ایرنا - رییس پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی گفت: هم وجه تحقیق و تدریس و هم تعلیم و تدریس در شخصیت استاد مرحوم مجتهدی قوی بود.

تهران - ایرنا - معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رییس‌جمهور با تاکید بر اهمیت شاگردپروری توسط استادان دانشگاه تراز و دانشجوپرور از شناسایی و تقدیر 110 استاد مطرح این حوزه با اعطای «جایزه شیخ مفید» و بسته حمایتی 10 میلیارد ریالی همزمان با روز معلم خبر داد.

تهران - ایرنا - وزیر علوم، با یادآوری اینکه در اعتراضات سال 1401 هیچ نیروی امنیتی وارد دانشگاه‌های کشور نشد در حالی که دانشجویان در دانشگاه‌های آمریکا سرکوب شدند، گفت: اقدام وجدان‌های بیدار را در محکومیت رژیم صهیونیستی می ستاییم و امیدواریم سازمان ملل صدای حق‌طلبی عالمان دنیا را بشنود.

تهران - ایرنا - وزیر تجارت تانزانیا با استقبال از محصولات فناورانه شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی گفت: به دنبال همکاری‌های هرچه بیشتر با ایران هستیم.