دوشنبه 31 اردیبهشت 1403

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

بوتولیسم یک بیماری خطرناک است که توسط نوعی باکتری ایجاد می‌شود؛ این باکتری می‌تواند از طریق برخی مواد غذایی منتقل شود؛ علیرغم راهکارهای ساده‌ای که برای پیشگیری از این بیماری وجود دارد سال گذشته 227 نفر در کشور به بوتولیسم مبتلا شده‌اند.

قائم مقام خبرگزاری تسنیم گفت: برخی مسئولان گمان می‌کنند گزارش‌های انتقادی برای تخریب آنان است ولی باید این نگاه در مسئولان نهادینه شود که انتشار این گزارش‌ها برای آن است که رسانه، فضا را فراهم می‌کند تا مسئول مربوطه برای خدمت وارد صحنه شود.

بی بی سی فارسی تلاش زیادی کرده تا در گفت‌وگو با یاسین رامین و همسرش مهناز افشار، این مجرم محکوم به حبس در پرونده اختلاس از جمعیت هلال احمر را در افکار عمومی تبرئه کند؛ بر این اساس 24 صفحه از جزئیات اقدامات مجرمانه یاسین رامین توسط تسنیم منتشر شد.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری از آتش سوزی در یک انبار کالا در خیابان شهید رجایی خبر داد‌.

فرمانده یگان‌های انتظامی و حفاظتی فراجا از کشف 3 کیلوگرم مخدر شیشه از داخل 3 تن هندوانه اهدایی در اردوگاه حرفه‌آموزی و کاردرمانی زندان اصفهان خبر داد.

رئیس پلیس راهور فراجا گفت: تصادفات جاده‌ای سال گذشته جان 20 هزار و 400 نفر را گرفت و خسارتی معادل هفت درصد از تولید ناخالص داخلی کشور به بار آورد.

دلیل وجود قرارداد با شرکت‌های واسط برای دور زدن تحریم‌هاست، اگر شهرداری قصد نوسازی ناوگان را دارد بایست از طریق همین شرکت‌های واسط، واردات وسایل حمل ونقل عمومی پیگیری شود.

متخصص پوست و مو عوارض استفاده از دئودورانت‌های صابونی و اسپری‌های ضدتعریق برای کاهش تعریق در فصل تابستان را تشریح کرد.

قائم‌مقام بنیاد ملی نخبگان از افزایش تعامل بنیاد ملی نخبگان با شورای عالی ایرانیان خارج از کشور در راستای انتفاع از توان نخبگان ایرانی خبر داد.

وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد: کارت ورود به جلسه امتحانات نهایی دانش‌آموزان، ساعت 22 امشب منتشر می‌شود.

با حضور شهردار تهران و معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران، عملیات اجرایی پروژه خط 9 مترو تهران آغاز شد.

یک روان‌شناس گفت: بسیاری از افراد فقط به دنبال این هستند که خیلی زود حال روحی‌شان بهبود یابد به همین دلیل به سراغ روان‌شناسی زرد می‌روند و نتیجه درست و پایداری هم نمی‌گیرند.

شهردار تهران از ورود واگن‌های وارداتی چینی از بهمن ماه امسال به حوزه حمل و نقل پایتخت خبر داد.

رئیس قوه قضاییه در جریان بازدید از نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران ضمن گفت‌وگو با ناشران، نویسندگان و گردانندگان غرفه‌های کتاب، از نزدیک در جریان تازه‌های نشر، وضعیت بازار کتاب، و میزان استقبال از نمایشگاه قرار گرفت.

مسئول ستاد مدینه منوره با اشاره به اینکه مدت زمان حضور هر کاروان از زائران ایرانی در مدینه منوره پنج روز است، گفت: در روزهای آینده حدود 12 هزار نفر از هموطنانمان در مدینه حضور خواهند یافت.

رئیس کل سازمان نظام پزشکی کشور با بیان این که در حوزه سلامت از وابستگی مطلق به خودکفایی مطلق رسیده‌ایم، گفت: کشورهای پیشرفته دنیا به پزشکی و سیستم شبکه بهداشت ما غبطه می‌خورند.