دوشنبه 31 اردیبهشت 1403

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

متخصصان کشور موفق شدند با به کارگیری فناوری‌هایی در پمپ قلبی ریوی؛ قلب، ریه و قرنیه فرد فوت شده بر اثر آمبولی ریه را به 3 بیمار نیازمند اهدای عضو، پیوند کنند.

آموزش و پرورش درباره وضعیت دانش‌آموزان و داوطلبان ترمیم نمره که هنوز موفق به دریافت کارت امتحانات نهایی خود نشدند، توضیحاتی داد.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش گفت: اتباع افغانستانی به عنوان معلم در مدارس کشورمان جذب نشده‌اند و نخواهند شد.

مدیرکل زندان‌های استان البرز گفت: با حضور پرچم سبز رضوی در ندامتگاه کرج و با تلاش مسئولان و خدام حرم امام رضا (ع) ولی دم به احترام حضرت ثامن الحجج (ع) از قصاص گذشت.

مرکز اطلاع‌رسانی فراجا از شناسایی و دستگیری گسترده اعضای شبکه شیطان‌پرستی در شهرستانِ شهریار خبر داد.

رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت وزارت آموزش و پرورش گفت: هیچ دانش‌آموزی حتی اگر نتواند کارت امتحانات نهایی را دریافت کند از حضور در امتحان محروم نمی‌شود و اگر دانش‌آموزی در روز امتحان نهایی کارت نداشت با کارت شناسایی عکس‌دار می‌تواند مراجعه کند.

مراسم اختتامیه بزرگترین رویداد تولید و انتشار محتوای رسانه‌ای کشور با رویکرد امیدآفرینی و تولید و انتشار خبر خوش و خوب با عنوان «جام رسانه امید» برگزار می‌شود

متاسفانه با وجود انتقادات بسیار نسبت به روند توزیع کارت امتحانات نهایی، آموزش و پرورش صرفاً به صدور 2 اطلاعیه و تغییر زمان دریافت کارت امتحانات بسنده کرده و مسئولان این وزارتخانه درباره چرایی اخلال در سامانه و رفع نگرانی دانش‌آموزان اقدامی نکرده اند

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه سیر نزولی جمعیت در کل کشور متوقف شد‌، گفت: برای اینکه از سیاه چاله جمعیت خارج شویم باید الگوی سه، چهار و پنج فرزندی رواج یابد.

رئیس پلیس راه فرماندهی تهران بزرگ گفت: آزادراه تهران شمال امروز 28 اردیبهشت ماه از سمت تهران به سمت چالوس از ساعت 15 برای مدیریت ترافیک یک‌طرفه خواهد شد.

گروه صنعتی فولاد بهمن مستقر در شهرک صنعتی بشل در سوادکوه با تولید سالیانه 120هزار تن نیاز صنایع کشور به انواع ورق‌های رنگی و گالوانیزه را تامین می‌کند و زمینه‌ساز دست‌کم 10 میلیون‌دلار صرفه‌جویی ارزی شده است.

مرکز نوآوری کشت و صنعت "راما" و گلخانه کشت آکواپونیک افتتاح شد؛ این مجموعه نخستین مجوز رسمی آکواپونیک در کشور است که امکان صرفه‌جویی تا 98 درصد در مصرف آب را فراهم کرده است.

مرد جوانی که سر بازی "خرس‌وسطی" در یکی از پارک‌های جنوب تهران دست به جنایت زده بود، دستگیر شد.

سومین اهدای عضو استان در سال جاری با اهدای کبد شهروند زنجانی، رقم خورد.

اداره‌کل زندان‌های اصفهان در اطلاعیه‌ای درباره اخبار کذب عدم دسترسی فرد زندانی به نام «توماج صالحی» به تلفن و یا اعطای ملاقات به وی، اعلام کرد: وی به مانند سایر زندانیان، دسترسی کامل به امکانات دارد.

عضو اسبق شورای اسلامی شهر تهران گفت: افرادی که در به سرانجام رسیدن قرارداد بزرگ خرید اتوبوس و تاکسی‌های برقی شهرداری تهران با چین سنگ‌اندازی می‌کنند، روبه‌روی مردم ایستاده و با مردم دشمنی می‌کنند چراکه نتیجه این قرارداد به رفع نیاز مردم کمک می‌کند.