دوشنبه 24 اردیبهشت 1403

اقتصادی خبرگزاری تسنیم

اقتصادی خبرگزاری تسنیم

تازه‌ترین آمار از عملکرد نظام بانکی در طرح نهضت ملی مسکن نشان می دهد، همچنان 18 بانک تا 31 فروردین سال جاری یک ریال هم به این طرح تسهیلات پرداخت نکرده اند.

در فروردین ماه سال 1403 تعداد 494 هزار و 495 دستگاه گوشی تلفن همراه به دو شیوه تجاری و مسافری وارد کشور شده است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: با قانون جدید بانک مرکزی که خردادماه اجرایی می‌شود قدرت کنترل بانکها به دست بانک مرکزی خواهد افتاد.

معاون کمیسیون‌ها، مجامع و شوراهای اتاق ایران در حاشیه نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی گفت: برای توسعه اقتصادی باید تمام اجزای اکوسیستم اقتصادی کشور هماهنگ و دقیق حرکت کنند، چراکه این اجزا در ارتباط مستقیم با هم قرار دارند.

عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان"دیوار و شیپور با طرح مقابله با سوداگری بازار مسکن همراه نیستند"گفت: در صورت عدم همراهی، باید مانع فعالیت این دو سایت شد.

در معاملات امروز مرکز مبادله طلا و ارز ایران، هر اسکناس دلار آمریکا به 44 هزار و 314 تومان و حواله دلار نیز به 41 هزار و 376 تومان رسید.

قیمت وانت نیسان 7 تا 12 درصد افزایش یافت.

ایران‌خودرو از تمدید سه روزه مهلت واریز وجه برای مشتریان پژو پارس خبر داد.

شورای جهانی سفر و گردشگری از رشد 21 درصدی صنعت گردشگری ایران در سال 2023 خبر داد و اعلام کرد گردشگران خارجی 70 هزار میلیارد تومان طی این سال در ایران هزینه کردند.

قیمت هر اونس طلا امروز با 0.15 درصد کاهش به 2334 دلار و 52 سنت رسید.

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با 82 سنت معادل 0.92 درصد کاهش به 88 دلار و 68 سنت رسید

در شرایطی وزیر صمت از احتمال قطع سهمیه ارزی مجموعه مرتبط با تولید نوکیای تقلبی خبر داده، که چندی پیش معاون وزیر صمت استفاده از برند نوکیا را صرفا روشی برای دور زدن تحریم ها عنوان کرده بود.

معاون وزیر کار از طراحی چند سناریو مختلف برای مسکن کارگران خبر داد و گفت: چند سناریو را طراحی کرده ایم و برخی از این سناریوها، تعاونی محور، برخی کارفرما محور و برخی دیگر روی رفع موانع پیش روی کارگران و کارفرمایان است.

معاون روابط کار وزیر کار در بیان جزئیاتی از اصلاح قانون کار و بیمه بیکاری گفت: با تفاهم نامه با سازمان فنی و حرفه ای افراد بیکار شده باید به چرخه آموزش و سپس بازار کار بازگردند.

مدیران هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس، در نخستین اقدام خود پس از خرید سهام باشگاه استقلال، درصدد تغییر نام این باشگاه برآمده‌اند.

شرکت توتال انرژی فرانسه در گزارش عملکرد خود در سه ماهه اول 2024 از کاهش درآمد 22 درصدی این شرکت خبر داد.