یک‌شنبه 23 اردیبهشت 1403

اقتصادی خبرگزاری تسنیم

اقتصادی خبرگزاری تسنیم

مدیرکل روابط عمومی راه آهن جمهوری اسلامی ایران از فروش بلیت قطارهای فوق العاده مشهد در ایام شهادت امام جعفر صادق (ع) خبر داد.

با توجه به پیگیری‌های انجام شده در خصوص توافق ارائه تسهیلات 2 میلیارد دلاری صندوق توسعه ملی در حوزه مسکن که مقرر بود با واسطه بانک مسکن انجام شود، این بانک همچنان اقدامی در جهت اجرا انجام نداده است.

بررسی سودآوری برخی شرکتهای بزرگ دولتی نشان می‌دهد در حالی که در سال 1401 بانک مرکزی بیش از 20 همت درآمد داشته سودآوری شرکت ایمیدرو به حدود 50 هزار میلیارد تومان رسیده است.

در معاملات امروز مرکز مبادله طلا و ارز ایران، هر اسکناس دلار آمریکا به 44هزار و 314 تومان و حواله دلار نیز به 41هزار و 376 تومان رسید.

مدیر اداره اعتبارات بانک مرکزی اعلام کرد: از ابتدای سال جاری تا 10 اردیبهشت ماه جمعا 5.638 همت تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج و فرزندآوری به متقاضیان پرداخت شده است.

بر اساس بودجه در سال 1403 بانک مرکزی سودده ترین شرکت دولتی است و سهم 23 درصدی از درامدهای بودجه از محل سود سهم شرکتهای دولتی را به خود اختصاص خواهد داد.

بررسی بودجه امسال نشان میدهد بانک مرکزی بیشترین سهم مالیاتی در بین شرکتهای دولتی را به خود اختصاص داده است.

وزیر نفت از جهش تولید نفت ایران در سال جاری خبر داد و گفت همچنین 50 هزار بشکه به ظرفیت روزانه پالایش نفت کشور افزوده خواهد شد.

سایپا اعلام کرد مشتریان ساینا S دوگانه سوز که زمان تحویل خودروشان در قرارداد گروه خودروسازی سایپا بهمن ماه 1402 بود، همین خودرو را مطابق قرارداد تحویل خواهند گرفت.

درحالی طلافروشان مدعی هستند، ثبت سرمایه آنها در سامانه جامع تجارت برای این صنف به چالش تبدیل شده که سازمان امور مالیاتی می گوید: میانگین مالیات ابرازی طلا فروش‌ها در سال قبل نه میلیون و ششصد هزار تومان یعنی 800 هزار تومان در ماه بوده است.

یک کارشناس اقتصادی با اشاره به این که در بودجه 1403 بانک مرکزی از مداخله ارزی 46 همت درامد کسب خواهد کرد به بررسی آثار تبصره هدفمندی یارانه ها در سال جدید پرداخت.

مدیرعامل صندوق ملی مسکن با اشاره به وجود چاله‌های بزرگ در برخی پروژه‌های مسکن مهر، گفت: از محل منابع صندوق ملی مسکن تاکنون 9700 میلیارد تومان برای تکمیل این طرح تخصیص یافته است.

بیست و دومین حراج شمش طلا از ساعت 12 امروز سه شنبه 11 اردیبهشت ماه در مرکز مبادله ارز و طلای ایران برگزار می شود.

کارشناس بازارهای مالی گفت: در معاملات چند روز پیش شاهد بودیم که حجم زیادی از نقدینگی وارد بازار سرمایه شد که این موضوع نشان می دهد هیجانات سیاسی فروکش کرده و اکنون بهترین بازار برای سرمایه گذاری بازار سرمایه است.

معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از رشد بیش از 22درصدی تعاونی‌های زنان در دولت مردمی سیزدهم خبر داد و گفت: دولت توجه ویژه‌ای به فعالیت بانوان در قالب تعاونی دارد.

افزایش صدور مجوز صندوق‌های سرمایه‌گذاری در سال گذشته بیشترین سهم در میان مجوزهای سازمان بورس داشته است و با رشد 41.7 درصد در بین نهادهای مالی، تعداد آنها به 452 صندوق رسیده است.