دوشنبه 24 اردیبهشت 1403

اقتصادی خبرگزاری تسنیم

اقتصادی خبرگزاری تسنیم

مدیرعامل شرکت توانیر از اختصاص پاداش 4 برابر بیشتر از هزینه های تامین برق به مشترکان کشاورزی خبر داد که در طرح های مدیریت مصرف تابستان امسال مشارکت فعال تری داشته باشند.

مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه ای یزد گفت: در استان یزد و به استناد بند ع تبصره 8 قانون بودجه سال 1402، سی‌ویک صنعت باید از آب غیرمتعارف شامل پساب و آب دریا استفاده کنند.

مدیرعامل شرکت نفت سپاهان گفت: به دلیل دسترسی آسان در شرایط حاضر به بازارهای آفریقا، با حضور در نمایشگاه ایران اکسپو، به‌دنبال رایزنی و دریافت داده‌های مرتبط با خودروهای رایج در کشورهای آفریقایی برای تولید و صادرات محصولات مورد نیاز این بازارها هستیم.

معاون اتاق بازرگانی ایران گفت: در مدت 5 روز نمایشگاه توانمندی های صادراتی ایران از 30 رئیس اتاق بازرگانی دعوت به عمل آمده است و پذیرای 22 هیئت تجاری از کشورهای مختلف هستیم.

بانک مرکزی ادعای مدیر محترم مرکز پژوهش‌های مجلس مبنی بر ارزپاشی از محل ذخایر ارزی و منابع صندوق توسعه ملی را تکذیب کرد.

بانک مرکزی در خصوص وضعیت تسهیلات پرداختی بانکها در طرح نهضت ملی مسکن به تسنیم اعلام کرد: از تعداد 869،353 نفر واجدین شرایط اخذ تسهیلات مذکور، تعداد 793،732 نفر (حدود 91 درصد از متقاضیان واجد شرایط) موفق به انعقاد قرارداد شده‌اند.

صندوق بین‌المللی پول از کاهش قابل توجه بدهی خارجی ایران در سال 2023 خبر داد و اعلام کرد ایران و الجزایر کمترین میزان بدهی خارجی را در منطقه خاورمیانه و آسیای مرکزی طی این سال داشته‌اند.

رئیس صندوق ضمانت صادرات ایران گفت: صندوق ضمانت صادرات ایران ریسک‌های سیاسی که بیمه‌های تجاری تقبل نمی‌کنند، پوشش می‌دهد به طوریکه اگر کشوری ایران را تحریم کرد، خسارت تجار جبران می شود و دعاوی بین‌المللی ارائه می‌شود.

مالیات بر عایدی سرمایه سیاستی است که قانونگذار برای کاهش جذابیت خرید و دلالی کالاهایی که به اصطلاح به آن ها کالاهای سرمایه‌ای می گویند، اتخاذ کرده است.

مدیرعامل شرکت عمران پرند از شناسایی 13 هزار خانه خالی خبر داد و گفت: از این تعداد 10 هزار واحد به سازمان امور مالیاتی معرفی شده است.

وزیر اقتصاد در نامه ای به وزیر راه و شهرسازی خواستار عدم تخصیص سهمیه سوخت به خودروهای بنزینی و موتورسیکلتهای فاقد بیمه نامه شخص ثالث با جدیت و قوت بیشتر شده است.

مزدا EZ-6 در نمایشگاه خودروی پکن 2024 رونمایی شد.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدیدی پرند از آماده افتتاح بودن 4000 واحد مسکن خبر داد و گفت: این واحدها معطل تامین زیرساخت‌های آب، برق یا فاضلاب هستند.

امروز در بازار آزاد قیمت طلای 18عیار هر گرم 3 میلیون و 388 هزار تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید 40 میلیون و 400 هزار تومان است.

یک کارشناس اقتصادی گفت: بازار ارز در یک هفته اخیر روند نزولی داشته به طوری که دلار به نزدیک 60 هزار تومان رسیده و تا زمانی که آرامش در فضای سیاسی و اقتصادی حاکم باشد نرخ ارز در همین حدود‌ها خواهد ماند و خبری از افزایش قیمت دلار نیست.

یک شرکت دانش‌بنیان ایرانی مستقر در پارک علم و فناوری دانشگاه شریف موفق به تولید تجاری و انبوه "پهپادهای سمپاش کشاورزی" شده؛ سمپاشی اراضی کشاورزی با این پهپادها، مزایای متعددی از جمله افزایش بهره‌وری، کاهش مصرف سم و آب، سمپاشی دقیق و یکنواخت دارد.