دوشنبه 24 اردیبهشت 1403

اقتصادی خبرگزاری تسنیم

اقتصادی خبرگزاری تسنیم

حضور 2300 تاجر و سرمایه گذار خارجی از 103 کشور دنیا در راس هیئت های عالی رتبه تجاری در نمایشگاه توانمندی های صادراتی ایران با عنوان اکسپو 2024 نشان از امنیت بالای کشور در حوزه تجارت و سرمایه گذاری به ویژه پس از عملیات وعده صادق دارد.

تیرآهن، یکی از مهم‌ترین عناصر در صنعت ساختمانی و سازه‌های فلزی است که به عنوان اسکلت اصلی ساختمان‌ها و سازه‌های مختلف استفاده می‌شود.

تفاهم‌نامه‌های مطالعه توسعه 16 میدان گازی برای افزایش 127 میلیون مترمکعبی تولید گاز کشور با سرمایه‌گذاری 6 میلیارد و 400 میلیون دلاری هلدینگ‌های پتروشیمی و شرکت‌های اکتشاف و تولید ایرانی با حضور وزیر نفت امضا شد.

در پنل تخصصی کمیسیون فرش، هنر و صنایع دستی اتاق ایران، ضمن تاکید بر لزوم توجه ویژه به فرش که مردمی‌ترین بخش اقتصاد است، توسعه مرزهای جغرافیایی صادرات فرش و ورود به بازارهای جدید برای افزایش صادرات پیشنهاد شد.

کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و امارات متحده عربی بعد از 10 سال، 11 و 12 اردیبهشت ماه برگزار می‌شود.

خوب بود که در نمایشگاه اکسپو امسال، غرفه ای با نماد موشک طراحی می شد و به زبان های مختلف نوشته می شد: «ما امن ترین جای جهان هستیم. از سرمایه هایتان محافظت می کنیم.»

مدیرکل روابط عمومی راه آهن جمهوری اسلامی ایران از فروش بلیت قطارهای فوق العاده مشهد در ایام شهادت امام جعفر صادق (ع) خبر داد.

با توجه به پیگیری‌های انجام شده در خصوص توافق ارائه تسهیلات 2 میلیارد دلاری صندوق توسعه ملی در حوزه مسکن که مقرر بود با واسطه بانک مسکن انجام شود، این بانک همچنان اقدامی در جهت اجرا انجام نداده است.

بررسی سودآوری برخی شرکتهای بزرگ دولتی نشان می‌دهد در حالی که در سال 1401 بانک مرکزی بیش از 20 همت درآمد داشته سودآوری شرکت ایمیدرو به حدود 50 هزار میلیارد تومان رسیده است.

در معاملات امروز مرکز مبادله طلا و ارز ایران، هر اسکناس دلار آمریکا به 44هزار و 314 تومان و حواله دلار نیز به 41هزار و 376 تومان رسید.

مدیر اداره اعتبارات بانک مرکزی اعلام کرد: از ابتدای سال جاری تا 10 اردیبهشت ماه جمعا 5.638 همت تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج و فرزندآوری به متقاضیان پرداخت شده است.

بر اساس بودجه در سال 1403 بانک مرکزی سودده ترین شرکت دولتی است و سهم 23 درصدی از درامدهای بودجه از محل سود سهم شرکتهای دولتی را به خود اختصاص خواهد داد.

بررسی بودجه امسال نشان میدهد بانک مرکزی بیشترین سهم مالیاتی در بین شرکتهای دولتی را به خود اختصاص داده است.

وزیر نفت از جهش تولید نفت ایران در سال جاری خبر داد و گفت همچنین 50 هزار بشکه به ظرفیت روزانه پالایش نفت کشور افزوده خواهد شد.

سایپا اعلام کرد مشتریان ساینا S دوگانه سوز که زمان تحویل خودروشان در قرارداد گروه خودروسازی سایپا بهمن ماه 1402 بود، همین خودرو را مطابق قرارداد تحویل خواهند گرفت.

درحالی طلافروشان مدعی هستند، ثبت سرمایه آنها در سامانه جامع تجارت برای این صنف به چالش تبدیل شده که سازمان امور مالیاتی می گوید: میانگین مالیات ابرازی طلا فروش‌ها در سال قبل نه میلیون و ششصد هزار تومان یعنی 800 هزار تومان در ماه بوده است.