پنج‌شنبه 3 خرداد 1403

سیاسی خبرگزاری تسنیم

سیاسی خبرگزاری تسنیم

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها گفت: آیت الله رئیسی بار دیگر الگوی شهید رجایی را برای مردم زنده کرد.

دبیر شورای‌عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا نوشت: حقیقتاً آیت الله رئیسی در تمامی مسئولیت‌های خود عاشقانه کوشید و در خدمت به نظام مقدس اسلامی، فداکارانه انجام وظیفه کرد و بی‌تردید نام او در تاریخ پرافتخار ملت ایران جاودانه خواهد ماند.

مراسم روز دوم کنگره بین المللی قرآن و علم و مراسم نکوداشت یک هزار و هفتصد و پنجاه و هفتمین سالگرد سنت آموزش عالی در دانشگاه تهران در پی شهادت رئیس جمهور لغو شد.

فرمانده سپاه عاشورای استان آذربایجان شرقی با اشاره به ارسال پهپاد از ترکیه برای پیاد کردن بالگرد حامل رئیس‌جمهور، گفت که در نهایت پهپادهای ایرانی موفق به پیدا کردن بالگرد شدند.

معاون اول سابق رئیس جمهور در پیامی شهادت آیت‌الله رئیسی را تسلیت گفت.

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و شماری از دانشگاه‌های کشور با انتشار پیام‌های تسلیت شهادت آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی، رییس‌جمهور، اعلام کردند؛ جامعه دانشگاهی کشور با تاسی از رییس جمهور شهید قهرمانشان مسیر پیشرفت ایران قوی را محکم و استوار طی خواهد کرد.

سخنگوی وزارت علوم خطاب به روسای دانشگاه‌ها اعلام کرد: با توجه به تاکید دیشب مقام معظم رهبری و تا اعلام نوع تعطیلی و عزای عمومی از طرف دولت، لطفا کلاس‌ها و کار‌ها طبق روال استمرار داشته باشد.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس گفت: با توجه به اتفاقات اخیر پس از اعلام عزای عمومی در کشور، مجلس شورای اسلامی روز‌های سه شنبه و چهارشنبه جلسه علنی نخواهد داشت و این جلسات به هفته آینده موکول می‌شود.

دبیر شورای راهبردی روابط خارجی ایران: در شوک این خبر هستم و برای من قابل باور نیست که دوست خوبم آقای امیرعبداللهیان به این شکل در حال انجام وظیفه به شهادت رسیده باشند.

رئیس‌جمهور دوره‌های یازدهم و دوازدهم، در پیامی شهادت رئیس‌جمهور، وزیر امور خارجه، امام جمعه تبریز، استاندار آذربایجان شرقی، تیم حفاظت و خدمه پرواز را در پی سانحه سقوط بالگرد تسلیت گفت.

وزیر سابق ارتباطات در پیام تسلیت شهادت آیت‌الله رئیسی نوشت: صفای باطن و اخلاص این شهید عزیز که من حقاً به او علاقه‌ی قلبی داشتم برای او بهترین تقدیر را رقم زد و شهادت، این مرگ تاجرانه نصیب او شد.

سخنگوی شورای نگهبان گفت: با شهادت رئیس جمهور، شورایی از رئیس مجلس و رئیس قوه قضاییه و سایر کارگزاران تشکیل خواهد شد و این شورا موظف است حداکثر ظرف 50 روز شرایط انتخاب رئیس جمهور را مهیا کند.

قائم مقام پژوهشکده شورای نگهبان فرآیند برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری و چگونگی شرایط دولت بعد از شهادت رئیس‌جمهور را تشریح کرد.

رئیس‌جمهور و همراهانش در سانحه سقوط بالگرد در منطقه ورزقان آذربایجان شرقی به شهادت رسیدند.

هیئت دولت در بیانیه‌ای تصریح کرد: به ملت وفادار و قدرشناس و عزیزمان اطمینان می‌دهیم مسیر پر افتخار و خدمت با تاسی به روحیه خستگی ناپذیر آیت الله رئیسی قهرمان و خادم ملت و یار وفادار رهبری ادامه خواهد داشت.

معاون اجرایی رئیس‌جمهور گفت: بعد از اذان صبح حدود ساعت 5:30 بود که با کار فنی که از قبل انجام شده بود، لاشه بالگرد حامل رئیس جمهور مشاهده شد و تقریباً در ته دره بود.