دوشنبه 24 اردیبهشت 1403

سیاسی خبرگزاری تسنیم

سیاسی خبرگزاری تسنیم

امروز نمایندگان مجلس بررسی بخش دوم لایحه بودجه سال 1403 را در دستورکار داشتند که اختلال در سامانه‌های داخلی قوه مقننه، بررسی جداول بودجه را با اختلال مواجه کرد. در این گزارش، جزئیات را می‌خوانید.

سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس گفت: در جلسه امروز مقرر شد سازمان برنامه و بودجه نظارت جدی بر نحوه نقشه برداری سازمان ثبت داشته تا نقشه‌های تهیه شده برای همه دستگاه‌های اجرایی قابل بهره‌برداری باشد.

رئیس دانشگاه شاهد گفت: ورود پلیس آمریکا با آن سطح از خشونت نشات گرفته از نگرانی دولتمردان آمریکایی از توسعه پیدا کردن تفکر ضدظلم و استکبار در دانشگاهیانشان است.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی پیام فرمانده کل فراجا پیرو تشکر از نمایندگان مجلس درباره صدور بیانیه حمایت از اجرای طرح عفاف و حجاب را قرائت کرد.

نمایندگان مجلس عصر امروز برای ادامه بررسی بخش دوم بودجه جلسه داشتند که این جلسه به دلیل به حد نصاب نرسیدن تعداد نمایندگان، زودتر به پایان رسید.

دانشگاه جامع انقلاب اسلامی در هفت رشته در مقطع دکتری تخصصی دانشجو می پذیرد.

امیر آشتیانی در دیدار معاون رئیس جمهور زیمباوه گفت: وزارت دفاع جمهوری اسلامی ایران اراده خود را جهت برقراری روابط دوستانه با تمامی کشورهای آفریقایی به ویژه کشورهای مستقل و انقلابی زیمباوه اعلام می‌کند.

امیر آشتیانی در پیامی به مناسبت روز خلیج فارس تاکید کرد: راهبرد نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران تأمین امنیت خلیج فارس و تنگه هرمز و جغرافیای منطقه است.

همزمان با سالروز شهادت استاد شهید مرتضی مطهری و روز معلم، جمعی از معلمان و فرهنگیان سراسر کشور، چهارشنبه با آیت‌الله خامنه‌ای دیدار خواهند کرد.

اعتراف اخیر بلومبرگ نشان می‌دهد که آمریکا و رژیم اشغالگر قدس شدیداً از هم‌افزایی و همکاری ایران با بازیگرانی مانند روسیه، کوبا، بلاروس، چین، کره شمالی و... وحشت‌زده هستند.

بهادری‌جهرمی گفت: الان و یا هر مقطع دیگری هیچ مرجعِ اجتماعی، فرهنگی، انتظامی، قضایی و اجرایی معطل تصویب قانونی در این زمینه نیست و قوانین موجود تکالیف همین مراجع را در این موضوع‌های فرهنگی و اجتماعی مشخص کرده است.

رئیس سازمان بسیج اساتید کشور گفت: حمایت دانشجویان و اساتید سراسر جهان از خیزش آزادیخواهان و دانشجویان و اساتید آزاد اندیش در مقوله غزه، غرب را رسواتر کرد.

دیوان محاسبات اعلام کرد: گزارش این نهاد نظارتی از عملکرد هدفمندی یارانه‌ها تا پایان سال 1402، حاکی از انحراف در عدم تحقق 31 درصدی منابع پیش‌بینی شده هدفمندی یارانه‌ها است.

نمایندگان در جلسه علنی امروز با اکثریت آرا با اختصاص 1500 میلیارد تومان در سال 1403 برای ترمیم حقوق کارکنان وزارت کشور موافقت کردند.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با جدول حقوق و مزایا و توزیع اعتبارات دستگاه‌ها در بودجه 1403 موافقت کردند.

رئیس جمهور گفت: مسئله آموزش و پرورش نه مسئله‌ای با اولویت، بلکه مسئله اول کشور است و هدف انقلاب اسلامی به عنوان یک انقلاب فرهنگی برای ارتقا و اعتلای فرهنگ، ساخت انسان‌ها، ساخت جامعه قرآنی و نمونه با کمک و محوریت آموزش و پرورش، معلم و مدرسه ممکن است.