دوشنبه 24 اردیبهشت 1403

سیاسی خبرگزاری تسنیم

سیاسی خبرگزاری تسنیم

قائم مقام رئیس جهاددانشگاهی گفت: اعتراض دانشجویان در کشورهای مختلف علیه سیاستهای جنگ طلبانه و ضدبشری به یک جنبش دانشجویی و دانشگاهی بین المللی تبدیل شده که ظرفیت جهانی شدن را دارد.

رئیس کمیسیون قضایی مجلس با بیان اینکه ایرادات شورای نگهبان به لایحه عفاف و حجاب رفع شد، از ارسال مجدد این لایحه به شورای نگهبان خبر داد.

رئیس جمهور در پیامی قهرمانی تیم ملی والیبال دانش‌آموزی در مسابقات جهانی را تبریک گفته و اظهار داشت:

نمایندگان مجلس کلیات گزارش کمیسیون تلفیق بودجه 1403 در مورد جدول 5 درخصوص درآمدها، واگذاری دارایی‌های سرمایه‌ای و واگذاری دارایی‌های مالی را به تصویب رساندند.

رئیس دانشگاه تهران با اشاره به اینکه همچنان با استانداردهای تراز انقلاب اسلامی در زمینه تحول علوم انسانی فاصله داریم، گفت: «قدرت علمی» و «جرأت علمی» دو مولفه لازم برای اجتهاد علمی در علوم انسانی است.

فرمانده نیروی دریایی سپاه گفت: افتخار داریم که امنیت تنگه هرمز و تردد روزانه 83 فروند کشتی را در خلیج فارس برقرار کنیم.

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه گفت: درجریان بررسی جداول بودجه سال جاری حوزه‌هایی همچون بهسازی روستاها، پرداخت طلب پیمانکاران راه‌های روستایی، صندوق ملی مسکن، کمک بلاعوض به بیماران نیازمند، ساخت منازل سازمانی در فراجا و کمیته امداد و بهزیستی را تقویت کرد.

یک استاد دانشگاه گفت: دور نیست قیام دانشگاهی تبدیل به یک قیام همه‌گیر اجتماعی شود چراکه دفاع و حمایت همه‌جانبه دولت آمریکا از کودک کشی و نسل‌کشی رژیم صهیونیستی آبرویی برای سرمایه‌های اجتماعی و سیاسی آمریکا باقی نگذاشته است.

رئیس کمیسیون تلفیق بودجه 1403 گفت: به محض تایید شورای نگهبان، مصوبه متناسب سازی حقوق بازنشستگان نیز از ابتدای سال جاری لازم الاجرا خواهد بود.

نمایندگان در جلسه امروز با اکثریت آرا طرح شفافیت قوای سه‌گانه را جهت تامین نظر شورای نگهبان اصلاح کردند.

سخنگوی سپاه گفت: در عملیات تنبیهی وعده صادق 10 کشور در حوزه پدافندی به رژیم صهیونیستی کمک کردند و در پس این عملیات، پیروزی کشورمان بر سیستم پدافندی کشور‌های مطرح رقم خورد.

نمایندگان مجلس امروز پیش از آغاز جلسه علنی درباره بررسی جداول بودجه 1403 جلسه غیرعلنی داشتند.

با گذشت دو هفته از عملیات طوفانی وعده صادق علیه رژیم صهیونیستی، قیمت ارز که در شب عملیات از مرز 70 هزار تومان هم گذشته بود، امروز در حال کاهش به کانال 50 هزار تومان است تا نشان دهد، قدرت نظامی پشتوانه اساسی برای ثبات و آرامش در اقتصاد است.

اجتماع دانشجویی در همبستگی با دانشجویان آمریکایی و اروپایی حامی فلسطین عصر امروز مقابل سردر دانشگاه تهران برگزار شد.

رئیس جمهور تصریح کرد: آنچه از ابتدای دولت نیز تحت عنوان گشت ارشاد مدیران مطرح شد تاکیدی بر اهمیت موضوع نظارت درون سازمانی بر عملکردها، پیش از نظارت و بازرسی از سوی دیگر نهادها بود که باید به‌صورت ویژه در دستورکار وزرا و مدیران دستگاه‌های اجرایی باشد.

رئیس مجلس شورای اسلامی در پیامی قهرمانی تیم ملی فوتسال کشورمان در رقابت‌های جام ملت‌های آسیا را تبریک گفت.