دوشنبه 24 اردیبهشت 1403

سیاسی خبرگزاری تسنیم

سیاسی خبرگزاری تسنیم

نمایندگان مجلس در جلسه علنی امروز و با اکثریت آرا نحوه اخذ مالیات بر عایدی سرمایه از اشخاص غیرتجاری را جهت تأمین نظر شورای نگهبان اصلاح کرده و سازوکار جدیدی برای آن در نظر گرفتند.

نمایندگان مجلس در جلسه علنی امروز و در جریان بررسی ایرادات طرح مالیات بر سوداگری و سفته بازی، موعد پرداخت مالیات بر عایدی سرمایه را بر اساس قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان تعیین کردند.

عضو هیئت رئیسه مجلس گفت: مقرر شد تا دوشنبه و سه‌شنبه این هفته در دوشیفت به بررسی لایحه بودجه 1403 در صحن علنی بپردازیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: برای اولین بار در تاریخ مجلس شورای اسلامی تک تک جداول بودجه در صحن علنی بررسی می‌شود.

یک استاد دانشگاه نوشت: امروز فلسطین به میزان نمایش حق و باطل در جهان تبدیل شده است و به سرعت در حال واکاوی باورهای پوسیده حمایت از حقوق بشر، آزادی بیان و تساوی انسان ها در بین همه اقشار دنیا به‌خصوص جمعیت اساتید و دانشگاهی است.

واکنش ها به خیزش ضدصهیونیستی دانشجویان آمریکایی و اروپایی از سوی دانشجویان و اساتید دانشگاه‌های تهران ادامه دارد.

سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس گفت: با اقدامات و مصوبات نمایندگان در سال جاری حقوق سرایداران و نیروهای خدمترسان مدارس 2 میلیون تومان افزایش می‌یابد.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی طی نامه‌ای به روسای دانشگاه‌های جهان خواستار تشکیل ائتلاف جهانی نخبگان دانشگاهی برای کمک به احقاق حق مردم فلسطین شد.

نمایندگان مجلس سازوکار و شروطی را برای معافیت از پرداخت مالیات بر عایدی سرمایه برای نقل و انتقال املاک با کاربری غیرمسکونی تعیین کردند.

200روز پس از حماسه7 اکتبر مقاومت فلسطین و عملیات طوفان‌الاقصی، حالا موج این طوفان به اقصی نقاط دنیا رسیده و دانشگاه‌های آمریکا را با یک خیزش بزرگ علیه اسرائیل مواجه کرد، اتفاقی که شاید هیچکس نه در رژیم صهیونیستی ونه در هیات حاکمه آمریکا تصور نمی کرد.

رئیس کمیسیون تلفیق بودجه گفت: همه اعداد و ارقام در جداول شفاف است و نمایندگان بدانند صفر تا صد آن در اختیار شما قرار می‌گیرد و همه آنها در اختیار هیات رئیسه قرار گرفته و در خصوص ریال به ریال آن اگر کسی حرف و حدیث و مطلبی دارد می‌تواند مطرح کند.

پهپاد انتحاری جدید سپاه ساختاری مشابه پهپاد «لنست» روسی دارد و در دسته مهمات پرسه‌زن جای می‌گیرد که کاربرد قابل توجهی در رزم زمینی و بخصوص عملیات‌های ضدکمین دارد.

مقام معظم رهبری اعتبار اسناد عادی را "منشأ بزرگ فساد" خواندند و به صراحت اعلام کردند "مصلحت قطعی نظام و کشور در این است که این قانون (اعتبارزدایی از اسناد عادی) باید دنبال شود" اما متاسفانه پس از گذشت یک سال، تکلیف نهایی این قانون در مجمع نهایی نشده!

رسیدگی به گزارش کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی درباره نقض و استنکاف در اجرای قانون خرید تضمینی خرید محصولات کشاورزی با اصلاحات و الحاقات بعدی ر دستروکار نمایندگان در جلسه علنی امروز قرار دارد.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس یازدهم با رویکرد انقلاب و بر اساس مصالح قطعی مردم و کشور و بدون توجه به فشارها و تهدیدها، قانون مهم اخذ مالیات بر سوداگری و سفته بازی را دنبال خواهد کرد.

معاون اول رئیس جمهور گفت: توسعه روابط با کشورهای آفریقایی راهبرد اساسی ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی بوده است.