دوشنبه 31 اردیبهشت 1403

اقتصادی وب‌گاه خبر آنلاین

اقتصادی وب‌گاه خبر آنلاین

یکی دیگر از دلارفروش‌های سبزه‌میدان با ابراز اینکه "این روزها کمتر کسی حاضر به خرید دلار می‌شود. " گفت: تمام بازار الان فروشنده هستند؛ به‌زور قیمت را بالا نگه‌داشتند، به‌محض پایان معاملات و تسویه‌ها، قیمت‌ها ارزان‌تر می‌شود.

وضعیت بازارهای موازی روی بازار مسکن هم تاثیر مستقیمی داشته و تکلیف فروشنده‌های واقعی را مشخص کرده است. آنهایی که واقعا به دنبال فروش ملک بودند و برخی مسائل نظیر رشد قیمت ارز آنها را دو دل کرده بود، حالا با رغبت بیشتری مترصد فروش هستند.

رییس اتاق اصناف ایران با اشاره به مزیت صادراتی کالای تولیدی، گفت: ما با سفرای کشورها در ارتباط هستیم که شرایطی را برای صادرات کالاهای باکیفیت و دارای مزیت صادراتی فراهم کنیم.

مدیرکل تعزیرات حکومتی تهران در نامه‌ای از رئیس سازمان حمایت خواست علت افزایش قیمت پژو پارس را تعیین تکلیف کند.

مدیرعامل شرکت نفت با بیان اینکه برای بنزین در دولت راهکارهای غیرقیمتی در دستور کار است و هیچ پیشنهاد قیمتی تاکنون در دولت مطرح نشده و پیشنهاد قیمتی نیز از ما نخواسته‌اند، گفت: کاهش سهمیه بنزین آزاد از 150 لیتر به 100 لیتر و یا محدودیت 40 لیتری هر نوبت سوخت‌گیری در همین راستا بوده است.

تتر راهکاری برای فرار از ضرر و زیان در بازار رمزارز است اما احتمالا خالق این استیبل‌کوین هم تصور نمی‌کرد یک روزی در یک نقطه‌ای از دنیا، از تتر برای کسب سود و درآمد استفاده شود.

سخنگوی مرکز مبادله ارز و طلا ایران دلایل استقبال بالا از حراج شمش طلا را تشریح کرد و گفت: مرکز مبادله به عنوان یک منبع جدید برای تامین شمش طلای مورد نیاز مصرف‌کنندگان است.

سامانه یکپارچه عرضه خودروهای وارداتی از عرضه 14 خودروی وارداتی، در جدیدترین اطلاعیه خود از امروز (دوشنبه) به مدت سه روز خبر داد؛ در این مرحله از عرضه خودروهای وارداتی صرفاً ثبت‌نامی‌های مرحله اول (اسفند ماه 1401) مجاز به انتخاب یک خودرو از سبد 14 محصول ارائه شده، خواهند بود.

افرادی که از لحاظ مالی در تنگنا هستند و به پول نیاز دارند، مجبورند حساب‌های بانکی خود را اجاره دهند.

امروز احکام حقوقی سال 1403 بازنشستگان تامین اجتماعی در سامانه مربوطه بارگذاری شد.

رئیس کل بانک مرکزی با اشاره به نتایج دیپلماسی اقتصادی و گسترش روابط بانکی و تجاری با کشورهای هم پیمان و همسایه اعلام کرد: با گشایش‌های به وجود آمده، دسترسی کشور به منابع ارزی در سال جاری افزایش یافته و قدرت مدیریت بیشتری نیز بر منابع ارزی زیادی که در خارج از کشور وجود دارد، خواهیم داشت که بر افزایش تسلط بانک مرکزی بر بازار ارز، اثربخش است.

‌وزارت صمت در نامه‌ای خطاب به رئیس اتحادیه طلا، اعلام کرده که ثبت موجودی طلا در سامانه جامع تجارت صرفاً برای واردات، صادرات و تولید اصل طلاست و به طور قطع، زنجیره‌های بعد از تولید، همچون کارگاه‌های ساخت، پرداخت و طلافروشی‌ها مصداق آن نیستند؛ بر این اساس این سوال مطرح است که از ابتدا این طرح بدین صورت بوده و تاکنون (پس از گذشت یکسال) شفاف‌سازی درست صورت نگرفته بود، یا اعتراض طلافروشان...

دو سال از حذف ارز 4200 تومانی واردات کالاهای اساسی که در قالب طرحی تحت عنوان جراحی اقتصادی اجرایی شد گذشته است اما قطار تورم اقلام خوراکی همچنان متوقف نشده است.

راحتی ثبت‌نام وام کمک ودیعه فقط یک‌طرف ماجراست؛ سختی کار، فراخوان شدن به بانک، تشکیل پرونده و عبور از هزارتوی بانکی برای تخصیص منابع و دریافت وام است که بخش عمده متقاضیان یا به این مرحله نرسیده‌اند یا به موفقیت از آن نمی‌گذرند.

نایب رئیس اتحادیه مشاور املاک با بیان اینکه " پیشگویی بازار اجاره مسکن کار ناپسندی است، گفت: آثار مثبت تصمیمات دولت در سال قبل در حوزه مسکن، احتمالا امسال نمایان می‌شود.

قیمت طلا، سکه و ارز امروز در بازار تهران تغییر کرد.