دوشنبه 31 اردیبهشت 1403

اقتصادی وب‌گاه خبر آنلاین

اقتصادی وب‌گاه خبر آنلاین

نایب رئیس اتحادیه مشاور املاک با بیان اینکه " پیشگویی بازار اجاره مسکن کار ناپسندی است، گفت: آثار مثبت تصمیمات دولت در سال قبل در حوزه مسکن، احتمالا امسال نمایان می‌شود.

قیمت طلا، سکه و ارز امروز در بازار تهران تغییر کرد.

سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه اعلام کرد: در سومین هفته اردیبهشت، 11 ناشر سود سنواتی و جاری سهامداران خود را از طریق اطلاعات سامانه سجام برای بیش از 500 هزار سهامدار واریز کردند.

قیمت طلا در بازار جهانی و در اولین روز کاری با ریزش مواجه شد.

در حالی که نرخ دلار در تلاش‌های پیشین خود جهت حضور در کانال 60 هزار تومانی ناموفق بود، دیروز برای دومین روز متوالی در این بازه قیمتی به فروش رسید.

در آگهی‌های بازار خودرو، شاهین اتومات مدل 1401 با کارکرد 30 هزار کیلومتر امروز بیست و چهارم اردیبهشت 635 میلیون تومان به فروش می‌رسد؛ این در حالی است که قیمت شاهین اتومات مدل 1403 صفر 860 میلیون تومان اعلام شده است.

فرم خرید خودرو و موتورسیکت 40 سال پیش به یک معضل تبدیل شده بود.

با تعطیلی بازارهای جهانی طلا، قیمت طلا و سکه در بازار ایران کاهشی شد.

وقتی موتور خودرو «ریپ» می‌زند، تعمیرکاران می‌گویند: موتور «سه» کار می‌کند. به این معنی که یکی از سیلندرهای خودرو به هر دلیلی از کار افتاده است.

کاهش وابستگی بودجه به ویژه بودجه جاری به نفت و سوق دادن منابع نفتی به عنوان منابع بین نسلی به سرمایه گذاری در زیرساخت ها همواره یکی از آرمان های اقتصاد کشور در طول دهه های مختلف پس از پررنگ شدن نقش نفت در اقتصاد ایران بوده است.

قیمت سیمان باثبات و بدون نوسان خاصی گزارش می‌شود. در حال حاضر ساخت مسکن، ارز و تقاضای سوخت متغیرهای تاثیرگذار بر روند بازار سیمان شناخته شده‌اند.

بررسی روند قیمت‌ها در بازار خودرو، از کاهش 2 تا 30 میلیون تومانی قیمت‌ها حکایت دارد.

بورس تهران همچنان بر مدار نزول می‌چرخد و روند افت بدون توقف است. شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران امروز نیز افت 15 هزار واحدی را به خود دید و کاری هم از دست جلسات حمایتی، اصلاح تبصره قانون بودجه و محدوده 2.2 میلیون واحدی برنیامد.

قیمت دلار روز یکشنبه با کاهش 700 تومانی در کف کریدور ششم قرار گرفت. سیاست‌گذار با کمک بازارساز و ارزپاشی به سرمای معاملات بازار ارز دامن زده است. به نظر می‌رسد دلار برای برگشت به کریدور پایین‌تر در روزهای آینده آماده است.

قیمت طلا و سکه در دومین روز هفته نوسان بالایی داشت و در نهایت با کاهش قیمت به کار خود پایان داد. تلرانس قیمتی در بازار طلا 100 تا 200 هزار تومان بود و همین افت پلکانی، سکه امامی را آماده برگشت به کریدور 40 میلیونی کرد.

با تایید مصوبه ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره بها از سوی شورای نگهبان، سقف قانونی مجاز برای افزایش سالانه اجاره بهای مسکن بر مبنای نرخ تورم عمومی، تعیین می‌شود. وزیر راه و شهرسازی نیز تاکید دارد: برای بسیاری از بازارها قیمت‌گذاری انجام می‌شود، در تلاشیم در بخش اجاره‌بها نیز این اتفاق بیفتد.