پنج‌شنبه 3 خرداد 1403

صنعت نفت بزرگ‌ترین فرصت برای دانش‌بنیان شدن اقتصاد کشور است

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
صنعت نفت بزرگ‌ترین فرصت برای دانش‌بنیان شدن اقتصاد کشور است

تهران - ایرنا - معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری با بیان اینکه وزارت نفت مقام نخست در استفاده از شرکت‌های دانش‌بنیان داشته است، گفت: امروز شاهد تحول بحث کمیت و کیفیت شرکت‌های دانش‌بنیان و اعتماد به آنها هستیم.

به گزارش ایرنا، روح‌الله دهقانی فیروزآبادی بعدظهر امروز (شنبه، 22 اردیبهشت) در حاشیه آیین امضای 11 قرارداد و موافقت‌نامه در روز پایانی بیست‌وهشتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی با تاکید بر اینکه وزیر نفت بدون اغراق زمینه‌ساز دانش‌بنیان شدن صنعت نفت در دو سال اخیر بوده است، گفت: ایجاد بازار واقعی و پایدار برای شرکت‌های دانش‌بنیان از نظر ما مهم‌ترین حمایت از این‌گونه شرکت‌هاست که خوشبختانه وزارت نفت رتبه نخست را در این زمینه دارد.

وی با بیان اینکه طی 20 سال بیش از 10 هزار شرکت دانش‌بنیان در کشور ایجاد شده است، افزود: صنعت نفت بزرگ‌ترین فرصت کشور برای دانش‌بنیان شدن اقتصاد کشور است.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری با اشاره به امضای موافقت‌نامه با وزارت نفت در بهمن‌ماه سال 1401 در 12 محور به ارزش 2 میلیارد دلار تصریح کرد: تاکنون 60 درصد از این محورها به مرحله تحویل کالا و امضای قرارداد رسیده است.

دهقانی فیروزآبادی با یادآوری اینکه در دولت‌های قبل گرفتن پروژه از وزارت نفت خود یک پروژه برای شرکت‌های دانش‌بنیان به‌شمار می‌آمد، گفت: امروز شاهد تحول بحث کمیت و کیفیت شرکت‌های دانش‌بنیان و اعتماد به آنها هستیم. این معاونت طی دو سال‌ونیم اخیر 250 مجوز تولید بار اول به وزارت نفت داد که تاکنون 110 عدد از آنها به مرحله ساخت رسیده است.

به گزارش ایرنا، وزارت نفت، شرکت ملی نفت ایران و معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری در روز پایانی بیست‌وهشتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، 15 قرارداد و موافقت‌نامه با شرکت‌های ایرانی به ارزش یک میلیارد و 100 میلیون دلار امضا کرد.

0 نفر
محسن نظری

برچسب‌ها

صنعت نفت بزرگ‌ترین فرصت برای دانش‌بنیان شدن اقتصاد کشور است 2