دوشنبه 24 اردیبهشت 1403

اقتصادی وب‌گاه فرارو

اقتصادی وب‌گاه فرارو

یکی از نکاتی که در حوزه حکمرانی اقتصادی به طور خاص مسوولان این حوزه باید مد نظر داشته باشند این است که نباید چندان صحبت کنند. حتی در عرصه بین المللی مشهور است که گفته می‌شود روسای بانک‌های مرکزی تا جای ممکن باید سکوت کنند و از انجام مصاحبه و یا موضع گیری‌های علنی خودداری نمایند. این در حالی است که این مساله در اقتصاد ایران تقریبا ماهیتی معکوس دارد.

در خصوص مسکن، برخی ابزار‌های مالی وجود دارند که می‌توانند به رشد بازار مسکن کمک کنند، اما مشکل این است که اصلا ابزار‌های مالی، مجال فعالیت ندارند. اقتصاد ما، بسته و انحصاری است و در نتیجه ابزار‌های مالی، در این اقتصاد، کارکرد خود را از دست می‌دهند. جالب است بدانید که عمده ابزار‌های مالی، از طریق سیستم‌های بانکی اعمال می‌شود، اما در کشور‌های دیگر جهان، ساختار اقتصادی به شیوه‌ای طراحی...

جواد اوجی وزیر نفت در صفحه کاربری شخصی خود در فضای مجازی نوشت: «خداوند متعال را شاکرم که گروه نفت‌وگاز با همت همکارانم، سال 1402 را با رشد اقتصادی قابل توجه و از همه مهم‌تر، رشد صادرات و افزایش چشمگیر وصول درآمد‌های ارزی به پایان رساند.»

اسدالله عباسی گفت: باید واقعیت‌ها را در نظر بگیریم و بر اساس آن برنامه‌ریزی کنیم تا کشاورزان کمترین دغدغه را داشته باشند.

حسین سلاح ورزی فعال اقتصادی: عجیب و ترسناک سیاستگذارانی هستند که از رشد قیمت ارز ابراز تعجب می‌کنند و همزمان راه‌های کهنه و مضحک را برای "کنترل قیمت ارز" پیشنهاد می‌دهند.

در این گزارش سعی شده به بررسی و تغییرات میزان گاز وارداتی اتحادیه اروپا پرداخته شود.

برای اولین بار اظهارنامه پیش فرض مالیاتی که مربوط به مالیات بر ارزش افزوده زمستان سال 1402 است بر اساس داده‌های سامانه مویدان مالیاتی صادر شد.

رشیدی کوچی گفت: حذف کارت سوخت جایگاه‌ها بسیار خطرناک است؛ چرا که خودرو‌های داخلی کم مصرف نیستند. اگر قرار باشد این موضوع اجرایی شود، قطعا فساد عظیمی در این زمینه رخ می‌دهد.

دومین اقتصاد بزرگ جهان که به نیروی کار تلاش‌گر خود معروف است، با چالش کوچک شدن میزان نیروی کار روبه‌روست، دیوانه‌وارترین رونق تاریخ بخش مسکن که به چین تعلق دارد با فروپاشی مواجه شده و سیستم جهانی تجارت آزاد که چین پیش‌تر از طریق آن ثروتمندتر می‌شد، در حال از هم پاشیدن است.

بررسی‌ها نشان می‌دهد علی‌رغم تقریبا دوبرابر شدن تولید برق از سال 1384 تا سال 1399، سهم مصرف بخش‌های مختلف اقتصادی از کل انرژی الکتریکی تولید شده نیز از 74 تا 84 درصد رشد پیدا کرده است.

همانطور که ترافیک هوایی جهانی به سطوح پیش از همه گیری کرونا باز می‌گردد، پیش بینی می‌شود روند افزایشی تقاضا برای سفر هوایی ادامه یابد.

بررسی گزارش عملکرد سازمان مالیاتی نشان میدهد تا بهمن ماه ارقام ناچیزی مالیات بابت خودرو‌ها و خانه‌های لوکس وصول شده است.

نرخ شمش از اکتبر 2023 تقریبا 26 درصد افزایش یافته که ناشی از تقاضای هولناک دو مصرف کننده بزرگ جهان یعنی چین و هندوستان است.

انتشار اوراق قرضه سبز و صکوک در اقتصاد خاورمیانه در سال 2023 دو برابر شد و به 24 میلیارد دلار رسید که در رأس آن‌ها امارات و عربستان سعودی بودند.

یک رسانه آلمانی از تلاش‌های دولت فرانسه برای تحریک و تهدید شرکت‌های تسلیحاتی به منظور تولید و ارتقاء تسلیحات بیشتر در شرایط تهدید فعلی خبر داد که از قرار گرفتن این کشور در مسیر اقتصاد جنگی حکایت دارد.

تولید جهانی نفت خام در سال 2023 را نشان می‌دهد که بر حسب میلیون بشکه در روز اندازه‌گیری شده است.