دوشنبه 24 اردیبهشت 1403

اجتماعی وب‌گاه الف

اجتماعی وب‌گاه الف

بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، شاخص کیفیت هوا در حال حاضر بر روی عدد 82 قرار گرفته و کیفیت هوای تهران در شرایط قابل قبول قرار دارد.

فرمانده انتظامی شهرستان فیروزآباد در خصوص ایجاد درگیری در یکی از ورزشگاه‌های این شهرستان گفت: پلیس مانع درگیری و هرج و مرج در ورزشگاه شده و به وظیفه قانونی خود عمل کرده است.

به دلیل تداوم گرد و غبار، فعالیت مدارس کلیه مقاطع تحصیلی نوبت صبح در شش شهر خوزستان در روز سه‌شنبه غیر حضوری اعلام شد.

قائم مقام وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ضمن تاکید بر تسهیلگری مجوز موزه‌های خصوصی، از اقتصاد میراث‌فرهنگی به عنوان موضوعی مغفول یاد کرد.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در دیدار با کاروان قاریان اعزامی به حج تمتع گفت: افرادی که سال 85 برای حج سپرده‌گذاری کرده‌اند همچنان در صف هستند و برخی از آنها حدود 30 سال در نوبت حج خواهند ماند.

رییس امور ایثارگران سپاه فجر استان فارس گفت: با انجام آزمایش دی. ان. ای و نمونه گیری از پیکر شهدا و تطبیق با دی. ان. ای خانواده‌های آنها، هویت هفت شهید گمنام که در سال های قبل از 1384 در نقاط مختلف این استان به خاک سپرده شده بودند، مشخص شد.

عصر امروز جمعی از هنرمندان و پیشکسوتان عرصه هنر و ورزش کشور در پردیس سینمایی ملت در مراسمی نمادین، از مردم برای صرفه‌جویی برق دعوت کردند.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: در چند سال اخیر توازن علمی کشور ما از بین رفته است، به این معنا که یک دوم دانش آموزان ما سراغ تحصیل در رشته تجربی و رشته‌های معروف و پرطرفدار می‌روند چون نگران آینده شغلی هستند.

مرکز ملی پایش و هشدار سریع گرد و خاک هواشناسی خوزستان با پیش‌بینی وزش بادهای شدید و وقوع گرد و خاک در استان، هشدار سطح نارنجی صادر کرد.

رئیس سازمان پزشکی قانونی گفت: سال 1402 در 450 مرکز پزشکی قانونی سطح کشور، بیش از دو میلیون و 150 هزار پرونده مورد رسیدگی قرار گرفت.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه در 2.5 سالی که از عمر دولت گذشته، قریب به 7000 مدرسه تکمیل، تجهیز و یا ساخته‌ایم گفت: متوسط روزی هشت مدرسه ساخته شده و ایران کارگاه مدرسه سازی شده است؛ پیامش این است که آینده را داریم می‌سازیم. اما شاداب سازی کلاس‌های درس، مدرسه‌ها و تجهیز هنرستانها دغدغه پیوسته ماست.

مهلت انتخاب رشته آزمون ورودی دکتری (Ph.D.) نیمه‌متمرکز سال 1403 برای بار سوم، با انتشار اصلاحات (سری چهارم) دفترچه راهنمای انتخاب رشته تمدید شد.

رییس‌کل دادگستری گلستان گفت: با هوشیاری حفاظت و اطلاعات ارشد دادگستری گلستان، فردی که با ادعای نفوذ در دادگستری از خانواده‌های زندانیان کلاهبرداری می‌کرد، شناسایی و دستگیر شد.

فرمانده کل انتظامی کشور در پیامی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی به دلیل صدور بیانیه‌ای در حمایت از فراجابه دلیل اجرای طرح نور تشکر کرد.

رئیس جمهور در پیامی قهرمانی تیم ملی والیبال دانش‌آموزی جمهوری اسلامی ایران را به ملت ایران، بازیکنان و دست‌اندرکاران این تیم تبریک گفت.

رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی از ورود سامانه بارشی به کشور طی امروز (10 اردیبهشت) و تشدید فعالیت آن طی فردا (11 اردیبهشت) خبر داد.