دوشنبه 24 اردیبهشت 1403

اجتماعی وب‌گاه الف

اجتماعی وب‌گاه الف

وزیر علوم در تجمع دانشجویان در مقابل دانشگاه تهران گفت: دیدیم نیروهای نظامی و امنیتی کشورهایی که ادعای حقوق بشر و آزادی دارند چگونه با دانشجویان معترض برخورد می کنند.

با پیش رفتن وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در مسیر طرح تحول آموزش عالی، اکنون زمزمه کاهش تعداد واحدهای دانشگاهی در سراسر کشور بیش از پیش شنیده می شود.

به دلیل وقوع گرد و غبار، فعالیت مراکز آموزشی 4 شهرستان خوزستان در روز دوشنبه غیرحضوری و ساعت آغاز به کار ادارات از ساعت 9 اعلام شد.

مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران گفت: فعالیت اتباع فاقد مدارک هویتی و غیرمجاز به عنوان پاکبان در سطح شهر جرم محسوب می شود.

رئیس سازمان هواشناسی کشور گفت: داده‌های اقلیمی سازمان هواشناسی نشان می‌دهد که وضعیت مولفه‌های تغییر اقلیم در ایران شرایط مطلوبی نداشته و روند تغییرات دما در 50 سال اخیر افزایشی بوده است.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش‌وپرورش با بیان اینکه 2 امتحان «ریاضی» و «علوم» پایه ششم به صورت هماهنگ کشوری برگزار می‌شود، گفت: امتحانات پایه ششم همواره به صورت هماهنگ منطقه‌ای برگزار و ارزش‌یابی دانش‌آموزان در دوره ابتدایی (پایه اول تا ششم) به صورت توصیفی انجام می‌گیرد اما مقرر شده امتحانات 2 درس مذکور به صورت هماهنگ کشوری برگزار شود.

رییس کل دادگستری آذربایجان‌غربی گفت: پنج نفر دیگر از اعضای شورای شهر سردشت به اتهام رشوه دستگیر شدند.

رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش‌وپرورش اعلام کرد که فرآیند مشاهده و تأیید سوابق تحصیلی داوطلبان ورود به دانشگاه‌ها از امروز آغاز شده و تا یک هفته نیز ادامه خواهد داشت.

سرپرست ستاد معاینه فنی خودروهای تهران گفت: با توجه به تفاوت ارزش زمین در شهرها و هزینه تمام شده انجام معاینه فنی در نقاط مختلف کشور نحوه نرخ گذاری معاینه فنی نیازمند بازنگری است.

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ از مردم خواست تا در برابر اتفاقات پیرامون خود بی تفاوت نبوده و اقدام به مستندسازی از آسیب‌ها و جرائم و قانون‌شکنی‌ها کنند.

طبق اعلام وزارت بهداشت، طرح درمان رایگان کودکان زیر هفت سال از سال گذشته برای اجرا به دانشگاه‌های علوم پزشکی ابلاغ شده است.

فرمانده انتظامی هویزه از دستگیری 22 نفز از عاملان درگیری و تیراندازی در این شهرستان خبر داد.

بی‌بی‌سی در یک گاف رسانه‌ای بدون اینکه از پروژه مورد بحث در نشست خبری سالیانه معاون علمی رئیس‌جمهور اطلاع دقیق داشته باشد، مدعی شد که توقف پروژه‌ای که دهقانی آن را اعلام کرده، همان پروژه ساخت جت 72 نفره اعلامی از سوی رئیس‌جمهور در سال 401 بوده است!

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر گفت: از ابتدای سال تاکنون 270 مورد بیمار مبتلا به مالاریا در شهرستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر شناسایی شده که 113 مورد آن مربوط به شهرستان راسک بوده است.

رئیس مرکز عملیات سازمان اطلاعات پلیس تهران از دستگیری شروری که در خیابان انقلاب فردی را با قمه مجروح کرده بود، خبر داد.

شهردار تهران با اشاره به اینکه در سفر به چین برای اولین بار قراردادی جهت انتقال تکنولوژی انجام شده است، گفت: سفر به چین جزو افتخارات جمهوری اسلامی ایران است.