دوشنبه 24 اردیبهشت 1403

اقتصادی خبرگزاری تسنیم

اقتصادی خبرگزاری تسنیم

بانک مرکزی شرایط دریافت ارز حجاج را اعلام و تأکید کرد: دریافت ارز حج محدودیتی بابت تأمین ارز مسافرتی در همان سال برای زائران مذکور ایجاد نمی‌نماید.

شنیدن خبر برگزاری اجلاس بین المللی ایران و آفریقا و ایران اکسپو 2024، با حضور 2300 تاجر خارجی آن هم پس از پاسخ موشکی ایران به اسرائیل از شگفتی های این روزها و نشان دهنده امنیت بالای سرمایه گذاری در کشور ماست و شیرینی پیروزی وعده صادق را دوچندان کرد.

مدرسه صادرات ایران از سوی موسسه مطالعات و پژوهش‌های بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت همزمان با ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی افتتاح شد.

گزارش نرخ تورم سالانه اسپانیا برای ماه آوریل 2024 که توسط موسسه ملی آمار این کشور (INE) منتشر شد، نشان می‌دهد که این نرخ 3.3 درصد افزایش یافته است.

از اول فروردین ماه تا دهم اردیبهشت ماه 1403، 4 میلیارد و 845 میلیون دلار ارز برای واردات کالاهای اساسی، دارو، کالاهای تجاری و بازرگانی، واردات در مقابل صادرات و خدمات تامین شده است.

با موافقت بانک مرکزی، تولیدکنندگان داخلی شمش طلا و سایر واردکنندگان شمش طلا که مشمول رفع تعهد صادراتی نیستند، امکان عرضه شمش در مرکز مبادله ارز و طلای ایران را دارند.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی از راه‌اندازی واحد PDH پتروشیمی رجال به‌عنوان نخستین PDH کشور تا اوایل سال آینده خبر داد و گفت: سایر طرح‌های PDH نیز در مرحله اجرا قرار دارند.

دومین حراج سکه در سال جاری بناست با عرضه انواع سکه روز دوشنبه 17 اردیبهشت ماه در مرکز مبادله ایران برگزار شود.

با توجه به آخرین دستورالعمل ارزی که در سامانه جامع تجارت قرار گرفته است، مهلت واردکنندگان برای تامین ارز واردات پس از دریافت تخصیص وارداتی به 20 روز محدود شده است.

برات الکترونیک سپامی خدمت نوین بانک صادرات ایران برای تامین مالی زنجیره تامین واحد‌های تولیدی است.

رئیس کمیسیون صنعت اتاق ایران پیشنهاد داد برای کاهش تأثیر تحریم‌ها و افزایش بهره‌وری، علاوه بر تدوین قوانین توسعه‌ای، جلوی خام‌فروشی گرفته شود.

با ابلاغ جدید بیمه مرکزی، شرط پرداخت بدهی‌های عوارض آزادراهی برای صدور بیمه شخص ثالث لغو شده است.

بورس کالا با توجه به تعطیلی روز شنبه هفته آینده (15 اردیبهشت)، زمان‌بندی جدید عرضه محصولات در هفته منتهی به 19 اردیبهشت را اعلام کرد.

تعداد 50 دستگاه کامیونت فورس هفته آینده در تالار خودرو بورس کالای ایران عرضه خواهد شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی از بررسی درخواست تعاونی مسکن سازمان جنگل‌ها برای استقرار ملک این تعاونی روی گسل در شهر شهید باقری خبر داد.

امروز در بازار آزاد قیمت طلای 18عیار هر گرم 3 میلیون و 535 هزار تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید 42 میلیون و 650 هزار تومان است.