دوشنبه 24 اردیبهشت 1403

سیاسی خبرگزاری تسنیم

سیاسی خبرگزاری تسنیم

پرونده ویژه فرمانده بدون مرز، روایت‌هایی ناگفته از زندگی سردار شهید محمدهادی حاج رحیمی است که انتشار آن از امروز در خبرگزاری تسنیم آغاز می‌شود.

با تصمیم رئیس جلسه علنی امروز مجلس، طرح اصلاح برخی احکام مالیاتی برای بررسی بیشتر به کمیسیون اقتصادی ارجاع شد.

معاون وزیر علوم اعلام کرده بر اساس سند آمایش آموزش عالی 250 واحد دانشگاهی موجود پیام‌نور در کشور آماده واگذاری است و 110 واحد غیرانتفاعی در کشور منحل شده است.

نمایندگان مجلس در جلسه علنی امروز با اکثریت آرا با تصویب کلیات طرح یک فوریتی اصلاح برخی احکام مالیاتی جهت تسهیل فعالیت‌های اقتصادی موافقت کردند.

رئیس جمهور در حکمی سردار محمدرضا حسنی آهنگر را به عنوان «عضو شورای ملی راهبری هوش مصنوعی» منصوب کرد.

همزمان با آیین پاسداشت مقام استاد دانشگاه علامه طباطبائی، مراسم تقدیر از نیم قرن تلاش و شخصیت علمی حجت‌الاسلام محسن قرائتی در این دانشگاه برگزار شد.

رسیدگی به گزارش کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مورد طرح تأسیس سازمان حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه در دستورکار نمایندگان در جلسه علنی امروز قرار دارد.

نمایندگان مجلس لایحه موافقتنامه همکاری در حوزه امنیت اطلاعات بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت فدراسیون روسیه را اصلاح کردند.

با اعلام اسامی 45 منتخب باقی‌مانده انتخابات مجلس شورای اسلامی تکلیف 290 کرسی بهارستان برای دوره دوازدهم مشخص شد. برخی گروه‌ها که مدعی بودند پیروز این انتخابات شدند، در تهران که یک نماد محسوب می‌شود، «هیچ» نامزد اختصاصی به مجلس نفرستادند.

با اعلام اسامی 45 منتخب باقی مانده انتخابات مجلس، تکلیف 290 کرسی بهارستان برای دوره دوازدهم مشخص شد. بر همین اساس در این گزارش به بررسی ترکیب سیاسی مجلس شورای اسلامی در چهار سال آینده پرداختیم.

رییس سازمان بسیج مستضعفین گفت: در این دوران با جنگ شناختی هم مواجه هستیم. ابزار جنگ شناختی رسانه است و مهمات آن محتوا است و گروه‌های جهادی در این زمینه به صورت هوشمندانه فعالیت می‌کنند.

دوره بین المللی مشترک ایران و روسیه با عنوان "کارآفرینی و مهارت‌های آینده" با هدف توسعه پایدار و تجاری سازی ایده‌ها در دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار شد.

نایب رئیس کمیسیون صنایع مجلس درباره اقدامات پارلمان برای ساماندهی عملکرد بانک‌ها، گفت: در برنامه هفتم، بانک‌ها، موظف به ثبت تمام املاک، دارایی‌ها و سهام خود شده و باید ظرف 3 سال از شروع برنامه هفتم، اموال مازاد خود را واگذار کنند.

علی نیکزاد از تلاش برای تشکیل یک فراکسیون اقتصادی جدید در مجلس دوازدهم با نام «جهش تولید با مشارکت مردم» خبر دارد.

مجموعاً در مرحله اول و دوم انتخابات مجلس دوازدهم، 12 حوزه انتخابیه به‌صورت تمام‌الکترونیکی فعال بودند. در این گزارش به سبقه برگزاری انتخابات الکترونیک نگاهی می‌اندازیم.

براساس تازه‌ترین رتبه‌بندی آسیایی تایمز در سال 2024، دانشگاه صنعتی شریف با 8 پله صعود نسبت به سال گذشته در جایگاه 56 دانشگاه‌های آسیا قرار گرفت.