یک‌شنبه 23 اردیبهشت 1403

اقتصادی خبرگزاری خبرنگاران جوان

اقتصادی خبرگزاری خبرنگاران جوان

در حالی که پیش از این شرکت راه آهن اعلام کرده بود که از سوم اردیبهشت ماه اقدام به اعزام 10 واگن به مرز شمتیغ برای حمل بار‌های ترانزیتی در مرز ترکیه و افغانستان کرده و منتظر مجوز گمرک است، اما تاکنون اقدامی صورت نگرفته است.

عضو هیئت‌مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران گفت: شهر هوشمند مکانی ممتاز برای توسعه پایدار اقتصادی - صنعتی بوده که برای سازندگان و شرکت‌های دانش بنیان در این حوزه تسهیلات 500 میلیون تومانی در نظر گرفته شده است.

رئیس سازمان مالیات گفت: در راستای تشویق‌های مالیاتی اصناف و کسبه تقسیط بلندمدت‌تر برای کسبه و فعالین اقتصادی که از تبصره ماده 100 استفاده می‌کنند در نظر گرفته شده است.

مدیرعامل مپنا لوکوموتیو گفت: ظرفیت تولید داخل لوکوموتیو سالانه 30 دستگاه است که برای پاسخگویی به نیاز کشور کافی است و حتی بیشتر از این نیاز را هم می‌توانیم پاسخ دهیم.

تولیدکنندگان داخلی شمش طلا و سایر واردکنندگان شمش طلا که مشمول رفع تعهد صادراتی نیستند، امکان عرضه شمش در مرکز مبادله ارز و طلای ایران را دارند.

رئیس سازمان اموال تملیکی استان تهران گفت: طرح شناسه کالا در سازمان اموال تملیکی استان تهران از امروز به مدت یک ماه اجرایی می‌شود.

معاون مسکن و ساختمان راه وشهرسازی استان تهران گفت: از 100 هزار متقاضی واجد شرایط برای دریافت تسهیلات ودیعه مسکن تا به امروز 77 درصد از آنها موفق به دریافت تسهیلات ودیعه مسکن شدند.

با ابلاغ جدید بیمه مرکزی، شرط پرداخت بدهی‌های عوارض آزادراهی برای صدور بیمه شخص ثالث لغو شده است.

معاون وزیر راه وشهرسازی گفت: در 18 استان کشور طرح کلید به کلید و کلید به زمین در قالب طرح نهضت ملی مسکن اجرایی شد.

معاون اجرایی و هماهنگی انجمن فولاد کشور گفت: در سال گذشته 7.8 میلیارد دلار صادرات صنعت فولاد ثبت شده است و برای امسال نیز پیش‌بینی می‌شود این رقم افزایش پیدا کند.

با توجه به دستور وزیر راه وشهرسازی مبنی بر نوسازی ناوگان حمل ونقل هوایی کشور در حال حاضر با اضافه شدن یک فروند هواپیمای بوئینگ ماهانه 22 هزار صندلی به ناوگان هوایی کشور اضافه شد.

کارشناس بازار سرمایه گفت: کاهش ارزش معاملات سهام و حق تقدم به زیر 3 همت و بی رمقی و کم تحرکی در تابلوی معاملات مشهود است.

معاون وزیر نفت گفت: در دو سال اخیر رشد 60 درصدی در تولید نفت کشور رخ داد که این دستاورد حاصل برنامه‌ریزی در دولت سیزدهم در بخش نفت بوده است.

رییس اتاق بازرگانی ایران گفت: حجم تجارت ایران و کوبا در سال‌های اخیر به طور پیوسته افزایش داشته و در سال 2022 تجارت دو کشور بیش از 243 میلیون دلار بوده در حالی که این رقم در سال 2020، 210 میلیون دلار بوده است

در جریان معاملات امروز 11 اردیبهشت شاخص کل بورس 12 هزار و 226 واحدی کاهش یافت.

معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی گفت: بنا داریم در کمتر از 3 سال آینده 1.4 میلیارد فوت مکعب متان را به شبکه سراسری و +C2 را به به مصرف خوراک پتروشیمی‌ها برسانیم.