دوشنبه 24 اردیبهشت 1403

اقتصادی خبرگزاری خبرنگاران جوان

اقتصادی خبرگزاری خبرنگاران جوان

مجری ساخت پروژه‌های نهضت ملی مسکن پرند گفت: یک هزار و 440 واحد نهضت ملی مسکن در پرند که آماده تحویل است به دلیل عدم تامین زیرساخت آب و فاضلاب تحویل داده نشده است.

سرپرست مرکز صنایع دستی و فرش دستباف گفت: صادرات فرش دستبافت سال گذشته حدود 40 میلیون دلار بود که این میزان نسبت به سال قبلش کاهش 20 درصدی داشته است.

بر اساس اعلام وزارت جهاد کشاورزی عوارض 60 درصدی برای صادرات سیب زمینی اعمال می شود.

قیمت برخی از خودرو‌های موجود در بازار آزاد 10 اردیبهشت ماه را در این خبر مشاهده می‌کنید.

استادهاشمی گفت: افراد می‌توانستند یک روزه یا یک ماهه برای نقل و انتقالات وسیله نقلیه خود بیمه خریداری کنند که ما مانع از این کار شدیم و مدت بیمه را یک ساله کردیم.

امروز هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید در بازار آزاد تهران 39 میلیون و 900 هزار تومان معامله می‌شود.

معاون وزیر جهاد گفت: سال گذشته صادرات 210 هزار تن محصولات شیلاتی با ارزش 650 میلیون دلار را به 67 کشور داشتیم.

مدیر کل صمت استان تهران از رشد 17 درصدی صادرات واحدهای تولیدی و صنعتی کشور در سال گذشته خبر داد و گفت: وضع تولید در کشور روبه بهبود است و حرکت آن با سرعت مناسبی پیش می‌رود.

در ابتدای معاملات امروز 10 اردیبهشت، شاخص کل بورس 588 واحد افزایش یافت.

عضو شورای هماهنگی تشکل‌های بخش کشاورزی گفت: اجرای مصوبه الگوی کشت تنها راهکار دستیابی به خودکفایی محصولات اساسی است که انتظار می‌رود زیرساخت و اعتبارات لازم فراهم شود.

کارشناس بازار سرمایه گفت: صندوق‌های سرمایه‌گذاری در راستای افزایش تنوع فرصت‌های سرمایه‌گذاری در بازار سرمایه ایجاد شده‌اند و مناسب افرادی هستند که وقت و دانش کافی برای تجزیه و تحلیل بازار ندارند.

رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی گفت: هم اکنون کمبودی در عرضه برنج و شکر نداریم و تنها در حوزه قیمت باید نظارت دقیق در بازار صورت بگیرد.

مدیرکل دفتر حمل و نقل کالای سازمان راهداری گفت: در فروردین میزان جابه جایی کالا‌های اساسی از بنادر به 1.5 میلیون تن رسید که رشد 7.5 درصدی نسبت به سال قبل داشته است.

بنابر برنامه هفتم و سیاست وزارت جهاد کشاورزی در 5 محصول اساسی و استراتژیک باید به خودکفایی 100 درصدی برسیم که در صورت تحقق، میزان خروج ارز از کشور به نصف کاهش می یابد.

ما 2200 مهمان در نمایشگاه اکسپو 2024 داریم و همچنین 50 مقام عالی رتبه اقتصادی، تجاری و سیاسی در راس هیئت‌های تجاری به کشور آمده اند.

معاون وزیر نفت: 100 میلیون فوت مکعب تاکنون از مشعل‌ها جمع آوری شده و طی 3 سال آینده دیگر هیچ مشعلی در پالایشگاه و پتروشیمی‌های کشور نخواهیم دید.