دوشنبه 24 اردیبهشت 1403

اقتصادی خبرگزاری خبرنگاران جوان

اقتصادی خبرگزاری خبرنگاران جوان

معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی گفت: تا امروز 100 میلیون فوت مکعب گاز از مشعل‌های گازی کشور جمع آوری شده است.

در ابتدای معاملات امروز 11 اردیبهشت، شاخص کل بورس 576 واحد افزایش یافت.

معاون برنامه‌ریزی ستاد نوسازی ناوگان حمل‌ونقل گفت: نوسازی 250 هزار دستگاه در دستور کار قرار گرفته است که از این تعداد 72 هزار دستگاه ناوگان حمل‌ونقل جاده‌ای نوسازی شده است.

رئیس بنیاد ملی گندم کاران گفت: بنابر آخرین آمار از ابتدای فصل برداشت تاکنون 750 هزارتن گندم با ارزش حدود 14 همت از کشاورزان خریداری شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 30 درصد رشد داشته است.

برنامه تعمیراتی نیروگاهی روز‌های پایانی خود را پشت سر می‌گذارد و امسال با 105 مگاوات تعمیرات رکورد جدیدی در این زمینه به ثبت خواهد رسید.

دبیرانجمن تولیدکنندگان و تامین کنندگان برنج گفت: بنابر آمار در 2 ماهه ابتدای سال 130 هزارتن برنج ثبت سفارش شده که تا قبل از دوره ممنوعیت 800 هزارتن تا یک میلیون تن برنج باید وارد شود.

بر اساس قانون اجباری بیمه شخص ثالث، ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت مکلف است از صدور هرگونه کارت و تخصیص اولیه سهمیه یا ادامه آن برای وسایل نقلیه فاقد بیمه‌نامه خودداری کند.

بلیت قطار‌های فوق‌العاده مشهد برای ایام شهادت امام جعفر صادق علیه‌السلام، از فردا سه‌شنبه 11 اردیبهشت ساعت 9 صبح به فروش می‌رسد.

سخنگوی سازمان امور مالیاتی گفت: مالیات طلافروشان در طول یکسال 9 میلیون و 600 هزار تومان است به طوری کارمند 10 میلیون می‌پردازد

کریمی گفت: خوشبختانه اتفاقات خوبی درخصوص گشایش‌هایی برای آزادسازی منابع مسدود شده ما در برخی کشور‌ها صورت پذیرفت که در آینده خبررسانی می‌شود.

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: در سفر به عربستان در دیدار با همتای عربستانی خود 5 پیشنهاد مطرح کردم که همه مورد موافقت قرار گرفت.

پس از حمله پهپادی افراد ناشناس به یک میدان گازی بزرگ در اقلیم کردستان که منجر به کشته شدن چهار نفر شد، به طور موقت فعالیت آن متوقف شد.

مدیرعامل صندوق پنبه گفت: براساس آمار سالانه 180 هزارتن پنبه مورد نیاز صنعت نساجی است که تولید داخل 50 درصد نیاز صنعت را جوابگوست.

رئیس اتحادیه بارفروشان از کاهش 60 درصدی قیمت میوه‌های نوبرانه طی یک ماه اخیر خبر داد.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: بیش از 30 هزار واحد نهضت ملی مسکن در قالب نوسازی 13هزار پلاک فرسوده تحویل داده می شود.

رئیس مرکز زمین شناسی مرکز تحقیقات گفت: در منطقه جنوب غرب کشور شاهد فرونشست زمین به میزان 2متر در طول 9سال بوده ایم که یک زنگ خطر بزرگی به شمار می رود