دوشنبه 24 اردیبهشت 1403

اقتصادی خبرگزاری خبرنگاران جوان

اقتصادی خبرگزاری خبرنگاران جوان

معاون وزیر نفت گفت: در دو سال اخیر رشد 60 درصدی در تولید نفت کشور رخ داد که این دستاورد حاصل برنامه‌ریزی در دولت سیزدهم در بخش نفت بوده است.

رییس اتاق بازرگانی ایران گفت: حجم تجارت ایران و کوبا در سال‌های اخیر به طور پیوسته افزایش داشته و در سال 2022 تجارت دو کشور بیش از 243 میلیون دلار بوده در حالی که این رقم در سال 2020، 210 میلیون دلار بوده است

در جریان معاملات امروز 11 اردیبهشت شاخص کل بورس 12 هزار و 226 واحدی کاهش یافت.

معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی گفت: بنا داریم در کمتر از 3 سال آینده 1.4 میلیارد فوت مکعب متان را به شبکه سراسری و +C2 را به به مصرف خوراک پتروشیمی‌ها برسانیم.

مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های عمرانی تهران گفت: 2هزار و500 واحد مسکن اقتصادی از 40 هزار واحدهدف گذاری شده در مرحله نقشه برداری است و تا 10 روز آینده کلنگ زنی می‌شود.

مدیر عامل شرکت ملی نفت گفت: با بهره‌برداری از طرح‌های میدان گازی 127 میلیون مترمکعب به ظرفیت تولید در چهار استان نفت و گاز خیز کشور اضافه می‌شود.

دبیرکل انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پتروشیمی گفت: 30 درصد بازار سرمایه مربوط به پتروشیمی‌ها و بالای 45 درصد ارز صادرات غیر نفتی نیز مربوط به این بخش است

قیمت برخی از خودرو‌های موجود در بازار آزاد 11 اردیبهشت ماه را در این خبر مشاهده می‌کنید.

مدیرعامل شرکت توانیر گفت: اصلاح روشنایی معابر در دو استان آغاز شده و 7 استان دیگر نیز در برنامه است.

امروز هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید در بازار آزاد تهران 42 میلیون تومان معامله می‌شود.

وزیر نفت گفت: بخشی از ناترازی بنزین از طریق سوخت متانول برطرف می‌شود این دانش در گذشته مختص به کشور‌های دیگر بود اما حالا ایران به آن دست یافته است.

مدیر اداره اعتبارات بانک مرکزی اعلام کرد: از ابتدای امسال تا 10 اردیبهشت ماه جمعا 5.638 همت تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج و فرزندآوری به متقاضیان پرداخت شده است.

کارشناس حوزه مسکن گفت: در استفاده از سامانه خودنویس مستاجران مراقب کلاهبرداری‌ها باشند.

وزیر نفت گفت: امسال 79 پروژه کلان در جهش تولید به ارزش 16 میلیارد دلار به بهره برداری می‌رسد و همچنین50 پروژه جدید به ارزش 25 میلیارد دلار را در برنامه داریم.

طبق بررسی‌های صورت گرفته ظرفیت قطارهای فوق العاده که برای بازه زمانی شهادت امام صادق قرار داده شده بود در همان دقایق اول تکمیل شد.

مسئول برگزاری مجامع الکترونیک شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اعلام کرد: در سال 1402 با برگزاری 241 مجمع الکترونیک با سامانه دیما شاهد افزایش سه برابری برگزاری این مجامع بودیم.