دوشنبه 24 اردیبهشت 1403

اقتصادی خبرگزاری خبرنگاران جوان

اقتصادی خبرگزاری خبرنگاران جوان

وزیر اقتصاد در نامه‌ای به وزیر راه و شهرسازی خواستار عدم‌تخصیص سهمیه سوخت به خودروها و موتورسیکلت‌های فاقد بیمه‌نامه شخص ثالث با جدیت بیشتر شده است.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پرند گفت: 13 هزار واحد خالی از سکنه در پرند شناسایی شده که 10 هزار واحد از آن به سازمان امور مالیاتی معرفی شده است.

مدیرعامل شرکت عمران پرند گفت: هنوز اراضی مورد نیاز برای 40 هزار متقاضی مسکن ملی در شهر جدید پرند تامین نشده است که حدود 1300 هکتار می‌شود.

رئیس شورای تامین کنندگان دام گفت: با توجه به زایش‌های مناسب، خرید تضمینی 2 میلیون راس دام مازاد در راستای حمایت از تولید باید صورت بگیرد.

کارشناس بازار سرمایه گفت: حجم معاملات خرد امروز 10 اردیبهشت 7 میلیارد و 700 میلیون برگه سهم به ارزش معاملاتی حدود 4 هزار و 139 میلیارد تومان ثبت شده است.

مدیرکل دفتر امور سبزی‌ها و گیاهان جالیزی وزارت جهاد گفت: با اجرای دو پروژه مهم در استان‌های شمالی و جنوبی کشور، تولید گوجه فرنگی فصل پاییز به 300 هزار تن می‌رسد.

مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات گفت: سرمایه ثبتی صندوق در این دوره 200 میلیون یورو افزایش یافت و در حال حاضر به 247 میلیون یورو رسیده است.

وزیر راه و شهرسازی گفت: در طرح نهضت ملی مسکن بیش از 52 هزار هکتار زمین در بخش شهری و شهرک‌ها تامین شده است.

مدیرعامل صندوق تامین خسارت‌های بدنی گفت: استفاده از سهمیه سوخت 5 هزار و 758 تاکسی و 9 هزار و 115 وانت بار فاقد بیمه‌نامه شخص ثالث محدود می‌شود.

عضو هیئت مدیره انجمن سیب زمینی گفت: بنابر آمار سالانه بیش از 5 میلیون تن سیب زمینی در کشور تولید می‌شود که با احتساب مصرف داخل این میزان مازاد بر نیاز کشور است.

شاخص کل بورس امروز 10 اردیبهشت با کاهش 3 هزار و 737 واحدی در ارتفاع 2 میلیون و 281 هزار واحدی قرار گرفت.

بر اساس مصوبه هیات وزیران مبلغ گواهی اسقاط خودرو‌های مونتاژی افزایش یافت.

خاندوزی در حاشیه نشست مجمع عمومی بانک توسعه اسلامی گفت: مذاکره برای تامین مالی 3 پروژه جدید ایران از سوی بانک توسعه اسلامی انجام شد.

سخنگوی سازمان دامپزشکی گفت: با توجه به شیوع تب کریمه کنگو در فصل گرما، افراد از خرید دام کنار جاده که هیچ نظارتی بر آن نیست، خودداری کنند.

یوسف‌خانی گفت: بنابر آمار در شرایط کنونی ماهانه حداکثر 200 هزار تن مرغ مورد نیاز کشور است که بر این اساس 130 میلیون قطعه جوجه‌ریزی کافی است.

وزیر نیرو گفت: تابستان امسال 80 میلیون جایزه غیرنقدی برای مشترکان برق در نظر گرفته شده که شامل خودرو و لوازم خانگی کم مصرف می شود.