سه‌شنبه 8 خرداد 1403

آموزشی

آموزشی

وب‌گاه فرارو

کامران ندری، اقتصاددان، گفت: مهم‌ترین چالش ما اکنون چالش مالکیتی است، با این ساختار مالکیتی که در بانک‌ها وجود دارد شاهد بخش عمومی شبه دولتیِ صاحبِ قدرتِ ذی‌نفوذ هستیم که هیچ ساختار نظارتی نمی‌تواند از پس نظارت بر آن برآید. با مالکیت‌های شبه دولتی صاحب قدرت ذی نفوذ حتی محکم‌ترین قانون به روز در بانک مرکزی دنیا روی هوا است. این ترکیب مالکیتی اجازه نظارت نمی‌دهد؛ بنابراین مسائل زیرساختی...

وب‌گاه دنیای اقتصاد

رئیس دانشگاه تهران درباره شرط مذاکرات ایران با آمریکا، گفت: هر چند ما با آمریکا دارای بیشترین تعارضات هستیم اما این نوع تعارضات، لاینحل نیست و می‌توان از طریق مذاکره عادلانه برد - برد به توافق قابل قبول رسید؛ مشروط بر آنکه طرف مقابل از خود حسن نیت نشان دهد‌.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: رئیس دانشگاه تهران درباره شرط مذاکرات ایران با آمریکا، گفت: هر چند ما با آمریکا دارای بیشترین تعارضات هستیم اما این نوع تعارضات، لاینحل نیست و می‌توان از طریق مذاکره عادلانه برد - برد به توافق قابل قبول رسید؛ مشروط بر آنکه طرف مقابل از خود حسن نیت نشان دهد‌.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه در دولت سیزدهم مهارت آموزی دانش‌آموزان دوره اول و دوم متوسطه نظری دنبال شد، گفت: از این رو شاهد آموزش مهارت‌های مختلف در مدارس شبانه‌روزی و دبیرستان های دوره اول و دوم تحت عنوان «کارگاه خوداتکایی» بودیم.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: لازمه توجه به توسعه متوازن رشته‌ها، تقویت مهارت آموزی در راستای پرهیز از حافظه محوری و توجه به مهارت های مختلف بود که این موضوع در دوره دوم متوسطه و شاخه فنی و حرفه‌ای دنبال خواهد شد.

وب‌گاه خبر آنلاین

رییس دانشگاه تهران در اولین اظهارنظر در جمع خبرنگاران پس از انتشار احتمال کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری، گفت: درباره اینکه چه کسی در انتخابات ریاست‌جمهوری پیش رو، نهاد علم را نمایندگی می‌کند، در حال بررسی و جمع‌بندی است. امیدواریم به زودی به جمع‌بندی برسیم. ولی آنچه که مهم و قطعی است این است که حتما دانشگاه تهران نقش‌آفرین خواهد بود.

وب‌گاه خبر آنلاین

محمد شریعتمداری در جمع فرهنگیان گفت: تازمانی که معلمان احساس عزت و منزلت نداشته باشند و درآمد و معیشت آنها آبرومند نباشد نمی توان به ایجاد تحول در آموزش و پرورش امیدوار بود

وب‌گاه عرشه آنلاین

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ از نجات جان زن جوانی خبر داد که خانه را ترک و در خیابان و داخل خودرو اقدام به خودکشی کرده بود. هشدار: قبل از اینکه این خبر را بخوانید به این نکته توجه کنید: اگر شما یا یکی از نزدیکانتان به خودکشی فکر می‌کنید؛ با شماره تلفن های اورژانس اجتماعی در ایران 123 و در آمریکا و کانادا 911 تماس بگیرید. همچنین شماره 1480 سامانه صدای مشاور و شماره 1570 که خط ملی خدمات...

خبرگزاری تسنیم

ویدئوی منتشر شده در فضای مجازی از درگیری تعدادی افراد مسلح به سلاح سرد در بیمارستان خاتم الانبیاء زاهدان را نشان می‌دهد که با چاقو با هم درگیر شده‌اند.

وب‌گاه فرارو

میانگین کیفیت هوای ایستگاه‌های آتی‌ساز، دانشگاه شهید بهشتی و چشمه در شمال تهران بالای 150 و در وضعیت ناسالم برای همه گروه‌ها قرار دارد. شاخص کیفیت هوای شهر تهران هم با عدد 98 در شرایط قابل قبول و مرز وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس قرار دارد.

وب‌گاه مشرق نیوز

زنگ هشدار برای تجرد قطعی یک میلیون و 750 هزار متولد دهه 60 که در آستانه میانسالی هستند.

وب‌گاه مشرق نیوز

صبح روز یکشنبه ششم خرداد 1403، تنها چند دقیقه پس از آغاز برگزاری اولین امتحان نهایی مدارس در پایه دوازدهم درس عربی، سوالات به همراه پاسخ در بسیاری از کانال‌های تلگرامی پرمخاطب منتشر شد.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

شنیده‌ها حاکی است که صادق محصولی دبیرکل جبهه پایداری کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری خواهد شد.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: رئیس مجلس یازدهم با قدردانی از مقام معظم رهبری گفت: حمایت‌های ویژه رهبر معظم انقلاب از عملکرد مجلس یازدهم به ویژه در حوزه تصویب قوانین راهبردی و اعطای مدال افتخار «مجلس انقلابی» پیشران حرکت مجلس بود.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، با توجه به نقش روزافزون توسعه فناوری‌های نوین و پیشرفته در توسعه اقتصادی، اجتماعی و سیاسی کشورها، امروزه تصمیم‌گیری به موقع و مناسب در اولویت‌بندی سرمایه‌گذاری های فناورانه از اهمیت زیادی برخوردار شده است. فناوری‌های کوانتومی، به‌عنوان یکی از حوزه‌های نوظهور فناوری، توجه بسیاری از سیاست‌گذاران و همچنین شرکت‌های فناور را متوجه خود ساخته است. سرمایه‌گذاری‌های...

خبرگزاری تسنیم

35 عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی شریف به‌عنوان استاد شاگردپرور تقدیر و جایزه فاخر "شیخ مفید" به آنها اعطا شد.