دوشنبه 24 اردیبهشت 1403

آموزشی خبرگزاری ایرنا

آموزشی خبرگزاری ایرنا

اصفهان - ایرنا - رییس کمیته برگزاری پنجاه و چهارمین المپیاد جهانی فیزیک معتقد است افراد حاضر در این رویداد بین‌المللی که در اصفهان برگزار می‌شود، دانش‌آموزان برجسته و نخبه کشورهای خود هستند و در آینده تاثیرگذارترین چهره‌ها در بخش علم خواهند بود.

تهران - ایرنا - معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در نشست شورای سیاستگذاری مسابقات ملی مناظره دانشجویی گفت: شرکت کنندگان در مسابقات ملی مناظره دانشجویی مورد بازخواست هیچ مرجعی قرار نمی‌گیرند.

تهران - ایرنا - دانشگاه صنعتی شریف بر اساس آخرین رتبه‌بندی آسیایی تایمز 2024 با صعود هشت پله‌ای خود در جایگاه 56 دانشگاه‌های آسیا قرار گرفت.

تهران - ایرنا - قائم مقام بنیاد ملی نخبگان با بیان اینکه، هسته اولیه خانه نخبگان با حضور چند هزار نفر از نخبگان سازماندهی خواهد شد، گفت: در سال جاری با توجه به تمرکز دولت بر موضوع اقتصاد، پنج میز حول پنج موضوع کلیدی اقتصاد ایجاد می‌شود تا راهکارهای مناسب را به مسوولان ارائه دهند.

تهران - ایرنا - دوره بین المللی مشترک ایران و روسیه با عنوان "کارآفرینی و مهارت‌های آینده" با هدف توسعه پایدار و تجاری سازی ایده‌ها در دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار شد.

تهران - ایرنا - معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری با بیان اینکه وزارت نفت مقام نخست در استفاده از شرکت‌های دانش‌بنیان داشته است، گفت: امروز شاهد تحول بحث کمیت و کیفیت شرکت‌های دانش‌بنیان و اعتماد به آنها هستیم.

اصفهان - ایرنا - رییس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان از صادرات 57 میلیون دلاری محصولات شرکت‌های دانش بنیان و فناور این مجموعه در سال گذشته خبر داد.

تهران - ایرنا - موافقت‌نامه های بومی سازی لوله مغزی سیار و لوله های سی آر آ (CRA) چاه های نفت و گاز بین معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، شرکت ملی نفت و سه شرکت دانش بنیان به مبلغ 525 میلیون دلار امضا شد و براین اساس در مجموع 60 درصد از تفاهم‌نامه دو میلیارد دلاری بین این معاونت و وزارت نفت محقق شد.

تهران - ایرنا - دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: چندین سند تازه با موضوع های نوشت‌افزار، بازی‌های رایانه‌ای و فناوری‌های نوین در حوزه صنایع فرهنگی منتشر می‌شود.

تهران - ایرنا - شناخت عملکرد یک «آنزیم حیاتی پنهان در نقشه طبیعت»، موجب توضیحاتی جدید درباره چگونگی کنترل فرایندهای کلیدی در تثبیت کربن توسط سلول‌ها شده است؛ فرایندی که نقش بنیادین برای حیات روی زمین دارد.

تهران - ایرنا - سفیر هند در بازدید از پارک ملی علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی ایران، با بیان اینکه از الگوی ایجاد و فعالیت این پارک در کشور خود استفاده خواهیم کرد، خواستار توسعه همکاری‌های مشترک در حوزه فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی با ایران شد.

تهران - ایرنا - رساله دانش‌آموخته دانشگاه صنعتی امیرکبیر با عنوان «مدیریت مخاطرات امنیت سایبری سامانه‌های سایبر - فیزیکی با دفاع هدف متحرک» به عنوان رساله برتر در میان رساله‌های کشوری در حوزه‌های فنی و مهندسی شناخته شد.

تهران - ایرنا - حل مشکل «پارکینگ ساکن شهرها» با استفاده از اپلیکیشن‌های شرکت‌های دانش‌بنیان در نشست هم‌اندیشی مدیریت ترافیک ساکن و ساماندهی پارکینگ‌ها بررسی شد.

تهران - ایرنا - محققان دانشگاه کمبریج و دانشگاه وارویک در انگلیس، دانشگاه نامور در بلژیک و موسسه فناوری توکیو در ژاپن، نظریه‌ای ارائه کردند که می‌توان از آن برای طراحی مواد حفره‌دار با کانال‌هایی پیچیده استفاده کرد.

تهران - ایرنا - برگزیدگان بخش‌های مختلف رویداد اینوتکس 2024 در مراسم اختتامیه این رویداد معرفی و تقدیر شدند.

تهران - ایرنا - یک مطالعه جدید نشان داده است که افزایش کم‌تحرکی و نشستن طولانی از کودکی موجب بزرگ شدن پیش رونده قلب می‌شود اما فعالیت فیزیکی سبک می‌تواند این خطر را کاهش دهد.