دوشنبه 24 اردیبهشت 1403

آموزشی خبرگزاری ایرنا

آموزشی خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - پژوهشگران می‌گویند که همگرایی فناوری‌ها، موجب بروز نوآوری‌های گسترده‌ای خواهد شد اما جامعه برای خطرات این مساله آمادگی ندارد و لازم است که با همکاری بین‌المللی در زمینه قانونگذاری در این زمینه اقدام شود.

تهران - ایرنا - فناوری عصبی (نورولوژیکال) قابل کاشت، پیشرفت زیادی کرده و موجب شده که برخی افراد مبتلا به اختلالات عصبی بتوانند به زندگی عادی برگردند اما با توجه به پیشرفت سریع این فناوری، وقتی که ایمپلنت‌ها منسوخ شوند یا اگر شرکت سازنده آنها ورشکسته شود، چه خواهد شد؟

تهران - ایرنا - رئیس مرکز رسانه شورای عالی انقلاب فرهنگی سخنان اخیر مشاور حسن روحانی درباره سند 2030 را کمرنگ کردن نقش برخی دولتمردان قبل در زمینه اقدامات مرتبط با سند 2030 دانست و تاکیدکرد: طرح شبهات در خصوص این سند افکار عمومی را از اصل ماجرا منحرف نخواهد کرد.

تهران - ایرنا - سازمان سنجش آموزش کشور اعلام کرد: نوبت اول آزمون سراسری 1403 برای داوطلبان شهرستان زیرکوه از استان خراسان جنوبی که به دلیل سیل نتوانستند در این آزمون شرکت کنند، جمعه آینده (21 اردیبهشت) باردیگر برگزار می‌شود.

تهران - ایرنا - رییس انجمن ملی مزارع پرورش ماهی تاجیکستان در بازدید از خانه نوآوری و فناوری ایران همزمان با برپایی نمایشگاه ایران اکسپو 2024 با مدیران برخی شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در این حوزه دیدار و گفت‌وگو کرد.

تهران - ایرنا - دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در بازدید از ششمین نمایشگاه توانمندی‌های ایران اکسپو گفت: شورای عالی انقلاب فرهنگی برای تدوین و تصویب الگوی حکمرانی دانش بنیان و فرهنگی صنایع و تولیدات با مشارکت مردم آمادگی دارد.

تهران - ایرنا - قائم مقام بنیاد ملی نخبگان پیشنهاد تشکیل صندوق توسعه اثربخشی نخبگان و استعدادهای برتر با هدف حمایت از تحقیقات ریسک‌پذیر و خطرپذیر نخبگان را از بندهای لایحه جامع حمایت از نخبگان ایرانی بیان کرد.

تهران - ایرنا - قائم مقام بنیاد ملی نخبگان از آماده شدن پیش‌نویس لایحه جامع حمایت از نخبگان ایرانی خبر داد و گفت: این لایحه در 55 ماده و با تمرکز بر اثر بخش کردن نخبگان و ایجاد زمینه برای استفاده از ظرفیت آنها در دستگاه‌های اجرایی، آماده شد.

تهران - ایرنا - رییس دانشگاه تهران از ماموریت شورای عالی انقلاب فرهنگی به دانشگاه تهران برای برگزاری بزرگداشت سنت دانشگاهی و نظام آموزش عالی ایران و تدوین نظامی برای سنت دانشگاهی خبر داد و گفت: سابقه سنت دانشگاهی در ایران مغفول مانده است.

تهران - ایرنا - دبیر ستاد توسعه فناوری‌های اتصال‌پذیری و ارتباطات از حمایت این ستاد در بحث تبصره 18، از 11 طرح به مبلغ 27/5 میلیارد تومان و خارج از تبصره 18، از 14 طرح در حوزه اینترنت کوانتومی به مبلغ 10 میلیارد تومان در سالی که گذشت خبر داد.

تهران - ایرنا - رییس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: 25 مورد تقلب با دستگاه‌های الکترونیکی در نوبت اول آزمون سراسری 1403 کشف شد، موارد به هیات‌های بدوی ارجاع می‌شود و معمولا کمتر از پنج سال محرومیت برای داوطلبان ندارد.

تهران - ایرنا - مدیرکل روابط عمومی سازمان سنجش آموزش کشور اعلام کرد: بیش از 88 هزار داوطلب آزمون دکتری 1403 تا امروز (سه شنبه) انتخاب رشته و نسبت به اعمال اصلاحات جدید در دفترچه راهنمای انتخاب رشته اقدام کرده اند.

تهران - ایرنا، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: بهترین و موفق‌ترین سربازان کشورگشای ایران اسلامی استادان هستند که این کشورگشایی محبوب و معمول است. این موفقیت قدرت نرم است، جامعه فهیم و فرهیخته دانشگاهی به قدری توانمند است که می تواند هم قدرت سخت و هم قدرت نرم را ایجاد کند.

تهران - ایرنا - رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها گفت: اگر جریان علمی کشور در کنار حوزه دفاعی قرار نمی گرفت، حماسه وعده صادق و بازدارندگی رقم نمی‌خورد. باید به جریان دانشی به عنوان اثر ارزش آفرین توجه شود.

تهران - ایرنا - یک شرکت دانش بنیان مستقر در پارک علم و فناوری دانشگاه صنعتی شریف موفق به ساخت پهپاد کشاورزی شد که سمپاشی دقیق‌تر و کم هزینه‌تر انجام می‌شود.

تهران - ایرنا - یک پادکست تخصصی به نام «فرامرز» که با همکاری ستاد توسعه اقتصاد دانش بنیان دیجیتال و مرکز تعاملات علم و فناوری تهیه شده است، به بیان تجربه های صادرکننده‌های موفق حوزه دانش بنیان می پردازد.