دوشنبه 24 اردیبهشت 1403

اقتصادی خبرگزاری تسنیم

اقتصادی خبرگزاری تسنیم

در معاملات امروز مرکز مبادله طلا و ارز ایران، هر اسکناس دلار آمریکا به 44هزار و 879 تومان و حواله دلار نیز به 41هزار و 904 تومان رسید.

رئیس سازمان هواشناسی با بیان این‌که کسری بارش‌ها به کمترین میزان 4 سال اخیر رسید، گفت: از ابتدای بهار 15 سامانه بارشی موثر و قوی وارد کشور شده است.

علیرغم تاکیدات اسناد بالادستی و قوانین بر لزوم کاهش وابستگی بودجه به نفت، اما با بی توجهی مسئولان وقت طی دهه 90 نه تنها شاهد کاهش این وابستگی نبودیم بلکه روند کسری بودجه هم با رشد فزاینده 7 برابری مواجه شده است.

رئیس کل بانک مرکزی ضمن تأکید بر افزایش قدرت مدیریت بیشتر بر منابع ارزی خارج از کشور از تفکیک سیاست تجاری از سیاست ارزی خبر داد و گفت: ابزار "ریال برون مرزی" با روسیه بزودی عملیاتی می شود.

در حالی شرکت‌های هواپیمایی موظف به ارائه خدمات به مسافران توانخواه هستند که برخی ایرلاین‌ها از دستورالعمل‌های ابلاغ شده سرپیچی کرده و از ارائه این خدمات شانه خالی می‌کنند.

محاسبات سازمان ملی بهره وری حاکی از سهم مستقیم حدوداً 7/5 درصدی شرکت های دولتی از کل اقتصاد بدون نفت در سال 1401 است.

دبیر کانون سراسری انبوه‌سازان با بیان این‌که اطلاعی از جرئیات مذاکره شهرداری تهران با چینی‌ها نداریم، گفت: حاضر نیستیم تحت هر شرایطی کار کنیم.

بانک تسویه حساب‌های بین‌المللی از رشد 10 درصدی مراودات مالی ایران با بانک های خارجی در سه ماهه چهارم 2023 خبر داد و کل سپرده‌های ایران نزد این بانک ها را بیش از 13 میلیارد دلار اعلام کرد.

گروه خودروسازی سایپا از چهارشنبه هفته جاری فروش محصولات خود را آغاز می‌کند.

معاون اشتغال وزارت کار گفت: تحصیل با شغل راهکاری برای حل مشکل بیکاری فارغ التحصیلان است.

قیمت هر اونس طلا امروز با 0.06 درصد کاهش به 2359 دلار و 9 سنت رسید.

بر اساس اعلام وزارت راه و شهرسازی قرار است امروز قرارداد سرمایه‌گذاری بلندمدت شرکت هندی برای تجهیز بندر چابهار امضا شود. حدود 4 ماه از اتمام قرارداد کوتاه‌مدت با هندی‌ها می‌گذرد.

نایب رئیس اتحادیه مشاور املاک با بیان اینکه " پیشگویی بازار اجاره مسکن کار ناپسندی است" گفت: آثار مثبت تصمیمات دولت در سال قبل در حوزه مسکن، احتمالا امسال نمایان می‌شود.

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با 35 سنت معادل 0.42 درصد کاهش به 82 دلار و 44 سنت رسید.

سازمان هواشناسی با صدور هشدار سطح نارنجی فعالیت سامانه بارشی در کشور از بارش‌های سیل‌آسا و شدید در 14 استان از جمله تهران خبر داد.

مدیرکل نظارت بر کالاهای اساسی وزارت جهاد گفت: پس از افزایش 40 درصدی قیمت خرید تضمینی چغندر قند و حذف ارز ترجیحی واردات شکر خام، قیمت جدید شکر به تصویب ستاد تنظیم بازار رسید.