دوشنبه 24 اردیبهشت 1403

سیاسی خبرگزاری تسنیم

سیاسی خبرگزاری تسنیم

مصوبه هیات وزیران درخصوص اصلاح تصویب نامه موضوع تعیین ضریب حقوق اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی، قضات و... ابلاغ شد.

رئیس دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی گفت: دانشگاه صنایع و معادن متعلق به وزارت صنعت، معدن و تجارت با همه متعلقات و کارکنان به دانشگاه خواجه نصیرِالدین طوسی ملحق شد.

نایب رییس کمیسیون تلفیق بابیان اینکه آخرین تغییرات حقوق سربازان درجداول قانون بودجه 1403 اصلاح شد گفت: حداقل حقوق سربازان مجرد در مناطق غیرعملیاتی به بیش از 5میلیون و حداقل حقوق سربازان متاهل در مناطق عملیاتی به بیش از 11میلیون تومان افزایش می یابد.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس جزئیات جلسه اعضای این کمیسیون درباره بررسی طرح ساماندهی استخدامی کارکنان دولت را تشریح و از اصرار اعضا بر مصوبه قبلی خود درباره این طرح خبر داد.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: شرکت کنندگان در مسابقات ملی مناظره دانشجویی مورد بازخواست هیچ مرجعی قرار نمی‌گیرند.

قائم مقام معاونت فرهنگی وزارت علوم در جمع دانشجویان دختر و فعالان فرهنگی گفت: دانشجویان و اساتید سفیران مبانی انقلاب اسلامی در دانشگاه ها هستند.

به همت بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی امیرکبیر نمایشگاه تجهیزات پزشکی و هوایی در این دانشگاه برپا شده است.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس جزیات جلسه اعضای این کمیسیون با آقای اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی را تشریح کرد.

نشست فراکسیون گام دوم انقلاب اسلامی با حضور منتخبان مجلس دوازدهم برگزار می شود

خضریان با اشاره به برخی اعتراضات در بازار طلا گفت: مهم‌ترین مسأله طلافروشان با ثبت میزان موجودی طلا و کد ملی خریداران در هنگام فروش است و هرگونه عقب‌نشینی دولت از اجرای این قانون اعمال نظارت بر این صنف را غیرممکن می‌کند.

نماینده قائنات در مجلس در تذکر شفاهی خود خطاب به مسئولان دولتی عنوان کرد که بانک‌ها به تعهدات خود در پرداخت وام عمل نمی‌کنند.

«فرمانده بدون مرز»-1| معاون عملیات نیروی قدس سپاه گفت: برخی اوقات ممکن بود علاوه بر ماموریت‌های آموزشی و عملیاتی، شهید حاج رحیمی تیم‌هایی را برای آموزش نیروهای مقاومت به خارج از کشور بفرستد و همزمان میزبان نیروهایی از ملیت‌های مختلف برای آموزش باشد.

با وجود اینکه نمایندگان مجلس امروز وارد بررسی لایحه مربوط به کاهش ساعت کاری ادارات و افزایش تعطیلی آخر هفته شدند اما در نهایت هیچ مصوبه‌ای در این رابطه نداشتند.

نمایندگان مجلس در جلسه علنی امروز استفساریه بند 25 ماده 32 قانون انتخابات مجلس درباره اینکه اعضای هیأت مدیره و مدیران عامل شرکت‌های دولتی و وابسته 6 ماه پیش از ثبت‌نام در انتخابات باید از سمت خود استعفا دهند، را بررسی و با آن موافقت کردند.

رئیس جمهور در پیامی با قدردانی از استقبال مردم قم از دولت و رهنمودهای علما و مراجع عظام تقلید اظهار داشت: این حمایت‌های محبت‌آمیز که جلوه دیگری از اتحاد ملی است، توان و انگیزه دولت را برای خدمت‌رسانی بی‌وقفه به مردم و حل مشکلات آنان، مضاعف خواهد کرد.

پرونده ویژه فرمانده بدون مرز، روایت‌هایی ناگفته از زندگی سردار شهید محمدهادی حاج رحیمی است که انتشار آن از امروز در خبرگزاری تسنیم آغاز می‌شود.