دوشنبه 31 اردیبهشت 1403

تماس تلفنی سوناک با نتانیاهو / جلوگیری از تشدید اوضاع به نفع همه است

وب‌گاه دنیای اقتصاد مشاهده در مرجع
تماس تلفنی سوناک با نتانیاهو / جلوگیری از تشدید اوضاع به نفع همه است

نخست وزیر انگلیس در گفت‌وگو با نتانیاهو، بر لزوم تنش‌زدایی در منطقه تاکید و تصریح کرد که جلوگیری از تشدید اوضاع، «ضروری و به نفع همه است».

نخست وزیر انگلیس در تماس تلفنی با «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی بر لزوم افزایش فوری حجم کمک‌های امدادی به غزه تاکید کرد.

دفتر «ریشی سوناک» عصر سه‌شنبه (به وقت محلی) با صدور بیانیه‌ای نوشت که نخست وزیر انگلیس در تماس با بنیامین نتانیاهو «بر فوریت و اهمیت تداوم انتقال کمک‌های بیشتر به غزه تاکید و تصریح کرد که برای تسهیل این روند، از جمله از طریق مسیرهای زمینی، باید دسترسی بیشتری وجود داشته باشد.»

وی ابراز امیدواری کرد که مذاکرات برای برقراری آتش‌بس به نتیجه برسد تا کمک‌های بیشتری به داخل غزه منتقل و اسرای اسرائیلی آزاد شوند.

خبر مرتبط انگلیس و شرکایش برای پایان دادن به توافق نامه برجام آماده اند

معاون وزیر امور خارجه انگلیس بدون اشاره به اینکه اجرای برجام در نتیجه خروج یکجانبه ایالات متحده آمریکا از این توافق و بدعهدی طرف‌های اروپایی به بن‌بست کشیده شده است، ادعاها درباره برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای ایران را تکرار کرد و مدعی شد که این کشور به همراه شرکای خود آماده است تا در صورت نیاز به این توافق پایان دهد.

نخست وزیر انگلیس در بخش دیگری از گفت‌وگو با نتانیاهو، بر لزوم تنش‌زدایی در منطقه تاکید و تصریح کرد که جلوگیری از تشدید اوضاع، «ضروری و به نفع همه است».

این درحالی ست که رژیم صهیونیستی طی نزدیک به هفت ماه گذشته، کشتار گسترده‌ای را در غزه به راه انداخته و ضمن بستن تمام گذرگاه‌ها و جلوگیری از ورود کمک‌های امدادی، این منطقه را به یک ویرانه تبدیل کرده است.

برخی کشورهای عربی و غربی طی هفته‌های اخیر مقادیر اندکی کمک را از طریق هوایی برای مردم نوار غزه به ویژه در شمال این منطقه ریخته‌اند که جوابگوی نیاز گسترده مردم نیست. فلسطینی‌ها و حامیان آنها نیز ارسال این کمک‌ها را اهانت به مردم فلسطین دانسته و بر لزوم فشار بر رژیم صهیونیستی برای بازگشایی گذرگاه‌های زمینی نوار غزه تاکید می‌کنند.

شورای امنیت سازمان ملل متحد ماه پیش قطعنامه‌ای را در حمایت از برقراری آتش‌بس فوری در نوار غزه برای انتقال فوری کمک‌های بشردوستانه تصویب کرد؛ اما رژیم صهیونیستی با حمایت تمام‌قد لندن و واشنگتن این قطعنامه را نادیده گرفته و به کشتار مردم فلسطین ادامه می‌دهد.

نتانیاهو همچنین به بهانه نابودی حماس قصد دارد تا به شهر مرزی رفح، جایی که بیش از یک میلیون فلسطینی پناه گرفته‌اند، حمله کند. این مساله نگرانی بین‌المللی را برانگیخته و به رژیم صهیونیستی هشدار داده شده است که چنین اقدامی بحران انسانی در نوار غزه را وخیم‌تر می‌کند.

ساعاتی پیش اندرو میچل معاون وزیر امور خارجه انگلیس در پارلمان این کشور تصریح کرد که حمله نظامی اسرائیل به رفح، قوانین بین‌المللی بشردوستانه را نقض می‌کند. با این حال در بیانیه دفتر نخست وزیر انگلیس اشاره‌ای به گفت‌وگوی دو طرف در این باره نشده و در عوض آمده است که نخست وزیر رژیم صهیونیستی از حمایت‌های لندن برای آنچه «محدود کردن توانایی ایران برای بی ثبات کردن منطقه» نامید تشکر کرده است.

گفتنی است که انگلیس به همراه تعدادی از شرکای غربی رژیم صهیونیستی، ضمن دفاع از این رژیم تروریستی در برابر عملیات «وعده صادق»، تحریم‌های جدیدی را علیه مقام‌های نظامی و صنایع دفاعی کشورمان وضع کرد. اقدامی که از سوی ایران محکوم و تصریح شد که توسل به سیاست شکست خورده تحریم هیچ منفعتی برای طرف تحریم‌کننده نخواهد داشت.

--> اخبار مرتبط

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.

تماس تلفنی سوناک با نتانیاهو / جلوگیری از تشدید اوضاع به نفع همه است 2