یک‌شنبه 30 اردیبهشت 1403

صنعت و تجارت

صنعت و تجارت

وب‌گاه گسترش

وجود ناترازی انرژی در کشور، سبب شده است تا دولت دست به کار شده و دنبال راه حلی برای برطرف کردن این ناترازی باشد.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

پیرو حضور اعضای کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید و نظارت بر اجرای اصل 44 قانون اساسی مجلس شورای اسلامی در اتاق بازرگانی تبریز و برگزاری جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی آذربایجان‌شرقی، سیدشمس‌الدین حسینی؛ رئیس این کمیسیون با ارسال نامه‌ای به دستگاه‌های ذیربط خواستار حل مشکلات فعالان اقتصادی استان شد.

وب‌گاه الف

وزیر نیرو گفت: سد «قیزقلعه‌سی» که به دست مهندسان و پیمانکاران ایرانی طراحی و احداث شده، نمادی از دوستی و مودت بین مردم ایران و جمهوری آذربایجان است که فردا (یکشنبه) با حضور روسای جمهور دو کشور افتتاح می شود و به بهره‌برداری می‌رسد.

وب‌گاه مشرق نیوز

حجت‌الاسلام رئیسی به معاون علمی و فناوری خود ماموریت داد تا با تشکیل کارگروهی ویژه، برنامه‌ها و راهکارهای لازم برای تقویت سرمایه انسانی در حوزه فضای مجازی را تدوین و جهت بررسی و تصویب به شورای‌عالی فضای مجازی ارائه کند.

وب‌گاه الف

حجت‌الاسلام رئیسی به معاون علمی و فناوری خود ماموریت داد تا با تشکیل کارگروهی ویژه، برنامه‌ها و راهکارهای لازم برای تقویت سرمایه انسانی در حوزه فضای مجازی را تدوین و جهت بررسی و تصویب به شورای‌عالی فضای مجازی ارائه کند.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، دانشگاه صنعتی شریف با حمایت ستاد توسعه اقتصاد دانش بنیان دیجیتال و بخش خصوصی در راستای ارتقاء توانمندی‌های فنی، تقویت مهارت‌های حل مساله، حل مسائل دنیای واقعی، ایجاد و تقویت مهارت‌های تیمی، جذب استعداد‌های جوان و ترویج مهندسی و علوم کامپیوتر، مسابقه برنامه نویسی اینترنتی دانشجویی را چهارشنبه 12 اردیبهشت ماه به صورت آنلاین با مشارکت بیش از 620 تیم...

وب‌گاه گسترش

بر اساس اطلاعات موجود، صنعت خودروی کشور در دهه 90 با وضعیت نابسامانی روبرو بود. تا پایان تابستان سال 1400، انبارهای خودروسازان شاهد تجمع بیش از 170 هزار دستگاه خودروی ناقص بودند. این موضوع نشان‌دهنده عمق بحران در این صنعت است. در دوران اخیر، صنعت خودرو با مشکلات متعددی روبرو بوده است. تعهدات انجام نشده به اوج خود رسیده و شکاف قیمتی میان محصولات تولیدی و بازار به شدت افزایش یافته بود.

خبرگزاری تسنیم

رئیس جمهور به معاون علمی و فناوری خود ماموریت داد تا با تشکیل کارگروهی ویژه، برنامه‌ها و راهکارهای لازم برای تقویت سرمایه انسانی در حوزه فضای مجازی را تدوین و جهت بررسی و تصویب به شورای‌عالی فضای مجازی ارائه کند.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: قیمت خودروهای پرطرفدار در بازار امروز هم روند کاهشی داشتند و با این شرایط روند افت قیمت وارد دومین هفته خود شد.

وب‌گاه گسترش

در جلسه کمیسیون ملی صنف طلای کشور با مسئولان وزارت صنعت، معدن و تجارت، چند موضوع مورد توافق قرار گرفت. اول، ایجاد یک پنجره واحد برای ثبت اطلاعات در سامانه‌ها. دوم، رفع الزام ثبت موجودی اولیه طلا به جز موارد واردات، صادرات و تولید طلای خام. سوم، رفع الزام ثبت آنی اطلاعات. این توافقات با هدف تسهیل و بهبود فرایندهای مربوط به صنف طلای کشور انجام شده است.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: همزمان با رسانه ای شدن امضای توافقنامه 10 ساله میان هند و ایران برای مدیریت بندر چابهار، ناظران از اهمیت استراتژیک این بندر برای دهلی نو گفتند؛ به باور آنها بندر چابهار نه تنها به واسطه نقشش در کریدور شمال - جنوب قادر است زمینه را برای تسهیل تجارت هموار کند بلکه این توان را به دهلی نو می دهد تا چین را دور بزند.

وب‌گاه گسترش

وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) اقدام به راه‌اندازی سامانه جدیدی کرده است تا متقاضیان بتوانند برای خرید خودروها ثبت‌نام کنند. بر اساس این اطلاعات، متقاضیان خودروهای برقی می‌توانند با مراجعه به این سامانه جدید، نسبت به ثبت‌نام و در اختیار گرفتن خودروی مورد نظر خود اقدام کنند. این اقدام وزارت صمت می‌تواند در راستای تسهیل فرآیند تقاضا و عرضه خودروهای برقی در کشور باشد. همچنین، به شفاف‌سازی...

وب‌گاه عرشه آنلاین

بنا به اعلام دولت، استقبال از یارانه تشویقی عاملی شد که دولت تصمیم بگیرد که این طرح را ادامه دهد و اجرای آن را به سه ماه محدود نکند. به این ترتیب در کنار یارانه 300 یا 400 هزار تومانی هر فرد می‌تواند یارانه 220 هزار تومانی را نیز استفاده کند که جمع آن حدود 520 یا 620 هزار تومان می‌شود. بنا به اعلام دولت، استقبال از یارانه تشویقی عاملی شد که دولت تصمیم بگیرد که این طرح را ادامه دهد. با...

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: غول انرژی آمریکا یعنی شورون مانند چندین شرکت نفت و گاز دیگر جهان از فعالیت در دریای شمال به دلیل ادامه مناقشه بر سر مالیات خارج شد.

وب‌گاه گسترش

رئیس سازمان توسعه تجارت ایران اعلام کرده است که حدود 8 هزار دستگاه خودروی وارداتی برقی آماده عرضه است. وی همچنین گفته است که شرکت‌های واردکننده خودروهای برقی می‌توانند خارج از سامانه جدیدی که برای فروش این محصولات طراحی شده، اقدام به فروش کنند.

خبرگزاری تسنیم

با حضور معاون علمی رییس‌جمهور و رییس سازمان غذا و دارو از 16 محصول دانش بنیان و فناور حوزه سلامت از جمله تجهیزات و اقلام مصرفی پزشکی رونمایی شد.